צילום: עופרה רון מזור
צילום: עופרה רון מזור

טיפול ביולדת ובתינוק כיחידה אחת

בשנה החולפת נעשו שינויים משמעותיים במחלקת יולדות א' במרכז הרפואי מאיר הן מבחינת המבנה והן מבחינת התנהלות המחלקה. יונת מדי, האחות הראשית של המחלקה, מספרת על השינויים במחלקה והדרך בה היולדת והתינוק מטופלים כיחידה אחת

פורסם בתאריך: 10.12.19 14:47

מאת: דניאל דותן, תוכן שיווקי

לאחר חודשים ארוכים של תכנון ומימוש, החלה מחלקת יולדות א' במרכז הרפואי מאיר לפעול במתכונתה החדשה. המבנה עצמו עבר שינוי כמו גם ההתנהלות של צוות האחיות העובדות במחלקה.

"השינוי המבני של המחלקה" מספרת יונת מדי, מנהלת סיעוד יולדות א' באגף תינוקות ויולדות של מאיר, "מתבטא קודם כל במעבר משלוש מיטות בחדר לשתיים  בחלק ניכר מהחדרים. השיפוץ כלל גם תוספת של קיר הפרדה בין מיטה למיטה, כך שכל יולדת תזכה למידת פרטיות משמעותית, מבלי לצמצם את המחלקה לפחות מ- 40 מיטות".

"החדרים מאובזרים היטב, כך שהיולדת תקבל את כל הדברים להם היא זקוקה בכדי לטפל בעצמה ובתינוקה" מסבירה מדי, "לכל חדר יש שירותים ומקלחת צמודים. המיטות הן מיטות חשמליות מתכווננות, יש שידת תינוק פרטית צמודה ואת כל האביזרים הדרושים. היולדת לא צריכה להביא אתה שום דבר מהבית,  אלא לבוא פנויה ללידה ולקבלת התינוק החדש. אפשר  להביא מהבית כל דבר שייתן הרגשה של בית – פיז'מה, שמיכה אישית, שמיכה לתינוק וכדומה.

"במקביל השתנה גם העיצוב של המחלקה – שילוב של צבע אפור-פסטל עם רהיטי עץ, וילונות רכים ותאורה נעימה, יוצרים אוירה נעימה, מרגיעה ומאפשרת".

היולדת והתינוק הם יחידה אחת

"בחודשים האחרונים, עבר צוות המחלקה הסבה לעבודה משולבת של אם ויילוד כיחידה אחת", מסבירה יונת מדי, " האחיות מומחיות לטפל גם ביולדת וגם בתינוק. בעבר היתה אחות לטיפול ביולדת ואחות לטיפול ביילוד, והיום כל אחות מומחית לטפל בשניהם. זו הגישה המקובלת כיום בבתי יולדות בארץ ובעולם, הרואה את האם והתינוק כיחידה אחת.

"היתרונות במודל זה הם רבים, בין היתר – אינטימיות גדולה יותר, כשכל אחות נמצאת בקשר עם המשפחה ומכירה את המכלול שלה. בנוסף, מתאפשרת ראייה רחבה של כל הצרכים של היולדת ושל התינוק, כך ניתן לתת מענה הוליסטי".

יונת מבקשת להדגיש כי גם בן או בת הזוג מקבלים יחס מפנק. "מבחינתנו בן או בת הזוג הם ה-100% של ה-50%, ולכן הם מקבלים את מלוא תשומת הלב הנובע ממעמדם המיוחד".

מענה לכל בקשת וצורך

"ליולדות המגיעות ללדת במאיר, יש בקשות ורצונות הן באשר לתהליך הלידה והן באשר לזמן השהות שלהן במחלקה לאחר מכן, אומרת יונת, "אנו מספקים עבורם את כל מגוון האפשרויות, כאשר הבחירה של היולדת היא שקובעת. ההמלצה היום היא שהתינוק ואמו ישארו יחד במהלך האשפוז. היולדת תקבל את מלוא התמיכה המקצועית והרגשית: יולדות המבקשות מנוחה ורוצות שהתינוק יהיה לפרקים בתינוקייה, יכולות בהחלט לקבל זאת.

"יחידת הילודים פעילה לטובת כל מה שנדרש לטיפול ביילוד. אנו מקבלים פגים משבוע 36, יש במחלקה צוות מקצועי, חם ואוהב של אחיות, היודעות לטפל מקצועית בכל תינוק ותינוקת".

דגש על לידה ראשונה

כחלק מפעילות המחלקה, ניתנת חשיבות רבה למי שמגיעה ללידה ראשונה. "אנו מספקים להורים הטריים הדרכה ותמיכה, כך שהם יידעו לטפל טיפול מיטבי ובטוח בתינוק החדש כאשר יחזרו איתו או איתה הביתה. אנחנו מלמדים את היולדת להניק, במידה והיא בוחרת בכך ובמידה והיא בוחרת שלא להניק או לא יכולה לעשות זאת, היא מקבלת הדרכה כיצד להאכיל את התינוק באמצעים אחרים". יונת מסבירה.

"ההורים עוברים הדרכה שבה הם לומדים כיצד לרחוץ את התינוק באמבטיה, לבצע טיפול יומי, מניעת טלטול תינוק, הושבת התינוק בכסא בטיחות וכיצד לטפל בו ביום יום. כל ההיבטים הנחוצים כדי שיגיעו הביתה כשהם יודעים כיצד לטפל בתינוק שלהם.

"ההדרכות נעשות בחלקן באופן פרטני וחלקן באופן קבוצתי, כאשר האחיות במחלקה עומדות לרשות ההורים בכל שאלה, בקשה וצורך.

"צוות המחלקה הוא צוות מיומן ומקצועי, שמטרתו להכין את ההורים כך שהם יהיו מוכנים באופן מיטבי לטיפול בתינוקם בבית" יונת מסכמת, "חשוב לנו להעניק ליולדת ולבני משפחתה חווית לידה חיובית כדי שיצאו הביתה מאושרים עם בסיס טוב לדרכם החדשה ושיחזרו אלינו בעתיד, כמובן."

צילום: עפרה רון מזור

צילום: עפרה רון מזור


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר