מזרקי אפיפן צילום מהפייסבוק של רפי סער

בעקבות מותה הטראגי של אושר דרעי: העירייה תספק מזרקי אפיפן לכל המתקנים העירוניים

דרעי ז"ל שהייתה אלרגית לחלב נפטרה לאחר שקינוח חלבי הוגש לה בטעות. בקרוב יתקיים בדף הפייסבוק העירוני שידור לייב בנושא אלרגיה מסכנת חיים והדרכים להתמודד ולהציל חיים

פורסם בתאריך: 18.4.21 08:54

עיריית כפר סבא הודיעה כי בעקבות מותה הטראגי בחמישי של אושר דרעי בת ה-22, תספק מזרקי אפיפן לכל המתקנים העירוניים, ביניהם מרכזי קהילה, מרכזי קשישים, מתקני ספורט לרבות האצטדיון העירוני ועוד. בנוסף יתקיים בדף הפייסבוק העירוני בקרוב שידור לייב בנושא אלרגיה מסכנת חיים והדרכים להתמודד ולהציל חיים. בעירייה ציינו כי בכל מוסדות החינוך בכפר סבא, גנים ובתי ספר, קיימים מזרקי אפיפן לטיפול במקרה של חשיפה לאלרגניים, לרבות הצבתם בימים אלה במעמד מיוחד, נגיש ובולט. בנוסף, במוסדות חינוך בהם לומדים ילדים אלרגיים, דוגמת אלרגיה לבוטנים, לאגוזים ולמוצרי חלב, קיים איסור להכניס מוצרים אלה לשטח בית הספר, וצוותי ההוראה והחינוך עוברים הכשרה להענקת טיפול מיידי והנחיות התנהלות במקרה של חשיפה לאלרגניים. עוד ציינו בעירייה כי במקומות שונים בעיר, לרבות מוסדות ציבור, מגרשי ספורט ובמרחב העירוני, מוצבים דפיברילטורים – מכשירי החייאה קלים לתפעול ולשימוש כל אדם, באמצעות הדרכת עובדי מד"א, והם פועלים להרחבת הצבתם.

אושר דרעי בת ה-22 מחצור הגלילית, נפטרה בין רביעי לחמישי, לאחר שאכלה קינוח שהכיל חלב במסעדה בראש פינה. דרעי ז"ל, הייתה אלרגית למוצרי חלב. היא עבדה בעבר במסעדה וידעה שמדובר במסעדה בשרית כשרה ולכן גם לא הביאה איתה את מזרק האפיפן. לאחר שלא חשה בטוב, פנתה לשף ולאחר בירור עלה שאחד העובדים רכש בטעות גלידה חלבית במקום צמחית. היא פונתה עצמאית לבית חולים, אך שם לא הצליחו להציל את חייה ולמרבה הצער נקבע מותה.
המקרה זעזע רבים במדינה בימים האחרונים עלתה דרישה לחוקק חוק שיחייב כל מוסד ציבורי, בית קפה או מסעדה להחזיק את המזרק. בינואר 2019 נכנס חוק אשר מחייב החזקת המזרק במוסדות חינוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר