מפת מהיר לעיר בכפר סבא. צילום באדיבות נתיבי אילון
מפת מהיר לעיר בכפר סבא. צילום באדיבות נתיבי אילון

סדר העבודות ולוחות הזמנים: כל מה שרציתם לדעת על פרויקט הנת"צ שיתחיל בימים הקרובים

בסוף החודש אמורה להתחיל סלילת נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ויצמן בכפר סבא. איפה יתחילו העבודות, בכמה מקטעים מדובר וכמה זמן זה אמור לקחת. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 25.7.19 08:47

העבודות במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" בכפר סבא – תוכנית הקמת נתיבי התחבורה הציבורית הייעודיים לאורך רחוב ויצמן בעיר – אמורות להתחיל בימים הקרובים, בסוף החודש הזה או בתחילת החודש הבא. כך לדברי עדי קין קרני, מנהלת אגף בפרויקט מהיר לעיר, שמבצעת חברת נתיבי אילון. העבודות יחלו בחלק המזרחי של הרחוב, מקניון G ועד רחוב העמק, ולאורך שנתיים וחצי. במקביל יחלו להסלל מקטעים נוספים לאורך התוואי, כפי שיפורט בהמשך.

הפרויקט, נזכיר, כולל את חידוש המרחב ברחובות ויצמן, טשרניחובסקי ודרך השרון ופרט לנתיבי התחבורה הציבורית יסללו לאורך התוואי גם שבילי אופניים. לצד נתיבי התחבורה הציבורית הייעודיים, באורך כולל של תשעה קילומטרים, יוותר נתיב אחד לנסיעת כלי רכב פרטיים, במקום שניים כיום.

ביום שני השבוע התקיים בבית רייזל מפגש שיתוף ציבור בנושא התוכנית, ואת התוכנית הציגו סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין, מנכ"ל העירייה איתי צחר ונציגים של חברת נתיבי איילון. נזכיר כי כמה סוחרים ברחוב התאגדו לכדי ועד פעולה ודורשים שינויים בתוכנית. כפי שכתבנו בצומת השרון לפני כחודש, הם דורשים בין השאר הקמת "חניות אקספרס" לאורך ויצמן – כלומר חניות לפרק זמן קצר של רבע שעה או חצי שעה; סיום בניית החניונים החדשים לפני ביטול החניות כחול לבן ברחוב; ביטול גדר ההפרדה לאורך הנת"צ במרכז הכביש; השארת לפחות ארבעה מטרים של מדרכה במקומות שבהם פועלים בתי קפה, מסעדות או דוכני מזון; הוספת מעברי חצייה להולכי רגל בין שתי גדות הרחוב ומתן מעבר למכוניות פרטיות בנת"צ בשעות שאינן שעות העומס. עוד הם דורשים שהעבודה על הנת"צ תתבצע בשמונה מקטעים קצרים, והתחייבות שלא להתחיל בהקמת מקטע עד שלא מסיימים מקטע קודם.

שלבי ההקמה של מהיר לעיר בכפר סבא. צילום באדיבות נתיבי אילון

בעלת עסק בויצמן שנכחה במפגש בבית רייזל אמרה כי "כרגיל לא הבטיחו כלום. שטחנו את הטענות שלנו ואת הדרישות שלנו עשרות פעמים, והם כמובן אמרו שיבחנו את הנושא. בינתיים בעלי עסקים רבים בויצמן נרתמו לתת כסף לעורך דין שייצג אותנו במאבק שלנו מול העירייה נגד תכנית הנת"צ המיותרת. יש בעלי עסקים רבים שנותנים כסף לשכירת עורך הדים והמאבק, וגם אזרחים מודאגים שתורמים מכספם למאבק. בימים הקרובים צפויה פגישה עם עורך הדין כדי לתכנן את המשך המאבק".

מנגד, אמר הרסגור-הנדין: "במפגש הצגנו את מטרות הפרויקט, התועלות שעולות ממנו וגם את הלבטים שהיו בשלבי התכנון. לאחר מכן נשארנו עד לשעה מאוחרת על מנת לשמוע את כל השאלות שעלו מהתושבים, לענות עליהן ולקבל רעיונות והצעות לשינויים ושיפורים. היה ברור מלכתחילה שלאירוע יגיעו בעיקר התושבים שאינם מרוצים מהפרויקט. חששותיהם מובנים. כל שינוי הוא מפחיד, על אחת כמה וכמה שישנם סוחרים שפרנסת משפחתם תלויה בכך. הבקשות שהועלו במפגשים שנעשו עם הסוחרים נבחנות כבר עכשיו, כמו גם הבקשות שעלו מהציבור. נקיים מפגשים נוספים ונמשיך להתייעץ לפני תחילת העבודות בקטע המרכזי של ויצמן. לאחר שמיעת כל ההיבטים והתייעצות עם המתכננים נקבל אני וראש העיר החלטה על עקרונות התכנון הסופי. נכון לעכשיו אנחנו מתכוננים לתחילת העבודות בקטע המזרחי, שהוא פשוט יותר ואין בו בעיה ממשית של רוחב הדרך".

קין קרני אמרה: "אני מכירה את מרבית הסוחרים ואת הקשיים שלהם ומבינה לליבם, כי כשעושים פרויקט במרכז עיר אי אפשר להתעלם מהחשש של תושבים ובעלי עסקים. אחרי תקופת העבודות הם יקבלו רחוב חדש משודרג עם יותר הולכי רגל. במהלך העבודות נעבוד במקטעים קטנים, ומול כל בעל עסק נשתדל לעבוד כמה שפחות, שבועות ספורים ונדאג לנגישות לכל בעלי עסקים כדי לא לפגוע בפרנסתם".

מהעירייה נמסר כי בעקבות בקשות של סוחרים ברחוב התווספו מקומות פריקה וטעינה ותוכננו מקומות חניה נוספים. כמו כן, מסרה העירייה, יגדל מספר העצים ברחוב ויצמן ויינתן סיוע לעסקים בתחומים שונים ותבוצע עבודה מהירה בתתי מקטעים קצרים.

הדמיית פינת הרחובות ויצמן ותע"ש בכפר סבא. צילום נתיבי איילון

הדמיית פינת הרחובות ויצמן ותע"ש בכפר סבא. צילום נתיבי איילון

כל מה שרציתם לדעת על הנת"צ

נתונים כלליים: לפי נתיבי איילון, יש במדינת ישראל 2,000 רכבים לקילומטר כביש, ועד 2030 נעמוד שעה נוספת בכל פקק. מטרת נת"צ כפר סבא היא לתת אלטרנטיבה טובה יותר לתחבורה ציבורית שתמנע את פקקי העתיד, בשלושה היבטים: תשתיות – סלילת נתיבי תחבורה ציבורית, סלילת שבילי אופניים, שדרוג המרחב העירוני, שדרוג תחנות האוטובוס; תפעול – שיפור ושדרוג פעילות קווי האוטובוס, תוספת של קווים, העלאת תדירות, שלטי מידע אלקטרונים; וניהול – עדיפות למעבר אוטובוסים ברמזורים ותמרורים שבצדי הדרך.

לוחות זמנים: ככלל הפרויקט מתחיל בקניון G ומסתיים בדרך השרון וכולל את הרחובות ויצמן, טשרניחובסקי ודרך השרון. הוא צפוי להסתיים התוך שלוש שנים, עד שנת 2022. העבודות יחלו בסוף יולי, תחילת אוגוסט, בשלב א' של הפרויקט, בקטע המזרחי של התוואי.

בפרויקט יהיו ארבעה מקטעים: ויצמן מזרח – מקניון G ועד רחוב העמק; ויצמן מרכז – מרחוב העמק עד לרחוב טשרניחובסקי; ויצמן מערב – מרחוב טשרניחובסקי (בית חולים מאיר) עד דרך השרון; ודרך השרון – מדרך השרון ועד לצומת רעננה מרכז.

המקטע הראשון צפוי להסתיים בתך שנתיים וחצי. הוא יבוצע בשלבים, בכל פעם עבודה על חלק קטן, כדי לשמור על נגישות הולכי רגל ולמזער נזק לבעלי העסקים; העבודות על המקטע השני יחלו ביוני 2020 וימשכו כשנתיים וחצי; המקטע השלישי עדיין בשלבי תכנון שצפוי להסתיים בשנת 2020. העבודות יחלו באפריל 2020 ויסתיימו תך שנתיים וחצי; המקטע רביעי נמצא בשלבי תכנון מוקדם והעבודות יחלו במהלך שנת 2021. תהיה חפיפה בעבודות במקטעים השונים תך כדי שמירת נגישות לאורך כל שלבי הביצוע של הפרויקט.

הדמיית הנת"צ בוייצמן. הדמיה: נתיבי איילון

הסדרי תנועה: לגבי סלילת החלק הראשון, התושבים יקבלו בשבועות הקרובים מפה מפורטת של שינויים תנועה, סגירת רחובות ועוד.

איך יראה הרחוב אחרי העבודות: המדרכות יוחלפו, חלקן יוצרו וחלקן לא, ובכולן תהיה נגישות בעלייה אליהן. ישתלו עצים חדשים ותהיה הצללה ברחוב. הרחוב יחולק כך: מדרכה, שביל אופניים, נתיב ימני לכלי רכב פרטיים, נתיב שמאלי לתחבורה ציבורית, גדר הפרדה, וכך גם בנתיבים לכיוון הנגדי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פלד

    הצעות הסוחרים כמוהם כביטול הפרויקט. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. בגלל החניות וייצמן כבר מזמן הפך לכביש עם נתיב תנועה יחיד לרכב פרטי ולאוטובוסים. אם לא יעשו כלום, בעוד 5 שנים וייצמן יהפוך כולו למגרש חניה אחד גדול, שכולם עומדים בו ולא זזים. והחנויות העלובות שלאורך הרחוב – הגיע הזמן שגם הן יעברו שיפוץ. סוחרים משלמים 5,000-6,000 שקל שכירות לחודש שאין להם סיכוי להחזיר. זו הסיבה לכמות הגדולה של חנויות נטושות שם.

  2. תושב כפר סבא בעד פרוייקט.

    סוחרי חנויות שכרו עורך דין למאבק נגד פרויקט? הצחקתם אותי, נתיבי איילון קנתה את וייצמן וטשרניחובסקי כדי "למנוע מאבק משפטי", ב 300 מיליון שקל, אין סיכוי שבית משפט יפסול פרוייקט או יעכב זאת.
    גם לעירייה יש עורך דין חחח.

  3. אלברט

    במקום רחוב ראשי יהיה מעתה עורק תחבורה ענק וצפוף, לא משהו שהייתם רוצים להתקרב אליו. כאילו החליטו שמעכשיו אין ״עיר״, רוצים להסתובב בין חנויות, לקנות, לראות אנשים, לקנות לילד גלידה? רק בקניונים. ואגב הנסיעה לקניונים ברכב תהיה סיוט כי בויצמן יהיה רק נתיב אחד. בקיצור אל תצאו מהבית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר