זירת תאונת המנוף ביבנה צילום: אילן אסייג
זירת תאונת המנוף ביבנה צילום: אילן אסייג

הפרלמנט | "את האחראים למותם של פועלי הבניין יש להאשים בהריגה"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מה צריך לעשות כדי למנוע את המוות הבא באתרי הבנייה?

פורסם בתאריך: 23.5.19 19:30

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

רק צעדים חריפים נגד האחראים לאתרי בנייה יעצרו את ההרג של עובדי בניין באתרי בנייה. את האחראים באתרי הבנייה למותם של פועלי הבניין יש להאשים בהריגה. אם המנהל באתר הבנייה יהיה אחראי לאסון נוסף, יש להאשימו ברצח – לא פחות. כל הניסיונות עד היום לעצור את הריגתם של פועלי בניין באתרי בנייה עלו בתוהו. רק עונש כבד יעצור את רשלנותם של האחרים לאסונות באתרי בנייה. זו הדרך היחידה ללמד קבלנים ו/או את המנהלים מטעמם שדמם של פועלי הבניין אינו הפקר גם כשמדובר בפועלי בניין שאינם מבני עמינו היהודים. (דב עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

עצוב מאד שיש הרוגים באתרי בנייה בגלל שחברות בנייה אינן אוכפות את חוקי הבטיחות. כמי שעובדת עם חברת בנייה גדולה אני יודעת שנושא הבטיחות הוא בראש סדר העדיפויות שלהם. יש גם עיתונאים, כמו עופר פטרסבורג מידיעות, שכל הזמן כותבים ומתריעים נגד הזילות בחיי הפועלים. חיי האדם יקרים ויש לשמור עליהם מכל משמר. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אורי נגר

אורי נגר

כדי להשתדל למנוע את התאונה הבאה באתרי בנייה חייבים לערוך שינוי שורשי בנושא האחריות על הבטיחות. צריך להרחיק מהשטח קבלנים שאינם מצייתים להוראות הבטיחות, וההיבט היחיד שמעניין אותם הוא כלכלי. בתנאים הקיימים, מנהלי עבודה אינם יכולים להיות אחראים על בטיחות עובדיהם ואינם מסוגלים לשמור על חייהם. משלושה מקרים שקראתי עליהם עולה כי קבלנים לא טורחים לתקן תקלות, למרות צווים שהוציא להם המינהל, והוא מצדו לא אוכף את ההנחיות. כשנהרג פועל באותם אתרים הגיע מפקח וגילה כי ליקויים שהצביעו עליהם לפני ארבעה חודשים מעולם לא תוקנו. רק קנסות כבדים ושלילת רישיון הקבלן לתקופה ממושכת יגרמו לקבלנים להיות אחראים יותר לחיי הפועלים העובדים ברשותם. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אמיר כהנא

אמיר כהנא רק שאלה

ישנה תופעה כואבת ומרגיזה של מוות באתר בניה. חיים של משפחות נהרסים. יש שני דברים שחייבים לשפר. דבר ראשון, כל מי שבתחום הזה חייב להיות מפוקח בצורה חריגה. הכל חייב להיעשות בצורה יסודית ומבוקרת. דבר שני, הענישה חייבת להיות מקסימלית, כדי להרתיע להמשך, מראש הפירמידה ועד הקבלן המבצע. מדובר פה בחיים של בני אדם ובמוות שהיינו יכולים למנוע. צר לי ואני משתתף בכאבם של משפחות ההרוגים. מקווה שנלמד ונמנע מוות מיותר זה בעתיד. (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר