מעצבי פנים מומלצים. תמונה ממאגר shutterstock By Photographee.eu)

מעצבי פנים מומלצים: הופכים דירה לבית חלומות

עיצוב פנים הוא כיום אחת הבחירות הראשונות שאנשים עורכים לפני שיפוץ דירה או בניית בית חדש. כמה מהשמות החמים בתחום מספרים בכתבה זו על אופן העבודה שלהם ומציגים עבודות מובילות. כל מה שלכם נותר הוא רק לבחור

פורסם בתאריך: 9.12.19 06:34

גלית טויטו. צלם: ארז חיים

גלית טויטו. צלם: ארז חיים

סגנון עיצובי נקי ואלגנטי

מעצבת הפנים גלית טויטו פותחת דלת לעיצוב הבית

תרבות עיצוב אלגנטית בה חומרים, בדים, פריטי ריהוט, אקססורייז ואמנות משתלבים יחד לחלל הרמוני ונקי – זהו הסגנון העיצובי שמציעה מעצבת הפנים גלית טויטו, אשר הגיעה אל תחום עיצוב הפנים לפני כתשע עשרה שנה, לאחר לימודים בשלוחת הטכניון בשנקר.

בשנות עבודתה התמחתה בייחוד בעיצוב חללי מגורים, ובשנים האחרונות צללה גם אל תחום עיצוב המשרדים, תחום שמלהיב אותה מאוד: "לאחרונה הולכת ומתבססת ההבנה שגם בעבודה, המקום בו אנחנו מבלים רוב שעות היום, אנחנו רוצים חלל מפנק, עוטף, שיש בו תחושה נעימה".

 

לגלית אין כל צל של ספק שהיא במקצוע הנכון – כאדם שמאז ומעולם התעניין ואהב אסתטיקה במראה, בלבוש, ובעיצוב. גם לאחר תשע עשרה שנות עבודה כמעצבת פנים, היא מעידה שכל פרויקט הוא תהליך של התאהבות מחודשת: "עיצוב בעבורי הוא מעין מסע גילוי משותף עם כל לקוח. אני לומדת איתו מהם חלומותיו ושאיפותיו לבית מושלם. בעבורי כל בית הוא אתגר מופלא המייצג חוויית מגורים בעיצוב מקורי ויחודי המותאם לצרכי הדיירים".

מעצבת- גלית טוויטו. צילום: רן בירן

מעצבת- גלית טוויטו. צילום: רן בירן

נשמע שהאינטראקציה עם הלקוח היא הבסיס לבניית הפרויקט

"בהחלט. אני מאוד מכוונת לקוח. חשוב לי להבין מהו חלום המגורים שלו, מהם הצרכים, מהו סגנון החיים שלו, מהי חוויית העיצוב המועדפת עליו וטעמו האישי, וכמובן – מהי מסגרת תקציב לפרויקט. התוצר הסופי יהיה ביטוי של כל הדברים הללו יחד".

גלית טויטו. צלם ארז חיים

עיצוב משרדים: גלית טויטו. צלם ארז חיים

ואיך טעמו ורצונותיו של הלקוח משתלבים עם הקו העיצובי שלך?

"אני מקדישה, במסגרת תהליך העיצוב, תשומת לב לתכנון נכון של החלל, מוסיפה עיצוב אישי, ורכישה חכמה ומדויקת של פריטי עיצוב והלבשת הבית כדי להבטיח שהחוויה הסופית בחלל תהיה אלגנטית ונקייה". הסגנון המהודק של גלית הוא לא הערך היחיד שהיא מביאה לשולחן, אלא גם שנים של ניסיון, ידע, וקשרים "לכל עבודה אני מביאה עמי מוניטין וקשרים הדוקים עם ספקים ואנשי מקצוע" היא מספרת, "ניסיון הוא מרכזי בעבודתו של מעצב מאחר ושיפוץ הוא תקופה מלחיצה. יש המון ויכוחים, צצות בעיות לא צפויות לאורך הדרך, וצריך מישהו שיודע לנווט לקראת פתרונות".

מעצבת- גלית טוויטו. צילום: רן בירן

מעצבת- גלית טוויטו. צילום: רן בירן

גלית טויטו. מעצבת פנים והום סטיילינג

כתובת: התע"ש 20, כפר סבא

טלפון: 054-2082093

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק



סטודיו 26

עיצוב פנים עם יחס אישי, לנכסים פרטיים ולחללים עסקיים

עיצוב פנים הוא נושא חם בשנים האחרונות, ולצד עיצוב דירות ובתים פרטיים, יותר ויותר משפחות ועסקים מבינים את הצורך בעיצוב חלל הבית והעסק, בין אם מדובר בחלל עבודה לעובדים ובין אם חללי מסחרי המיועדים ללקוחות.

סמדר תמיר, בעלת סטודיו 26, מלווה בעשר השנים האחרונות אנשים פרטיים וכן עסקים, בדרך לעיצוב חלל שמותאם לצרכים ולשימושיו השונים. סמדר מקפידה להתעדכן במגמות עיצוב חדשניות בארץ ובעולם תוך ביקור בתערוכות עיצוב ובביקורים מקצועיים בחו"ל.

סטודיו 26: עיצוב מותגים ומיתוג שווקי (צילום: שחר תמיר, סטודיו טופיק)

סטודיו 26: עיצוב מותגים ומיתוג שווקי (צילום: שחר תמיר, סטודיו טופיק)

עיצוב חללים מסחריים – לעבודה או למסחר

סמדר הגיעה לתחום עיצוב הפנים לאחר שנים שבהן עסקה בניהול ושיווק בהייטק. "תמיד אהבתי את תחום האסתטיקה ועיצוב הפנים, ובאיזה שהוא שלב החלטתי לעשות שינוי", היא מספרת.

לאחר שהשלימה לימודי עיצוב פנים ומגוון השתלמויות בנושא עיצוב תאורה מקצועי והום סטיילינג, פתחה את הסטודיו שלה. "כמי שמגיעה מהתחום העסקי והמסחרי וכבעלת תואר שני במנהל עסקים, שיווק ותקשורת, יש לי המון ידע והבנה בעולם העסקי ובכל מה שקשור לעיצוב מותגים ומיתוג שווקי", אומרת סמדר.

לאורך השנים סמדר עבדה מול חברות קטנות, בינוניות וגדולות במשק ובהמשך עיצבה חנויות קמעונאיות ומשרדים, בחלקם אף פעלה למיתוג עסקי וייעוץ שיווקי להגדלת מכירות ולהעצמת חווית לקוח בחלל העסקי.

סטודיו 26: לתכנן את השינויים הנדרשים לצורכי המשפחה (צילום: סמדר תמיר)

סטודיו 26: לתכנן את השינויים הנדרשים לצורכי המשפחה (צילום: סמדר תמיר)

עיצוב חללים פרטיים לדירות ובתים

לסמדר ניסיון רב גם בעיצוב דירות, בתים פרטיים ודירות יוקרה, וכן בעיצוב דירות קבלן – תחום מורכב, יחסית. "עיצוב דירה חדשה מקבלן זה נושא שצריך להבין בו", היא מסבירה, "לדעת לקחת את תוכנית הבנייה של הקבלן וביחד עם המשפחה לתכנן את השינויים הנדרשים לצורכי המשפחה. לפעמים מדובר בשינויים מינוריים ולעתים בתכנון מחדש של החללים, בהתאם למגבלות הקיימות בנכס".

תכנון ועיצוב דירת קבלן דורש, כמובן, עדכון של תוכניות העבודה (הריסה, אינסטלציה, חשמל, תאורה, מזגנים) בשינויים הנדרשים מול מתאמ\ת שינויי דיירים של הקבלן, וסמדר מלווה את המשפחות עד לקבלת המפתח וגם לאחריו.

לדבריה, "תהליך העיצוב לא נגמר כשכל הקירות עומדים, וגם לא לאחר שמזמינים אריחים או ריהוט. העיצוב נמצא גם בפרטים הקטנים, ולכן אני מלווה את הלקוחות שלי גם לאחר כניסה לנכס – בבחירות הסטיילינג: ריהוט, פריטי נוי, תמונות, כריות ועוד".

סטודיו 26: בדרך לתוצאה המושלמת (צילום: סמדר תמיר)

סטודיו 26: בדרך לתוצאה המושלמת (צילום: סמדר תמיר)

יחס אישי מעל הכול

סמדר שמה דגש רב על היחס האישי ללקוחותיה. כך, היא מציעה פגישת ייעוץ ראשונה ללא תשלום, שמטרתה היכרות עם הלקוחות וקבלת מידע על הפרויקט המדובר, לצד מתן טיפים שימושיים שלה לתהליך התכנון והעיצוב.

"חשוב לי לשאול ולהבין איך הלקוח רואה את החללים השונים בבית או בעסק, מה השימוש של כל חלל, ולחתור להשגת התוצאה הרצויה שתיראה בדיוק כפי שהלקוח רצה ודמיין לעצמו. חשוב לי שהלקוחות יהיו מעורבים וייקחו חלק מלא ופעיל בכל החלטה בתהליך. בנוסף, לכל שאלה והתלבטות אני תמיד זמינה ללקוחות בטלפון, במייל או בוואטסאפ. הדבר החשוב ביותר עבורי הוא להיות קשובה וללוות את התהליך בצורה מקצועית ומדויקת לצרכיו של כל לקוח, בדרך לתוצאה המושלמת", אומרת סמדר.

סטודיו 26: לשנות כליל את הנִראות של החלל (צילום: שחר תמיר, סטודיו טופיק)

סטודיו 26: לשנות כליל את הנִראות של החלל (צילום: שחר תמיר, סטודיו טופיק)

עיצוב תאורה מקצועי

עיצוב תאורה נכון לחלל הוא נושא חשוב שלא תמיד מקבל את תשומת הלב הנדרשת. כמעצבת תאורה מקצועית, עיצוב התאורה מקבל דגש בעיצובים שלה. "תאורה נכונה לחלל חשובה לתוצאה הסופית היפה של החלל, ובאותה מידה גם לפרקטיות של השימוש בה", אומרת סמדר, "בחירת התאורה יכולה לשנות כליל את הנִראות של החלל והתחושה שהוא מעניק".

עיצוב תאורה מתייחס לצבע האור המתאים ביותר לחלל, כמות התאורה הנדרשת, סוג התאורה, המרחקים בין גופי התאורה ובחירת גופי התאורה. עיצוב תאורה מקצועי יוצר אפקטים מדהימים בחללים פרטיים ובעיצוב מסחרי. כמו כן, מחקרים מצאו שאופי התאורה בחללים מסחריים ובחנויות משפיע על חוויית הלקוח, על חוויית העובדים ועל גידול במכירות החנות.

הום סטיילינג \ סטייג'ינג

שירות נוסף שמציעה סמדר הוא הום סטיילינג, 'הלבשת החלל', וסטייג'ינג שהוא שדרוג חלל לפני מכירה לצורך העלאה משמעותית של שווי הנכס. "הום סטיילינג מתמקד בפרטים שהופכים את החלל ממעוצב – למושלם. בחירת ריהוט מותאם בסגנון ובגודל הנכון לחלל – וילונות, תאורה, פריטי נוי ואומנות, מדפים, כריות, צבעים או טפטים לקירות- כל אלו הם מה שמשווה לחלל את הייחוד והאופי שלו", מדגישה סמדר.

"לא פעם", היא מסכמת, "הלקוחות שלי מתפעלים מהתוצר והנראות של החלל לאחר הום סטיילינג, ואומרים לי שהנכס נראה יותר יפה מבית מלון. זה אכן אחד החלומות שלי, לעצב בית מלון, ואני מאמינה שגם הוא יתגשם".

סטודיו 26

טלפון: 050-8882345

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לדף האינסטגרם



פנג שווי פינת וול סטריט

מעצבת הפנים שמשלבת את השיטה הסינית העתיקה בעיצוב חללים מסחריים

סטיב ג'ובס היה אולי הראשון שדיבר על התרומה של תרגול מדיטציה להצלחה שלו ושל אפל, אך היום, שנים לאחר מותו, השימוש בתורות עתיקות וחכמת המזרח ככלי להגברת היעילות בסביבה העיסקית נשמע הרבה פחות מפתיע. מנצ'י מלר – מעצבת פנים ילידת צ'ילה שפועלת בתחום עיצוב הפנים המקומי בעשרים השנים האחרונות היא מחלוצות עיצוב הפנג שווי בישראל, ומביאה את תורת עיצוב החלל הסינית העתיקה לכל פרויקט עיצובי אליו היא נדרשת – גם, ואף בייחוד, לעיצוב חללים מסחריים וחללי משרדים.

מנצ מילר -דירת שלושה חדרים בתל אביב סגנון עיצוב אקלקטי. צילום שני הלוי

מנצ מילר -דירת שלושה חדרים בתל אביב סגנון עיצוב אקלקטי. צילום שני הלוי

"ישראל היא מקום קטן שהנדלן בו יקר מאוד, ויש נטייה לצופף חללים מסחריים מתוך מחשבה שזה ייצר יותר רווח, אך ההפך הוא הנכון. חלל צריך לתת תחושת זרימה שתאפשר להסתובב ולחיות בו בנוחות. לא מזמן הלכתי למסעדה שאני משתגעת על האוכל שלהם, מסעדה טובה עם אוכל ברמה גבוהה, אך המזגן טפטף עלי כשהתיישבתי בכיסא, והמלצרית לא הצליחה להגיע אלי על מנת לשים את המנה על השולחן והעבירה לי אותה דרך הסועדים האחרים – אני למסעדה הזאת לא חזרתי", אומרת מנצ'י מלר.

מנצ מילר - דירת שלושה חדרים בתל אביב סגנון עיצוב אקלקטי. צילום שני הלוי

מנצ מילר – דירת שלושה חדרים בתל אביב סגנון עיצוב אקלקטי. צילום פוטו אלכס

כל מכשירי הטיפול המאיימים מוסתרים ליצירת נקיון צורני. צילום פוטו אלכס

כל מכשירי הטיפול המאיימים מוסתרים ליצירת נקיון צורני. צילום פוטו אלכס

עם השנים פיתחה מלר טריקים עיצוביים ליצירת תחושה של גדול ומרחב גם בחללים צפופים על ידי הנחת קורות לרוחב החלל, ושימוש בחציצות זכוכית במקום קירות מלאים. היא יוצרת חללים הרמוניים בעזרת איזון בין צורות חדות לבין צורות רכות ומעוגלות לפי תורת הפנג שווי. אחד האתגרים הגדולים ביותר בשנים האחרונות היה עיצוב קליניקה לרופאת השיניים לילדים ד"ר אסתי דוידוביץ' "הביקור אצל רופא שיניים הוא חווייה טראומטית לילדים הרבה פעמים. הצלחתי לייצר קליניקה שילדים לא רוצים לעזוב אותה", היא מספרת בגאווה.

הקליניקה שפעילה במשך שלוש שנים, משלבת בין נקיון צורני לבין צבעוניות מדוייקת. הקפדה על פינות מעוגלות, ושימוש בחומרים טבעיים לפי תורת הפנג שווי "לכל אחד יש מקום. יש פינה לילדים ליצור ולשחק, פינה לאמהות. כשנכנסים לחדר הרופאה מכשירי הטיפול המאיימים מוסתרים כולם בארונות. רק לאחר הסבר מוציאה ד"ר דוידוביץ' בכל פעם כלי טיפול אחד, הילדים יצאים מהטיפול וחוזרים לפינת המשחקים – הכיף הגדול ביותר שלי הוא לשמוע ילדים שלא רוצים ללכת הביתה".

עם ותק של 20 שנה, מעידה מלר כי תורת העיצוב הסינית העתיקה רלוונטית גם היום, הן לעיצוב בתים פרטיים והן לעיצוב חללי מסחר ועבודה. "הישראלי אוהב יופי. הוא אוהב להיות על המפה ונמשך למה שהכי חדיש והכי מתקדם" היא מסכמת "אני מוקסמת מהקצב והתעוזה הישראלים, אך השילוב עם קוי יסוד של זרימה, שלווה ונקיון נותנים לאורח החיים הישראלי הדחוס את האיזון שאנחנו כל כך זקוקים לו".

מנצ'י מלר

כתובת: חיה ושלמה אנגל 5, כפר סבא

טלפון: 052-3300092

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לעמוד האינסטגרם

שילוב תורת פנג שווי בעיצוב מרפאת שיניים לילדים - מאזן סגנון חיים ישראלי דחוס. צילום: פוטו אלכס

שילוב תורת פנג שווי בעיצוב מרפאת שיניים לילדים – מאזן סגנון חיים ישראלי דחוס. צילום: פוטו אלכס



"גם אנשי העולם הגדול צריכים מעצבי פנים"

סטודיו 37 מסבירים איך לעצב לאנשים אינטלגנטים

קרה לכם פעם שנכנסתם לבית 'מעוצב' ותהיתם לאן נעלמו הרהיטים שאספו דרי הבית לפני שהכירו את מעצב הפנים שלהם? האם לא ליקטו במהלך חייהם יצירות אמנות, חפצי נוי, או שטיחים שאינם מתאימים לסגנון הבית המעוצב שנתפר בעבורם? הסכנה המרכזית בעיצוב להמונים היא התחושה שמעצבי פנים יוצקים תוכן, עניין ואסתטיקה 'מן המוכן' והבתים הופכים להיות ' אקסטרא מעוצבים ' אבל גנריים ודומים שלא באמת מייצגים את האישיות והסיפור של הדיירים. איך בכל זאת, אם כך, מייצרים עיצוב אינטלגנטי? כזה שיתרומם מעל הקלישאות, שלא יראה כתפאורה להצגה, כזה שיכיל פריטים, לעיתים בסגנונות שונים, שנאספו לאורך זמן, בחלל קוהרנטי אחד? ומה תפקידו של מעצב הפנים בבואו לעצב בית עבור אנשים שבאים עם עולם אסטתי עשיר משלהם?

סטודיו 37 - דירה אורבאנית בהירה. צילום אביעד בר נס

סטודיו 37 – דירה אורבאנית בהירה. צילום אביעד בר נס

מטבח פנטהאוז בלב תל אביב. צילום אביעד בר נס

מטבח פנטהאוז בלב תל אביב. צילום אביעד בר נס

צמד מעצבי הפנים דנה גוטמן ורותם סולרצ'יק, בני זוג בעבודה ובחיים, שפועלים יחד מזה עשור תחת המותג 'סטודיו 37', לא נרתעים כלל מלהתייחס לסוגיה, ולהפך. נראה שהאינפלציה האדירה שחווה תחום העיצוב בשנים האחרונות הביאה אותם להגדיר בראש ובראשונה מה הם לא עושים: "אנחנו פחות מאמינים ב'סטים' מותאמים מראש – חדר שינה עם סכימה צבעונית שחוזרת בשטיח, בכריות ובמצעים – שהכל מתאים להכל- מאוד בטוח וצפוי מבחינתנו. אחד ממאפיני המפתח של הסגנון העיצובי שלנו הוא יצירת חללים שנותנים את התחושה שהם נוצרו לאורך זמן, נאספו לכדי דבר שלם", מספרים בני הזוג על השפה העיצובית ה'רב סגנונית' שכה מאפיינת אותם. "אנחנו עוברים עם לקוחות רהיטים ופריטים קיימים שאספו במהלך השנים – ומשלבים אותם אל תוך העיצוב, מתוך אג'נדה ברורה שאנחנו לא רוצים הכל חדש. דבר נוסף שנקפיד עליו זה שילוב אמנות, מכל סוג שהוא -בין אם מאוסף פרטי של הלקוח, ובין אם פריטים מוזמנים מחו"ל או מאחת מגלריות הטובות הרבות שקיימות בארץ. בשבילנו בית ללא אמנות הוא כמו בית ללא חדר שינה- אין דבר כזה".

סלון דירה בסגנון צרפתי. צילום אביעד בר נס

סלון דירה בסגנון צרפתי. צילום אביעד בר נס

עמוד תווך נוסף בעיצובם הוא רב ממדיות: "קשה לנו עם עיצוב שהוא רק דבר אחד – 'מינימליסטי', 'כפרי', 'הייטקיסטי'. החללים שאנו מעצבים הם רב ממדיים, גם ברמה גרפית וגם בתלת מימד – הם מספרים סיפור מורכב. תמיד גם נשלב איזשהי קריצה של פאן לתהליך, כך שהלקוחות חווים תהליך שיפוץ מאסיבי בדרך שהיא מאוד כייפית. בסוף תהליך הרבה לקוחות אומרים שהם ממש מתבאסים שנגמר הפרויקט".

אז גם אם יש לי חוש אסתטי מגובש משל עצמי כדאי להיעזר במעצב פנים לבית?

"במעצב\ת הפנים הנכון עבורך" מדגישה דנה בחיוך, "למזלנו, אנו מתברכים בלקוחות מדהימים. אנשי תרבות, אנשי העולם הגדול, אנשים שמעריכים את מקצוע העיצוב. הם ראו וחוו עיצוב ואמנות, ודווקא מהמקום הזה חייבים מישהו שילווה אותם ברמת האוצרות – לסנן מכל מה שליקטו אמירה מזוקקת שנכונה למי שהם היום. גם ברמת ההפקה בפועל של פרויקט צריך ליווי. החל משלב התכנון שחייב להיות סופר מדויק, יענה על כל דרישות והרצונות, וישרת בצורה אופטימלית את כל דיירי הבית".

"בעולם שלנו, טעויות עולות המון כסף וזמן", מוסיף רותם, "ולכן צריך מישהו שיודע להתמודד עם תהליך מורכב, עם ספקים, קבלנים, בעיות בלתי צפויות ואינספור אתגרים. אנחנו עובדים עם לקוחות שמנהלים חברות שלמות, אבל לא יודעים להעריך כמה הם צריכים להשקיע בשיפוץ. התפקיד שלנו הוא לגבש איתם קונספט, לבנות עוגת תקציב ולוח זמנים ברור. בצורה כזאת לא כל הוצאה תוציא לקוח משלוותו, הוא מבין איך ההשקעה משתלבת בתוכנית הכוללת".

דנה מדגישה את החשיבות של טעמו האישי של הלקוח, כקטליזטור לחדשנות בסגנון שלהם: "הסגנון האישי של כל לקוח הוא מה שעוזר לנו להתחדש ולהתפתח" היא מסבירה, "כל פרויקט שלנו ייחודי מאחר הוא תוצר של דיאלוג בנינו לבין לקוחות משתנים. אנחנו מאמינים בתהליך עבודה ארוך, לא אינסטנט, בו הלקוח שותף ולא 'תלוש'. כשלקוחות ייכנסו לבית שלהם אחרי תהליך השיפוץ, הם יחושו שהם שותפים מלאים לתוצאה המדהימה, וזה נהדר כי זה אומר שהחלל שנוצר הוא חלל מתוכנן ומעוצב לפרטים, שנותן מענה שלם להתנהלות בני הבית במרחב. חלל אותנטי לדמותם של הדרים בו".

סטודיו 37

כתובת: רחוב יהודה הימית 28, יפו

טל: 077-4311211

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לעמוד האינסטגרם

סטודיו 37- מטבח כחול עם שולחן אוכל ענק במרכזו. צילום אביעד בר נס

סטודיו 37- מטבח כחול עם שולחן אוכל ענק במרכזו. צילום אביעד בר נס



"אין כזה דבר אי אפשר – רק איך אפשר"

מעצבי Elements מסבירים איך יוצרים עיצוב אסתטי ובייחוד חכם

השימוש הנרחב במילה "עיצוב" בשנים האחרונות, גולש פעמים רבות מידי לדיון על סגנון, אסתטיקה או טעם. על אף שאמנות ומדע הלכו יד ביד עוד מתקופת הרנסנס, דווקא בימינו קל לשכוח שמעבר לשאלת האסתטיקה: הטרנדים, הצבעים, והסטייל, עיצוב טוב צריך ליצר פתרונות פונקציונליים ועמידים, שנשענים על הבנה עמוקה בהנדסה, בתכנון ובטכנולוגיה.

בעולם בו רוב מעצבי הפנים נשענים על יעוץ טכנולוגי ב'מיקור חוץ' – נעזרים ביועצים חיצוניים שייצרו פתרונות צנרת או מיזוג לתוכניות שלהם, מה שמוסיף עלויות גבוהות לפרויקט, בולטת לטובה שיטת העבודה של סטודיו Elements בו החשיבה הטכנולוגית היא לגמרי 'אין האוס': במשרד יש שתי מעצבות פנים -מיטל שומר, ומריאנה דובניקוב, שבנוסף לתואר בעיצוב פנים, מחזיקה גם בתעודת הנדסאית אדריכלות. הצלע השלישית היא – יבגני דובניקוב, מנהל פרויקטים ומפקח בנייה. יחד, פועלים השלושה על כל פרויקט שנכנס לסטודיו מהשלבים המוקדמים של סיעור מוחות, עיצוב, ובניית התוכנית, ועד לשלבי פיקוח על העבודה בפועל.

משרדי אלמנטס. צילום : דימיטרי פיסטרוב

משרדי אלמנטס. צילום : דימיטרי פיסטרוב

איך נראית עבודה של צוות מומחים יחד?

"אחרי עשר שנים של עבודה יחד פיתחנו שיטת עבודה מסודרת מאוד", מסבירה מריאנה, "כל לקוח חדש שמגיע לסטודיו יפגש איתנו בשלב הפרוגרמה בו נבין חלומות, רצונות, ומידע טכני – כמה חדרים צריך, איפה חדר ילדים, דרישות מיוחדות ומדידות. יבגני ינהל את שלב המדידות בעצמו, עם כל המכשור כולל לייזרים, מדידת זויות, בדיקת ברזלים בקירות וכדומה. אחרי שיש מדידה ופרוגרמה, מיטל אני ויבגני, יושבים יחד ומתחילים סיעור מוחות". ויבגני מוסיף: "כאשר לקוח מגיע למשרד שלנו, הוא לא מקבל מעצב אחד שעובד עליו – אלא צוות. כל אחד מאיתנו מביא את האימפוט שלו לתוך התהליך. גם לאחר שיצאנו לדרך אנחנו ממשיכים ללוות את הפרויקט כצוות – מיטל מכינה תוכנית עבודה, מריאנה נפגשת עם לקוחות לבחירת כלים סניטריים, תאורה וכדומה ואני מפקח על הצד הטכני. זאת שיטת עבודה יעילה מאוד שמאפשרת לנו לסיים פרויקטים ענקיים, ומורכבים מאוד בזמן קצר".

דירה יוקרתית במודיעין. עיצוב מודרני. צילום:דימיטרי פיסטרוב

דירה יוקרתית במודיעין. עיצוב מודרני. צילום:דימיטרי פיסטרוב

החשיבה הטכנולוגית כחלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב מאפשרת לשלושה לייצר פתרונות חכמים ויצירתיים מאוד ברמת התכנון. דוגמא טובה לכך היא במשרדי סטודיו, הממוקמים בדזיין סנטר (לח"י 2, בני ברק): "זה חלל לא פשוט שהביא איתו כמה אתגרים עיצוביים", מספרת מיטל, "ראשית כל הוא קטן – 20 מטר בסך הכל. שנית אין בו חלונות כך שאין אור יום כלל, ואתגר שלישי היה שאין צינור מים שמגיע לא רק למשרד – אלא בכלל לכל הקומה שלנו". מתוך סד המגבלות הזה, הצליחו השלושה לעצב חלל דינאמי, עם תחושת אור ומרחב, ואפילו מטבחון מלא.

פנטהאוז במודיעין. צילום: דימטרי פיסטרוב

פנטהאוז במודיעין. צילום: דימטרי פיסטרוב

איך עשיתם את זה?

"יצרנו חלל עם מוטיב חוזר של קוים אופקיים לתחושת מרחב וגודל. זה Elements שחוזר בתאורה בכונניות ובשולחנות. תכננו שולחנות מרחפים שיתנו תחושה קלילה ופתוחה לחלל הקטן. נגר אחרי נגר אמר לנו שזה בלתי אפשרי אבל בסוף הצלחנו", נזכרות מריאנה ומיטל בחיוך, "שילבנו חומרים מנוגדים כגון לוחות בטון או טיח בטון במראה קר יחד עם בריקים, עץ וטפט בד שנותנים המון חמימות לחלל. שילבנו מראות גדולות שמכפילות את החלל, והדגשנו את הגובה בעזרת תאורה ורטיקלית". יבגני מוסיף: "זה פרויקט שמראה עד כמה אנחנו משלימים אחד את השני. השנים שלנו יחד והנסיון הובילו אותנו לחשוב בראש אחד הן מבחינה עיצובית והן מבחינה טכנית".

Elements אדריכלות ועיצוב פנים

כתובת: דזיין סנטר, לח"י 2 בני ברק, קומה 3
טלפון: 052-788-9798, 072-395-3636
קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק
כתובת מייל: [email protected]

הצוות - מיטל מריאנה ויבגני. צילום: דימיטרי פיסטרוב

הצוות – מיטל מריאנה ויבגני. צילום: דימיטרי פיסטרוב


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר