מכשיר "סופיה". צילום עומר מוחה

מכשיר חדש במאיר מאפשר קבלת תשובה לבדיקת קורונה תוך 15 דקות

היום בוצעו במכשיר, הנקרא סופיה, הבדיקות הראשונות. המכשיר מיועד בעיקר לשימוש הצוות הרפואי במיון קורונה, במטרה לקבל תוצאות מהירות על הימצאות הנגיף בקרב חולים שמגיעים לטיפול

פורסם בתאריך: 8.10.20 15:04

בבית החולים מאיר בכפר סבא החל הבוקר (חמישי) השימוש במכשיר סופיה, המאפשר זיהוי מהיר של נגיף הקורונה וקבלת תשובה לבדיקה בתוך 15 דקות. היום בוצעו בבית החולים הבדיקות הראשונות במכשיר, שמיועד בעיקר לשימוש הצוות הרפואי במיון קורונה, במטרה לקבל תוצאות מהירות על הימצאות הנגיף בקרב חולים שמגיעים לטיפול.

המכשיר מזהה את נגיף הקורונה בשיטה המבוססת על זיהוי אנטיגני, תוך שימוש בדגימת מטוש ישירה מהחולה. התוצאה, חיובי או שלילי לנגיף הקורונה, מתקבלת כאמור בתוך 20-15 דקות בלבד מרגע הדגימה. המכשיר מאפשר זיהוי בוודאות גבוהה של נשאות לקורונה במיוחד בקרב נבדקים עם תסמינים. עם זאת, כאשר מתקבלת במכשיר תשובה שלילית, תידרש בדיקה נוספת בשיטת הדיגום הרגילה.

"המכשיר יכול לזהות את האנטיגן של נגיף הקורונה בשיטה המבוססת על זיהוי פלורנסטי תוך שימוש בדגימת מטוש ישירה מהחולה", מסבירה ד"ר גלוריה רשיד, מנהלת מערך המעבדות במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית, "הבדיקה למעשה מסוגלת לזהות חלק מהנגיף אשר נדגם מריריות האף וחלל הפה. מכשיר ה'סופיה' בעל ספציפיות (סגוליות) גבוהה מאוד ויש התאמה כמעט מלאה בין התוצאות החיוביות של המכשיר לשיטה המולקולרית המוכרת (PCR). עובדה זו מאפשרת בתוך 15 דקות לזהות חולים חיוביים ולפעול במהירות לטיפול מהיר בהם במידת הצורך ולקטיעת שרשרת ההדבקה בצורה יעילה. במידה ומתקבלת תוצאה שלילית במכשיר יש לשלוח דגימה נוספת למעבדה לביצוע בשיטה המולקולרית לווידוא סופי של התוצאה".

ד"ר גלוריה רשיד

המכשיר הוא אחד מבין 20 מכשירים אותם קיבלה כללית ממשרד הבריאות. ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית, מוסיף: "לנוכח הקפיצה במספר החולים, היקפי הפעילות בבתי חולים ובמרפאות הקהילה הינם בסדרי גודל אשר טרם הכרנו כדוגמתם. בכללית למעלה מ-26,000 מאומתי קורונה המטופלים בביתם או במלוניות ומאות חולים המאושפזים בבתי החולים. אנו בעיצומו של אירוע בריאותי משמעותי, בו הצוותים עובדים סביב לשעון וללא ליאות כדי לתת מענה לכלל אזרחי ישראל. אני שב וקורא להקפיד על ההנחיות: עטית מסיכה, הימנעות מהתקהלויות, שמירה על מרחק פיסי והקפדה על היגיינה. אנו במאבק משותף להפחתת היקפי התחלואה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר