רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום עזרא לוי
רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום עזרא לוי

מנהל מחלקת הכשרות מסביר: למה הפסקנו את ההשגחה בתשעה בתי עסק בכפר סבא

הרב דוד אוחיון מתייחס לראשונה לסערה שקמה בעקבות מודעה שפרסמה המועצה הדתית, ובה רשימת עסקים שבהם הופסקו שירותי ההשגחה

פורסם בתאריך: 12.2.18 09:04

האחראי על מחלקת הכשרות במועצה הדתית בכפר סבא ורבה של אלפי מנשה, הרב דוד אוחיון, מתייחס לראשונה בצומת השרון לסערה זוטא שקמה בעקבות מודעה שפרסמה המועצה הדתית באחד מהמקומונים בעיר ובה רשימת עסקים בעיר שבהם היא לא מספקת שירותי השגחה. הסיפור פורסם לראשונה על ידי אירית מרק בדף החדשות השרון פוסט. 

לפי המודעה, בשלושה בתי עסק (קפה הילל במתחם G, מסעדת בפלו ברחוב ויצמן ושווארמה פינת התהילה ברחוב ויצמן), הוסרה ההשגחה ביוזמת המועצה ומשישה אחרים (באלי חומוס בויצמן, בית בכפר בבן יהודה, גלידה פרדו ברחוב התעש, חנות ירקות אפונה וגזר ברחוב תל חי, מועדון ההופעות יול בקניון ערים שכבר אינו פועל, וקפה קפה בקניון כפר סבא הירוקה) הופסקה ההשגחה לבקשת בתי העסק.

המודעה, שהופצה בקבוצת הפייסבוק כפר סבא שלנו ובקבוצות מקומיות אחרות, עוררה דיונים רבים, כשהיו מי שכינו את המהלך, בצדק או שלא, "החרמת בתי עסק". "מדובר בעיקר במסעדות שביקשו שלא להמשיך את הכשרות וכעת אין להם תעודה", מסביר הרב אוחיון. "מכיוון שהציבור הדתי התרגל להגיע למקומות הללו, היינו צריכים ליידע אותו – כך אומרות התקנות, משום שלעיתים התעודה עצמה נשארת על קיר בית העסק".

הרב דוד אוחיון. צילום פרטי

הרב דוד אוחיון. צילום פרטי

למה הם החליטו שהם לא מעוניינים בכשרות שלכם?

"כל אחד וסיבותיו הוא. לחלק לא השתלם להחזיק משגיח, יש כאלה שלא יכולים לעמוד בכשרות. תראה, יש תקנות של הרבנות הראשית. זהו תו תקן איך צריך לעבוד כל מקום שמקבל תעודה. אנחנו המפקחים והם הרגולטור. אנחנו לא עובדים על פי הגחמות שלנו. הרבנות הראשית מתווה מה צריך להיות בכל מקום. אנחנו שואלים את בעל העסק אם הוא יכול לעמוד בזה, אם כן נהדר ואם לא אז אנחנו לא לוקחים שם אחריות".

יכול להיות שהכשרות יקרה לחלק מבעלי העסקים?

"אני לא מאמין שזה יקר. הרי אני יודע מסקרים שעשו שכשהמקום כשר יותר אנשים באים לאכול, כך שזה מחזיר את ההשקעה, ככה אני חושב. בגלל שאני באופן מעשי הרב הממונה על הכשרות בכפר סבא בהתנדבות מלאה – ואני שמח לשרת את הציבור ואני ער לרגישות ולרגש ולענייני המסחר של בעלי העסקים שהם רוצים להתפרנס – אז אם מישהו לא רוצה כשרות זה בסדר. אנחנו משתדלים לעזור במה שאפשר".

 

ובנושא אחר, יש תחרות כלשהי על תפקיד רב העיר לאחר שבג"ץ דחה את עתירתו של הרב שלוש נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה להעבירו מתפקידו?

"אני לא חושב שיש תחרות. לדעתי לא ייצא מכרז בשנתיים הקרובות. קודם יש בחירות לרבנות הראשית, ואז לראשות העיר ואז לכנסת, והתקנות של נציב שירות המדינה אוסרות לעשות בחירות בתקופות האלה".

אתה מתכוון לרוץ כשיתאפשר?

"אתה יודע למי ניתנה הנבואה. בינתיים, אני הרב הראשי של אלפי מנשה ויו"ר ועד הרבנים בישראל. אנחנו לא יודעים מה ילד יום, בינתיים אני לא שוקל את זה אבל כשיגיע הזמן נשקול את האפשרות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר