מימין מיכל פרס מנהלת הסיעוד בחדר הלידה מאיר, והמיילדת יעל עשת טוכמן

"אנחנו החלק האופטימי" | במאיר מסכמים שנה מיוחדת של לידות

במאיר מסכמים שנה עמוסת אתגרים ורצופת חוויות במחלקת היולדות, עם מעל עשרת אלף לידות מאז פרוץ המגפה. הצוות הוותיק נזכר בלידות בלתי נשכחות

פורסם בתאריך: 7.9.21 11:48

שנה החדשה היא זמן מצוין להתחלות חדשות, ואין כמו להתחיל אותה במחלקת היולדות במרכז הרפואי מאיר, אולי מהמקומות היותר אופטימיים על רקע הקורונה מסביב. במאיר בכפר סבא שמענו מהנשים העובדות במרכז הלידה על השנה המאתגרת שלהן והרגעים המרגשים שהן פגשו בדרך. שוחחנו עם שתיים: מיכל פרס, מנהלת הסיעוד של חדרי הלידה ובפועל גם המיילדת הראשית והאחות האחראית. היא נכנסה לתפקיד כ-3 חודשים אחרי פרוץ הקורונה, ביוני-יולי 2020. יעל עשת טוכמן חזרה למיילדות לפני כמה חודשים, היא הייתה שם קודם, ובין לבין הייתה שנה וחצי ביחידה להפריה חוץ גופית.
במרכז הרפואי מאיר, מציינים כי מאז פרוץ הקורונה היו לא פחות מ-10,300 לידות, בהן נולדו גם 108 זוגות תאומים ושלישייה מנצחת אחת. השנה, לאור הקורונה, נערכו קורסי הכנה ללידה וסיורים באופן היברידי: חלקם באופן וירטואלי מרחוק וחלקם, כשניתן, בנוכחות פיזית. בנוסף, התחדשו הצוותים בחדר לידה חדש ובלידות מים שנתנו אפשרות נוספת ליולדות ללדת בדרך טבעית.

חדר לידת מים במאיר

מיכל פרס,  מיילדת כבר 20 שנה, ראתה כמעט הכל, אולם שום דבר לא הכין אותה לשנה וחצי המאתגרות והבלתי צפויות של מגפת הקורונה, שהחלו בדיוק עם כניסתה לתפקיד המיילדת הראשית של חדר הלידה.
מיכל מספרת: "בשנה האחרונה נולדו אצלנו כמעט 6,800 תינוקות חדשים ואין ספק שאנחנו המקום המהווה את הדוגמה הטובה ביותר לכך שעולם כמנהגו נוהג, ואולי זה החלק האופטימי ביותר בשנה וחצי ה"לא נורמליות" שעוברות על כולנו. יד ביד עם היולדות שלנו עברנו דרך ולמדנו לצלוח את התקופה הזו בצורה הנכונה ביותר. בתחילה, על פי ההנחיות, לוו הנשים על ידי מלווה אחד, ולמרות הקושי בתחושת ההגבלה, נוצרה דינמיקה מיוחדת מאוד ואינטימית בחדרי הלידה בין היולדת, המלווה והמיילדת. למרות הפחד בהתחלה, כולל זה של הצוות עצמו מפני הנגיף הבלתי נודע, מצאנו במהרה חזרה את הקסם שיש במחלקה המיוחדת שלנו. הצוות בחדרי הלידה הצליח להעניק ליולדות, שהיו חולות, את הקשר האישי, המענה הנפשי לחששות ויד מקצועית טובה ואוהבת. אני יודעת שבחדר הלידה שלנו אנחנו נמשיך לתת ליולדות את הכל, על מנת שיצאו עם חוויית לידה מעצימה ומרגשת עבורן ועבור משפחותיהן".

 

מי שחזרה לעבודתה כמיילדת בשיא המגפה היא יעל עשת טוכמן, שעושה את תפקידה במשך עשרים שנה, ובשנה וחצי שלפני כן עבדה ביחידת ההפריה החוץ גופית (IVF) במאיר. יעל משתפת אודות רגעי הקסם שלה כמיילדת בזמן שהקורונה השתוללה מסביב : "ליווי נשים הרות וקבלת תינוקות לעולם זהו הפלא הגדול ביותר בעולם בעיניי. אחת הלידות המרגשות בשנה הזו הייתה של זוג שליוויתי לקראת לידתו הראשונה, שבחר ללדת בלידת מים. היה מדהים לראות את האפקט של המים עליה ועל התפתחות הלידה. הרגע הכי משמעותי עבורי היה השלב בו יצאו הראש והגוף הישר לתוך המים – רגע קסום ומופלא לצפות בבואו של שחיין המגיח לעולם. הדבר היחיד שהפר את השקט היה קריאות ההתרגשות והשמחה שלי, כשראיתי את התינוק כל כך חיוני במים, אחרי היציאה שלו לאוויר העולם. עוד רגע מרגש עבורי היה לפגוש את אחת הנשים שליוויתי ב-IVF, כשהייתי במשמרת במיון יולדות. ברגע הראשון בו הרמתי את ראשי וראיתי את פניה, נזכרתי בכל הדרך שעברה כדי להגיע לרגע הזה, והוא הרגיש כל כך אמיתי ומלא אושר. ביחידה להפריה אנו נפרדות מהנשים אחרי הדופק הראשון שנצפה, מלוות לא פעם כישלונות ומשוכות בדרך אל היעד – ולהיות שם מתחילת הדרך עד לרגע האמת, בו הן חובקות את תינוקן החדש, זו סגירת מעגל קסומה שאי אפשר לתאר במילים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר