עדי לוי סקופ (מימין) והדר לביא, באדיבות מטה רשימת כפר סבא מתקדמת
עדי לוי סקופ (מימין) והדר לביא, באדיבות מטה רשימת כפר סבא מתקדמת

אחרי 120 שנה הגיע הזמן למנהיגות נשית ליברלית בכפר סבא

מתחזק המתח לקראת הבחירות בשלישי - האם כפר סבא תבחר בהנהגה גברית כמו הנוכחית או שנזכה לראשונה להנהגה נשית ליברלית?

פורסם בתאריך: 25.2.24 19:17

ביום שלישי כפר סבא תבחר את ההנהגה שלה לחמש השנים הקרובות. ניתוח כללי של המצב בשטח מעלה שני כיווני הנהגה שונים בתכלית – האחד הוא ראש העיר המכהן רפי סער אשר סגניו הם מהליכוד והציונות הדתית, והשני הוא הדר לביא אשר כבר התחייבה להקמת קואליציה ממלכתית ליברלית רחבה וכי תמנה לפחות סגנית ראש עיר אחת – את סגניתה חברת המועצה עו"ד עדי לוי סקופ.

אז רגע לפני שהולכים לקלפי, זו הזדמנות טובה להכיר קצת יותר לעומק את עדי לוי סקופ, את עשייתה בקדנציה האחרונה ואת התכניות המשותפות שלה ושל לביא לעיר.

סטטוס: עו"ד עדי לוי סקופ, בת 50 נשואה לניר, אמא ל-3 ולשתי בנותיו של ניר מנישואין קודמים.

רקע: עו"ד ומגשרת מוסמכת למעלה מ-20 שנה המתמחה בדיני עבודה, שוויון מגדרי ומשפט אזרחי ומסחרי, תפקיד במסגרתו מייצגת אוכלוסיות מיוחדות ונשים עובדות ונלחמת על זכויותיהן. יו"ר ועדת הקשר כפר סבא בלשכת עוה"ד.

בוגרת תואר ראשון במשפטים (LL.B) בהצטיינות ובמנהל עסקים (B.A) בהצטיינות באוניברסיטת רייכמן. שירתה בצבא במגוון תפקידים פורצי דרך, ביניהם מ"פ טירונים גברים ראשונה בצה"ל, מדריכה בקורס מ"פים ומפקדת קורסי קצינות. השתחררה בדרגת סרן.

ניסיון ציבורי: סקופ פעילה חברתית בולטת למעלה מ-25 שנה. ב-5 השנים האחרונות שימשה כחברת מועצת העיר בהתנדבות מלאה וכיהנה כיו"ר מועצת נשים עירונית, מחזיקת תיק התרבות והשכונות הירוקות, דירקטורית בחברה לתרבות הפנאי וחברה בוועדות עירוניות רבות.

סקופ ידועה כאחת מחברות המועצה הפעילות והמשפיעות ביותר בעיר לדורותיה וממובילות המאבק בעיר נגד ההפיכה השלטונית. בשיא המאבק היא הקימה ביחד עם דן בן יהודה את סיעת הדמוקרטים כפר סבא ומאוחר יותר החליטה לרוץ ברשימה משותפת ביחד עם הדר לביא ולתמוך במועמדותה לראשות העיר מתוך מטרה לייצר חזית ליברלית נשית רחבה לעיר.

הדר לביא (מימין), בני גנץ, עדי לוי סקופ, קרדיט: מטה רשימת כפר סבר מתקדמת

הדר לביא (מימין), בני גנץ, עדי לוי סקופ, קרדיט: מטה רשימת כפר סבא מתקדמת

עדי, מה קידמת כחברת מועצה בקדנציה האחרונה?
"קידום נשים זו שליחות עבורי מאז הימים בהם הייתי קצינה צעירה, לכן לקחתי על עצמי בהתנדבות מלאה את השליחות להיות יו"ר מועצת נשים עירונית. פעלתי לשילוש כוחה של מועצת נשים, לקידום תכניות לחינוך רגיש-מגדר מגיל לידה, להקמתן של למעלה מ-5 קהילות חדשות, בראשן קהילת הדירקטוריות הגדולה בארץ המונה כ- 200 בוגרות ולהרחבת פעילותה לאלפי נשות העיר.
"כנציגת השכונות הירוקות, הובלתי פיתוח מסיבי של השכונות בצד מאבקים רבים להגנה על איכות החיים, יחד עם התושבים/ות וועדי הפעולה, בהם המאבק העיקש נגד הקמתו של הדפו מוסך הרכבות העצום, התנגדות למתקן אוטובוסים, השגות לתכנית להרחבת כביש 4, מאבק מול מפעל בראון, השגות לתכנית קניאל לפינוי המפעלים ועוד.

"כמחזיקת תיק התרבות פעלתי לתנופה תרבותית של ממש: החל מהכפלת אירועי התרבות ברחבי העיר, ייזום והובלת אמנת "תרבות שוויונית" הראשונה בארץ, דרך פסטיבלים חדשים – פסטיבל "Undercover" ו"צבע בעיר", ועד חיזוק וקידום אמנים ואמניות מקומיות וקהילות בית האמנים".

מה לדעתך החשיבות של הנהגה נשית בישראל בכלל ובכפר סבא בפרט?
"אחרי 120 שנה, הגיע הזמן למנהיגות נשית ליברלית בכפר סבא. לא יעלה על הדעת שבשנת 2024 כפר סבא הליברלית תנוהל על ידי גברים בלבד – גם ראש העיר וגם סגניו מהליכוד והציונות הדתית. זה לא מייצג את כפר סבא שלנו. מאז השבת השחורה חל שינוי בחברה הישראלית והציבור רוצה לראות יותר נשים בהנהגת המדינה והרשויות המקומיות. ראינו את הלוחמות האמיצות במלחמה, בשטח, בעורף. למדנו על בשרנו מה קורה כשלא מקשיבים ומזלזלים בנו.

"זו הסיבה שבשנה האחרונה יזמתי קמפיין רחב לעידוד נשים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות ואני עוסקת בנושא מידי יום, כי אני מאמינה בכל לבי שמנהיגות נשית מיטיבה באופן משמעותי עם כל החברה שלנו. כך, דו"חות ומחקרים עולמיים מצאו שנשים בראש מדינות התמודדו עם משברים בצורה אפקטיבית ומהירה יותר, שהסבירות לשוחד נמוכה יותר במקומות עם הנהגה מקומית נשית וכי גיוון מגדרי במקום העבודה מגדיל את הרווח לחברה, את שביעות הרצון מסביבת העבודה ומקטין את הסיכון ל"חשיבה קבוצתית" אחידה והיווצרות קונספציות. עכשיו זה הזמן שלנו לעשות את השינוי גם פה בבית שלנו, בכפר סבא. להביא מנהיגות נשית לקדמת הבמה. מנהיגות אמיצה, כנה, ליברלית, שוויונית ומחברת".

מה הדברים שהכי חשוב לך לקדם בקדנציה הבאה?
"חשוב לנו מאוד לקדם קואליציה ממלכתית ליברלית נשית רחבה שתייצג את האופי הליברלי של העיר והערכים בהן אנו מאמינות. לכן אנחנו שמחות על התמיכה של המחנה הממלכתי בנו. מנהיגים כמו גנץ, אייזנקוט, חילי טרופר ועוד מייצגים את הערכים שאנחנו מאמינות בהם.
"בנושא הביטחון, עוד בטרם השבת השחורה, כבר באוקטובר 2022, הגשתי תכנית בטחון לעיר וכן תכנית מקיפה לטיפול בתופעת הנפצים והחזיזים. להדר ולי נסיון בטחוני של 20 שנים ביחד ואין לי ספק שנדע להתמודד היטב עם האתגרים הבטחוניים תוך חשיבה יצירתית ודקדקנית.
"בנוסף, נפעל להחזיר את החינוך לראש סדר העדיפויות העירוני, בדגש החינוך לגיל הרך, ונקדם תכנית אסטרטגית לחינוך תוך שיתוף ציבור נרחב.
"יש בעיר אתגרים רבים נוספים ובהם מצב התחבורה ופרויקט הנת"צ הכושל, הסכם גג מגלומני עליו חתם ראש העיר, מצבו העגום של רחוב ויצמן ועוד. יש לנו תכנית סדורה לכל הנושאים ונפעל ליישמה בנחישות".

משהו שחשוב לך להעביר לבוחרים ולבוחרות בעיר?
"הבחירות הקרובות הן אולי הגורליות ביותר לעתידה של מדינת ישראל וכפר סבא.
"אילו לא רק בחירות על ניקיון הרחוב, רעש בלילה ושיבוץ לביה"ס – אילו קודם כל ולפני הכל בחירות על ערכים. על היכולת שלנו להתחיל מחדש. לבנות ולשקם. לעשות שינוי אמיתי ולברוא מציאות ועתיד טוב יותר לכולנו. להביא מנהיגות נשית לקדמת הבמה. מנהיגות אחרת – אמיצה, קשובה, ליברלית, עניינית ומחברת.
"אנחנו מתמודדות לתפקיד עם מצפן ערכי ומוסרי גבוה, אמינות ויושרה ציבורית. יש לנו את האומץ, את הערכים ואת הנחישות. נעבוד עבור התושבים והתושבות הכי קשה מבוקר עד ליל, ונראה תמיד וקודם כל את טובת העיר ותושביה. לכו להצביע בשלישי!".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר