מחליפים את התמרורים בקניון G. צילום יח"צ
מחליפים את התמרורים בקניון G. צילום יח"צ

תמרורי חניית נכים בכפר סבא הוחלפו בתמונות של בעלי מוגבלות

התמרורים הוחלפו כחלק מקמפיין של עמותת נגישות ישראל. תושב הוד השרון ויו"ר העמותה יובל וגנר: "הקמפיין יזכיר לכולנו את האדם שמאחורי התמרור"

פורסם בתאריך: 28.11.17 19:06

כחלק מקמפיין של עמותת נגישות ישראל', בשיתוף משרד הפרסום ליאו ברנט, הוחלפו היום בכפר סבא תמרורים המורים על מקומות חניה שמורים לנכים לתמרורים הנושאים תמונות של אנשים עם מוגבלויות. הקמפיין המקורי מבקש להכיר ולהזכיר לנהגים מי הם הנפגעים הישירים מהחניה הפסולה בחניית נכים. בין השאר, הציבו פעילי העמותה את התמרורים החדשים בחניות הקניונים G וערים בעיר.

הקמפיין נוצר לקראת היום הבינלאומי לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות שיחול בשבוע הבא (3.12). כותרת הקמפיין People Not Symbols. ובמהלכה מוחלפים בין לילה אלפי תמרורי חניות נכים ב-15 ערים, ובעשרות חניונים ומרכזי קניות, בתמונות של 50 אנשים עם מוגבלות אמיתית, המספרים את סיפוריהם האישיים. עד מחר (29.11) תמרורים בערים כפר סבא, רעננה, ראשון לציון, קרית ביאליק, אשדוד, פתח תקוה, תל אביב, גבעתיים, רחובות, באר שבע, אילת, הוד השרון ומודיעין יוחלפו כחלק מהקמפיין.

קמפיין נגד חנייה בחניות הנכים יובל וגנר. צילום מנחם רייס

אחת מתמונות הקמפיין. צילום: מנחם רייס

אנשים עם מוגבלות מכל הקשת החברתית בישראל נרתמו לקמפיין. בין המצולמים: חבר הכנסת אילן גילאון, הספורטאים הפאראלימפיים נעם גרשוני ופסקל ברקוביץ ורבים אחרים.

מנתוני העמותה עולה כי רק השנה ניתנו כמעט 20 אלף דוחות על ידי משטרת התנועה והרשויות המקומיות, דוחות בהיקף 20 מיליון שקלים, בגין חנייה לא חוקית בחניית נכים. עוד עולה מהנתונים כי עברייני חניות הנכים הם או נהגים הבוחרים להחנות בחניות נכים, על פי רוב מתוך מחשבה שאין בחנייה בחניית נכה נזק אמיתי, או בני משפחות של אנשים עם מוגבלות הזכאים לתו נכה, המנצלים לרעה את תו הנכה וחונים בחניית נכים, גם כשבן המשפחה הנכה אינו ברכב.

התמרורים החדשים בקניון G. צילום יח"צ

התמרורים בקניון G. צילום יח"צ

 

עמותת נגישות ישראל הוקמה לפני 18 שנים ומובילה את קידום הנגישות בישראל והשתלבותם בחברה של 1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות על סוגיהם השונים. תושב הוד השרון יובל וגנר, מייסד ונשיא העמותה: "לא ייאמן שבשנת 2017 עדיין יש אלפי נהגים שמעזים וחונים בחניות נכים למרות הקנס בגובה 1,000 שקלים ומבלי להתחשב בצורך של אנשים עם מוגבלות בחניות אלה. קמפיין המודעות יזכיר לכולנו את האדם שמאחורי התמרור, שעבורו חניית נכים פנויה היא צורך מהותי ולא רק משהו שנחמד שיהיה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר