רחבת קניון ערים. צילום עזרא לוי
רחבת קניון ערים. צילום עזרא לוי

האקדמיה ללשון מחדדת הבוקר: "כפר סָבָא" ולא "כפר סַבָּא". ובמלרע

"איננו רוצים לעורר ויכוחים עזים בקניון ערים אבל נציין כי ההגייה התקנית של העיר היא ללא דגש בבי"ת ובהטעמת מלרע של ההברה האחרונה", כתבו באקדמיה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלהם

פורסם בתאריך: 17.2.20 12:45

האקדמיה ללשון עברית העלתה הבוקר פוסט לעמוד הפייסבוק שלה, ובו הבהירה כי את שם העיר כפר סבא יש לבטא "כפר סָבָא" ולא "כפר סַבָּא". "איננו רוצים לעורר ויכוחים עזים בקניון ערים אבל נציין כי ההגייה התקנית של העיר היא כפר סָבָא – ללא דגש בבי"ת ובהטעמת מלרע של ההברה האחרונה", כתבו באקדמיה.

הם הוסיפו את מילות השיר "שיר געגועים" שכתב המשורר נתן אלתרמן, וכמה עובדות על העיר:

"יש ניו יורק בעולם, לא אגע בה!
לא על ניצה אחלום בלילי!
‍‍‍‍‍‍הוי, נפשי רק אלייך, כפר סבא,
רק אלייך, כפר סבא שלי!

‍‍‍‍‍‍"כפר סבאים מרוצים! על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כ־97% מתושבי כפר סבא 'מרוצים' או 'מרוצים מאוד' מעיר מגוריהם – מקום ראשון בערים הגדולות; אלופי המרשתת! 95.5% מתושבי כפר סבא הצהירו כי הם משתמשים במרשתת – בפער ניכר משאר תושבי הערים הגדולות בישראל; אבק הכוכבים של כפר סבא! ברשימת הידוענים של העיר נמצא כמובן את אגדות הכדורגל שלמה שרף ויצחק שום, בעיר נולדו הזמרים עידן רייכל, תומר יוסף והראל סקעת. שורשים כפר סבאיים יש גם לרשף לוי, אביעד קיסוס, עודד פז מהפיג'מות, ואפילו המנכ"לית שלנו היא דור שלישי בעיר; הראשונה בשרון! העיר כפר סבא החלה את דרכה בשנת 1903 כמושבה בשרון, והיא נקראה על שם יישוב הנזכר בספרות חז"ל שהיה בקרבת מקום. שם היישוב הקדום אף נזכר בכתביו של ההיסטוריון יוסף בן מתתיהו (הידוע בשם יוספוס פלביוס)".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר