קרן אודיסאוס, מימין מיכאל זינגרמן, ליאור מיכאל ודורון שבח צילום גלי כורם
מימין מיכאל זינגרמן, ליאור מיכאל ודורון שבח צילום גלי כורם

איך בוחרים מסלול השקעה? סמנכ"ל ההשקעות והטכנולוגיה של קרן הגידור אודיסאוס, דורון שבח, מסביר

"כמשקיעים, עלינו להבין קודם כל מה המטרה שלנו ולפיה לבחור את אופן ההשקעה", אומר שבח ומסביר: "חלק מקרנות הגידור פועלות בצורה שונה משאר אפיקי ההשקעות, הן משתמשות במספר אסטרטגיות וחלקן המועט לא מסתמכות על מצב השוק"

פורסם בתאריך: 14.3.24 21:11

תחום ההשקעות האלטרנטיביות ממשיך לצבור תאוצה ולעורר עניין מצד רבים. אך כאשר שואלים את האדם "הפשוט", זה שהכסף שלו נמצא בעו"ש או בחסכון בבנק, מהי קרן גידור, יש לא מעט אנשים שאינם יודעים למה הכוונה, ואיך ניגשים לזה.

שוחחנו עם דורון שבח, סמנכ"ל ההשקעות והטכנולוגיה של קרן הגידור אודיסאוס – קרן השקעות פרטית, המנוהלת על ידי אנשי מקצוע מובילים, שמציעה לציבור המשקיעים להשקיע במגוון תחומים ותחת השגחתם של אדמיניסטרטור חיצוני, ושל רואי החשבון של הקרן. ביקשנו לדעת איך בוחרים אפיק השקעה נכון, למה צריך לשים לב והאם זה מתאים לכל אחד. "קרן הגידור היא קרן השקעות פרטית שאינה מחויבת בתשקיף ומטרתה לייצר תשואה במצבי שוק שונים – בדשדוש, עליה או ירידה, מה שמאפשר את גיוון שוק ההשקעות ויצור תחרות", מסביר שבח. "קרן השקעות לא מתאימה לכל אחד ובדרך כלל יש גם סכום השקעה מינימלי הנע בין מאות אלפי שקלים למיליוני דולרים".

דורון שבח, סמנכ"ל ההשקעות והטכנולוגיה של קרן הגידור אודיסאוס

דורון שבח, סמנכ"ל ההשקעות והטכנולוגיה של קרן הגידור אודיסאוס

איך בוחרים אפיק השקעה נכון?
"כמשקיעים, עלינו להבין קודם כל מה המטרה שלנו ולפיה לבחור את אופן ההשקעה, כשלכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות. כמובן, שבדרך כלל מטרת ההשקעה היא להרוויח תשואה גבוהה בכמה שפחות סיכון ללא תלות בגורמים חיצוניים ולכן קרן הגידור היא האפשרות הטובה ביותר. אך כמו שיש אפיקי השקעה שונים, גם המשקיעים הם שונים. יש שמחפשים מקום "בטוח" לשים את ההון שלהם ולייצר תשואה עודפת נמוכה, ללא התערבות או התעסקות רבה בעניין ולכן להם יותר מתאימה השקעה בפיקדון בנקאי או אגרות חוב שנחשבות לרוב ברמת סיכון נמוכה ובהתאם גם התשואה שלהן. החיסרון בהשקעה זו שעל מנת למשוך את כספי ההשקעה, יש לצאת בנקודה מוגדרת מראש או לחלופין לשלם קנס במידה ומושכים את הכסף לפני הזמן".

ואם אני מבקשת להשקיע בכיוון דומה, אך בעל סיכון גבוה יותר?
"במקרה הזה, קיימת אפשרות ללכת לקרן השקעות. קרן ההשקעות מספקת את הרצון של המשקיעים בכך שהיא לא מצריכה מהם דבר למעט ההפקדה הראשונית של ההון. קרן ההשקעות מחזיקה בבעלותה מניות, אחוזים ואף חברות שמהן היא מייצרת ללקוחותיה רווחים ברגע מימוש הקרן. מימוש הקרן נקבע לתקופת זמן מוגדרת מראש, לרוב בין 7 ל-10 שנים. בחלק מהמקרים מנהל הקרן בוחר להמשיך לפתוח קרן חדשה על מנת לחדש את ההשקעה מול הלקוחות הקיימים. הקרן מסתמכת על עלייה בשווי האחזקות שבבעלותה כדי לייצר רווחים לחברי הקרן".

קרן הגידור אודיסאוס

קרן הגידור אודיסאוס

ויש גם קרן נאמנות.
"נכון. זה פתרון למי שיש לו פחות זמן להתעסק בתחום. הקרן מנהלת לך כלקוח את ההשקעה, אין צורך לבצע פעולות ולעקוב באופן אישי אחר ההשקעה, בחירת ההשקעה וחלוקת ההון מנוהלת על ידי מנהל הקרן, אדם בעל ידע שלרוב עולה על ההבנה שלנו המשקיעים. כמובן, אחד היתרונות הגדולים של קרן נאמנות הוא עניין הנזילות התמידי שקיים אצל המשקיעים, בכל סוף יום מסחר בה הקרן סוחרת באפשרות המשקיע לבצע מימוש של חלקו בקרן".

נשמע מפתה, איפה הבעיה בקרן נאמנות?
"הבעיה המרכזית בקרן נאמנות כמו השקעות רבות אחרות היא ההסתמכות על כיוון שווקי המניות בזמן משבר וכדומה".

ואם אני מבקשת תשואה גבוהה בכמה שפחות סיכון וללא תלות חיצונית, מה נכון לי?
"ישנן אלטרנטיבות נוספות, אחת מהן היא השקעה בקרנות גידור, שהוקמו מתוך שאיפה לייצר תשואה חיובית גם כאשר השוק יורד או מדשדש במקום. קרנות הגידור פועלות בצורה שונה משאר אפיקי ההשקעות, קרנות הגידור הקלאסיות משתמשות במספר אסטרטגיות ולכן לא מסתמכות על מצב השוק וצופות לרווחים רק כאשר השוק במגמת עליה. קרנות הגידור משתמשות בכלים פיננסיים המאפשרים לייצר רווח גם כשהשוק יורד, אחת הפעולות האלו היא מכירה בחסר – פקודת שורט. יחד עם זאת, ישנן קרנות גידור בעיקר בארץ שבהן למושג גידור אין משמעות והן לא שונות מקרנות נאמנות או השקעה במדד לצורך העניין. קרנות הגידור לא יכולות להרשות לעצמן לנוח על זרי הדפנה ולכן הן כל הזמן משתדרגות, הן בידע והן מבחינת הטכנולוגיה וזה בנוסף לחדשנות ולמקצועיות הנדרשת ממנהלי הקרנות. הדבר הכי חשוב לפיתוח אסטרטגיות חדשות זה היצירתיות".

עוד מציין שבח, שכמו בקרן נאמנות, גם בקרן גידור, אין בעיה של נזילות בכל זמן נתון וניתן לממש את הכסף בכל זמן שרוצים אך במתן התראה מראש של כ 30 יום. "בנוסף, בניגוד לקרן נאמנות רגילה המשקיעה בדרך כלל באפיקי השקעה סולידיים כגון אגרות חוב, "מניות יציבות" וכדומה, הוא מסביר, "קרן גידור תשאף למקסם את סיכוייה לרווח גם במחיר השקעה בשוק תנודתי במטרה להכות את המדדים המובילים תוך שמירה על ניהול סיכונים מבוקר".

# # #

קרן הגידור אודיסאוס הוקמה לפני למעלה משנה על ידי שלושה שותפים: מיכאל זינגרמן, דורון שבח וליאור מיכאל, אשר הכירו לראשונה בחטיבת הביניים בפתח תקווה ומאז הם צועדים ביחד. לאחר מספר שנים בהשקעות ומסחר ומיד לאחר סיום השירות הצבאי (צנחנים ומודיעין), החליטו השלושה לייצר אלגוריתם "אלגו" שאינו תלוי במצב השוק ואשר מטרתו לייצר תשואה יציבה לאורך זמן ובכל מצב בשוק ובכך לעזור למשפחה ולחברים לנהל את הכסף שלהם בצורה אחראית ומניבה. "חשוב להדגיש שקרנות גידור גובות מהמשקיעים דמי ניהול ודמי הצלחה, שבדרך כלל עובדים לפי שיטת ה- HIGH WATER MARK – שנועדה להבטיח שלא יילקחו דמי הצלחה על רווח שנעשה יותר מפעם אחת", הוא מדגיש.

ליצירת קשר:

טלפון: 052-280-3699

אימייל – [email protected] 

לינקדין – https://il.linkedin.com/company/odysseus-hedge-fund

אתר – https://odysseus-hedgefunds.com/

לדף הפייסבוק היכנסו כאן 

# # #

# האמור לעיל מיועד למטרות מידע ודיון בלבד ואינו מהווה כל חלק מכל הזמנה, הצעה למכירה או הרשמה ל- או שידול לכל הצעה לקנות או להירשם ל- כל זכות בקרן. אין באמור לעיל משום פניה כלשהי לציבור או הזמנה להשקעה כלשהי, אלא הצגה כללית ועקרונית בלבד של האפשרות להצטרף לקרן וזאת על מנת שמעוניינים להשקיע יוכלו לבחון האם להצטרף לקרן וזאת אם וככל שיוצגו להם כל תנאי ורכיבי הקרן ולאחר שהשותף הכללי יבחן האם לקבלם כמשקיעים בקרן. ההשקעה בקרן תעשה לכל היותר על ידי 50 משקיעים תושבי ישראל שאינם "משקיעים מתוחכמים" ו/או "משקיעים כשירים" כהגדרתם בדיני ניירות ערך ("משקיעים כשירים") והצעה להשקעה בקרן תעשה לכל היותר לעד 35 ניצעים שאינם כשירים ב- 12 חודשים. הקרן אינה מציעה הבטחה לתשואה כלשהי, התחזיות עשויות שלא להתממש ו/או להתממש באופן שונה מהותית מהצפוי כתלות בגורמים שונים וביצועי העבר אינם ערובה לביצועי הקרן בעתיד. ההשקעה בקרן הינה בהתאם לתנאי הסכם השותפות המוגבלת והסכמים נוספים שייחתמו בין השותף הכללי לבין המשקיע. שום התחייבות משפטית מחייבת לא תיווצר, תשתמע ו/או ותוסק ממצגת זו. ההשקעה בקרן טומנת בחובה סיכונים כמפורט בהסכמי השותפות וכן סיכונים נוספים הנובעים מחשיפה לניירות ערך ו/או לנכסים פיננסים. האמור הנו למטרת אינפורמציה כללית וחומר רקע בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו של כל משקיע. המידע והתכנים במצגת זו מסופקים "AS IS" ללא אחריות ו/או מצג מכל סוג שהוא.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר