עו"ד שרי וייס, צילום נעמה הלל מלמד
עו"ד שרי וייס, צילום נעמה הלל מלמד

צוואות, ירושות וייפוי כוח מתמשך: עו"ד שרי וייס, מומחית בתחום, מסבירה מה חשוב לדעת ולעשות

כולנו רוצים להיות בריאים ולחיות שנים רבות וארוכות, אבל ברור כמה חשוב לערוך צוואות וייפויי כוח מתמשכים. משרדה של עו"ד ומגשרת שרי וייס, מתמחה בדיני הירושה והאפוטרופסות ומעניק ייעוץ וייצוג משפטי בתחום זה ובתחומים נוספים. בראיון היא מסבירה מה חשוב לעשות ומה חשוב לדעת

פורסם בתאריך: 23.1.24 12:35

כולנו רוצים להיות בריאים ולחיות שנים רבות וארוכות, אבל לכולנו ברור כמה חשוב לערוך צוואות כדי למנוע מחלוקות וסכסוכים. לכולנו ברור כמה חשוב שהכל יהיה כתוב. משרדה של עו"ד ומגשרת שרי וייס, מתמחה בדיני הירושה והאפוטרופסות ומעניק ייעוץ וייצוג משפטי בעריכת צוואות, קיום צוואה, הגנה על צוואה, התנגדות לצוואה ופסילתה, בקשות לצו ירושה, איתור יורשים, תביעות עיזבונות ועריכת ייפוי כוח מתמשך. תחום התמחות נוסף של המשרד הוא הסדרת רישומי בעלות בפרויקטים של התחדשות עירונית ודיור ציבורי. "משרדנו חותר למצוינות מקצועית ברף הגבוה ביותר, תוך מתן מענה אישי, בהתאמה מיטבית, לצרכי הלקוח והמטרות שברצונו להשיג",  מסבירה עו"ד וייס.

לעו"ד וייס חשוב מאוד הקשר עם הלקוחות. "אני מאמינה שהחיבור הראשוני בין לקוח לעו"ד חשוב מאוד", היא מציינת ומסבירה: "אני בונה תכנית אסטרטגית ומשתפת את הלקוח בכל שלב ושלב. חשוב לי להסביר ללקוח כיצד אני רואה ובונה את התיק מבחינה משפטית. חשוב מאוד שהוא יהיה מעורב, יעבור על כתבי הטענות ויגיע מוכן להליך. אבל יש גם מנגד לקוחות שמעדיפים להיות פחות מעורבים ושאני אטפל בהכל והם יגיעו רק לדיונים, כך שאני מתאימה את ההליך לרצון הלקוחות".

תחום חשוב בו מתמחה עו"ד וייס בשנים האחרונות הוא ייפוי כוח מתמשך. מדובר במסמך שאדם כותב כאשר הוא כשיר, בריא וצלול בדעתו, מסמך שהוא מחליט במסגרתו מי האדם שהוא רוצה שיטפל בענייניו הרפואיים והרכושיים, אם וכאשר הוא לא יהיה כשיר לכך. במהלך הכנת המסמך נפגשת עו"ד וייס מספר פעמים עם הלקוח, בני משפחתו ולאורך כל התהליך ולאחריו היא זמינה לשאלות.

"ייפוי כוח מתמשך זה הכיסוי הביטוחי-המשפטי הכי חשוב שבנאדם יכול לעשות עבור עצמו", היא מסבירה. "עד שנת 2018 אדם שלא היה מצליח להתנהל כלכלית ובריאותית, בית המשפט היה ממנה לו אפוטרופוס, אדם חיצוני שינהל את חייו. כיום המצב שונה. כעת, האדם כשהוא עוד בריא, כשיר וצלול, יכול לקבוע ולהחליט מי יטפל בענייניו כאשר יהפוך בלתי כשיר לטפל בעצמו. זה יורד עד לפרטים הקטנים, החל מאיפה הוא יתגורר, למשל האם בדיור מוגן, או בבית עם מטפלת ועד לאיזה הופעות הוא רוצה ללכת, איזה צבע לק לשים בציפורניים ועד למצבים בריאותיים, ניתוחים וטיפולים, לצד כמובן הטיפול ברכוש הפרטי. יש אנשים שחוששים לעשות ייפוי כוח מתמשך מחשש לנבואה שמגשימה את עצמה ואני אומרת שזה הפוך, זו סגולה לחיים ארוכים וזה בעיקר יכול למנוע המון בעיות וסכסוכים משפחתיים בעתיד".

עו"ד וייס היא בוגרת תואר ראשון מהקריה האקדמית אונו ותואר שני מאוניברסיטת בר אילן, שם גם עשתה את לימודי הגישור. יש לה ניסיון מרשים בתחום. טרם הקמת המשרד, עבדה עו"ד וייס במשרדי עורכי דין מהמובילים בארץ ושימשה כבאת כוח היועמ"ש במשרד האפוטרופוס הכללי, שכולל בתוכו את משרד הרשם לענייני ירושה. לקוחותיה מגיעים מכל רחבי הארץ. "אני מאמינה שהדרך המיטבית ליישוב מחלוקות מתחילה בהקשבה אמיתית לכל לקוח", היא מדגישה. "אני לא גוררת את הלקוחות שלי למלחמות ואם אני רואה שניתן להגיע לפשרה, אני אדחוף להגיע להסכמות, אבל תמיד הלקוח שלי נמצא בעדיפות עליונה והכל מותאם לאינטרסים שלו. אני אוהבת במיוחד את האתגר שבפתרון מקרים מורכבים הדורשים היכרות מעמיקה עם החוק והפסיקה".

ספרי לנו על תיקים מיוחדים בהם טיפלת.

"הגיעה אלי לקוחה למשרד וסיפרה לי שאחותה אמרה לה שמספר ימים לפני שאימא שלה נפטרה, היא אמרה לה שהיא תקבל את הדירה. האחות הקטנה הפכה את מה שהאם אמרה לצוואה שבעל פה, לצוואה שבעל פה יש הוראות ברורות. הצלחנו להוכיח, שלמרות מה שאמרה האם זה לא היה הרצון שלה וזה לא עומד בתנאים. במסגרת אותו הליך, הופיע בן זוג לשעבר של האם שטען שהוא היה נשוי לאם בקידושין פרטיים והיה מוכר בציבור וביקש לקבל 50% מהרכוש. גם במקרה הזה הצלחנו להוכיח שהדברים לא נכונים, שהוא היה נשוי לאישה אחרת ומצאנו מסמך שהחל משנת 2002 הוא הפסיק להיות ידוע בציבור. תיק נוסף היה התנגדות לצוואה. לקוח הגיש צוואה של אביו ואחותו שלא הייתה בקשר עם האב במשך חמש שנים התנגדה לצוואה. האב, שהיה מאוד דעתן ורגיש למשפחה, כעס על כך והחליט שמאחר והאחות התנתקה היא לא זכאית לכלום וכתב את הצוואה לטובת הבן. כאמור האחות התנגדה, ניסתה להכפיש את שם אחיה והצלחתי להוכיח שכל הטענות שלה נופלות עוד בשלב ההוכחות. היא הפסיקה להגיע לדיונים והצדק נעשה עבור הלקוח שלי".

ליצירת קשר עם עו"ד שרי וייס:

רחוב תוצרת הארץ 3, בניין ב.ס.ר. סיטי בניין T קומה 19, פתח תקווה

אימייל: [email protected]

טלפון: 0522373292

אתר: https://sarayweiss.co.il/

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר