ד"ר אסנת ספורטה, צילום שי פרנקו, באדיבות מטה כפר סבא 2030
ד"ר אסנת ספורטה, צילום שי פרנקו, באדיבות מטה כפר סבא 2030

ד"ר אסנת ספורטה, הסינדרלה של הפוליטיקה בכפר סבא

*האם הציבור בכפר סבא, המחזאי והבמאי של הבחירות, יפתיע אותנו עם תמונת הניצחון שלו בבחירות המקומיות? *האם ד"ר אסנת ספורטה - האנדרדוג של הבחירות הללו - תהפוך להפתעת הבחירות? *ומה אפשר ללמוד מזה על הדרך לנצח קמפיין?

פורסם בתאריך: 23.2.24 09:06

הבחירות בכפר סבא דרך הכוונת: הבחירות השנה הן מהמרתקות שידעה העיר המנומנמת הזו, ולא רק משום שהיא נקלעה, כמו ערים וישובים רבים, לקו האש בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". המלחמה אילצה את המועמדים להשיב את 'החרבות הפוליטיות' שלהן אל הנדן. לראש העיר, רפי סער, ניתנה כאן הזדמנות פוליטית נדירה, וכמו ראשי ערים מכהנים אחרים, הוא המשיך את קמפיין הבחירות שלו בחסות תפקידו תוך כדי מלחמה. יחד עם זאת, הציבור, במיוחד הכפר סבאי, אוהב להפתיע. האם כמו תמיד ספירת הקלפיות תפתיע גם הפעם את כולנו?

הודעת משרד הפנים על המועד החדש לבחירות המוניציפליות החזירה את הצבע לקמפיין הבחירות בכפר סבא. הצבע היה חיוור ומאוד מהוסס בהתחלה, אם כי יש מועמדים שבחרו להעלות הילוך מהר מאוד ולהמשיך עם קמפיין עתיר תקציבים ואף להציף את העיר בשלטי חוצות ובשטחי פרסום במקומונים וברשתות החברתיות.
ד"ר אסנת ספורטה, לעומת זאת, בחרה להמשיך לנהל קמפיין רזה בתקציבים. כזה שמבוסס בעיקר על כוח אנושי, בעיקר שלה. היא ערכה חוגי בית ששודרו בשידור חיי בפייסבוק ועברה בית בית כדי להתגבר על החיסרון הבולט שלה מול תקציבי הענק של שני היריבים שלה. ספורטה, ללא ספק מוקמה בתודעה הציבורית כאנדרדוג בבחירות בכפר סבא, מעמד שהקהל הכפר סבאי מאוד אוהב והיא עצמה מרגישה מאוד נוח אתו. בראיון "בלי פילטרים" שהעניקה השבוע ל'צומת השרון' היא תמצתה את מהות הקמפיין שלה במילים הבאות: "הציבור יבחר במי שהכי מתאימה לראשות העיר ולא במי שעושה הכי הרבה רעש", כדבריה.

ספורטה מנותבת בתודעה הציבורית להיות סיפור סינדרלה בבחירות של כפר סבא. היא עובדת קשה מאוד עם מעט מאוד משאבים כדי להוכיח שנעל הזכוכית שייכת לה. האתגר שלה הוא מול שני קמפיינים שהתמקדו בדבר אחד: להמעיט בסיכוייה להיבחר בכל דרך אפשרית. בשני המחנות היריבים ראו בה סכנה פוליטית אמיתית. השורשים שלה נטועים חזק בשכונת 'עליה' שם גדלה אבל בד בבד היא מאוד מחוברת לזרם הליברלי של כפר סבא. השעטנז התרבותי הזה שלה הפך אותה למתמודדת אולטימטיבית ומאוד מסוכנת.

הקמפיין של ספורטה ידע עליות ומורדות. הוא החל בקול תרועה עצום, עם כנס תומכים הכי גדול שהיה במהלך הבחירות הללו בכפר סבא. כמעט אלף תומכים הגיעו לקאנטרי כדי להריע לכוכבת העולה ונראה היה שהיא עולה על גל אדיר. אבל אז החלה המתקפה עליה. יריביה שהבינו שהיא מועמדת מאוד חזקה החלו לכתוש אותה בכל הזדמנות. אבל אז באה המלחמה וטרפה לכולם את הקלפים. ספורטה, כמו עוף החול, קמה על רגליה ואל מול הקמפיינים האגרסיביים עתירי הממון מולה היא ניהלה קמפיין של "דויד מול גוליית", צנוע ומאוד ממוקד. היא החלה לעבור בית בית בכפר סבא כשהמסר שלה מאוד פשוט: "תבחרו במי שהכי מתאימה לראשות העיר".
עתה, כאשר אפשר לספור את הימים לבחירות על כף היד, ברור לכולם שלקמפיינים האגרסיביים יש מועד תפוגה, וכמו בסיפור מהאגדות, כשהשעון יראה 22:00 ביום 27 לפברואר, כל המסכות ירדו או אז נדע כיצד תראה תמונת הניצחון והאם ד"ר ספורטה תצליח להפתיע את כולם ולהפוך לסינדרלה של כפר סבא. הציבור בכפר סבא אוהב להפתיע.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר