הדר לביא, צילום מטה הדר לביא
הדר לביא, צילום מטה הדר לביא

הדר לביא בראיון לקראת הבחירות: "התגובות מהשטח מרגשות, כפר סבא תתחיל את השינוי שישראל צריכה"

על המציאות החדשה במדינה, על כפר סבא, על התמיכה של גנץ ועל הביטחון והתחבורה. הדר לביא עונה על כל השאלות ומפרטת את תכנית לביא לכפר סבא. "איך הסיכויים שלי להיבחר? מצוינים", היא מדגישה

פורסם בתאריך: 19.2.24 21:44

שם: הדר לביא, מועמדת לראשות העיר כפר סבא וראש רשימת כפר סבא מתקדמת

סטטוס: בת 40, נשואה לאורון ואמא ל- 3

רקע: "גדלתי והתחנכתי בכפר סבא. שרתתי במשך 12 שנים כרב-סרן ביחידה 8200, ואני בעלת תואר ראשון בכלכלה ובמדעי הרוח ותואר שני במדיניות ציבורית בהתמחות בשיתוף ציבור בערים. עסקתי בקידום ערים ועירוניות במשרד הפנים ובג'וינט ישראל".

ניסיון ציבורי: "ב-5 השנים האחרונות אני משמשת כחברת מועצה ויו"ר סיעת "כפר סבא מתקדמת". אני גם חברת דירקטוריון החברה לתרבות ופנאי, חברת ועדת חינוך, חברת ועדת מכרזים, חברת ועדת כספים וחברת הועדה המקומית לתכנון ובניה. בקדנציה הקודמת כיהנתי כיו"ר מועצת הנשים ויזמתי את הקמת ועד מרכז העיר ועמדתי בראשו. בכל תפקידי אלו הקפדתי על הקשבה, על מנהיגות מקרבת ומקדמת את העומדים סביבי, ועל קידום הקהילות השונות בעיר והחיבור ביניהן. הסיעה שלי היא היחידה בעשורים האחרונים שלא התפרקה בקדנציה הראשונה שלה ולהפך, עוד חיברנו אלינו חברי מועצה אחרים".

למה לי פוליטיקה: "נכנסתי לפעילות ציבורית אקטיבית מאוד כמעט מיד אחרי השחרור משירות הקבע. אני יודעת שזו הזירה שבה ניתן להשפיע ולשפר את החיים ואת איכות החיים של התושבים וחשוב לי שיהיו בה אנשים שמונעים מהגורמים הנכונים. אני לא פה בשביל כסף, כוח וכבוד. אני פה כדי לפתור בעיות וכדי להיאבק על הערכים שחשובים לנו. ה- 7.10 חידד אצלי מאוד את תחושת השליחות ואת הצורך הגדול בשינוי עמוק בזירה הציבורית בישראל".

יצאת באמת בקמפיין תחת הכותרת "השינוי מתחיל". איזה שינוי היית רוצה לקדם?
"אנחנו נמצאים היום 4 חודשים אחרי אחד הרגעים הקשים בהיסטוריה שלנו, השבעה באוקטובר. ועדיין נמצאים במציאות של מלחמה, גיוס מילואים נרחב ואתגרים אדירים בעורף. ב- 7.10 הקמתי עם שותפים רבים וטובים את חמ"ל "לב אחד" בשרון והפעלנו אלפי מתנדבים במגוון משימות. ראיתי התגייסות אדירה של העם היפה שלנו. אבל גם הבנתי שמדינת ישראל חייבת ניעור רציני. והיא חייבת מנהיגות אחרת ותיקון יסודי כדי להצעיד אותנו קדימה. מנהיגות מאחדת של חיבור, מנהיגות שאכפת לה, כזו ששמה על השולחן תכניות אמיתיות ולא מתחבאת מאחורי סיסמאות ויחצנות. את השינוי הזה אני מחויבת להתחיל כאן אצלנו, בכפר סבא".

"המחנה הממלכתי" הודיעו שהם תומכים בך.
"כן, אני שמחה על כך. מנהיגים כמו בני גנץ, גדי אייזנקוט, חילי טרופר ואחרים – מייצגים את העשייה הציבורית שאני מאמינה בה. מאחדת, אופטימית, ערכית".

ואיך את רואה את הסיכויים שלך להיבחר?
"הסיכויים מצוינים. התגובות מהשטח הן מרגשות, כל כך הרבה תושבים ותושבות היו צמאים לשינוי הזה ומצטרפים אלינו בכל יום. אנחנו עוקבים מקרוב אחרי הנתונים, וזה ברור שזה יוכרע בין רפי סער לביני בספירת הקלפי האחרונה. לכן חשוב שכולם כולם ייצאו להצביע ושאף אחד לא יבזבז את הקול שלו. גם הרשימה שלנו, "לב", אטרקטיבית מאוד, היא היחידה שמעמידה בראשה ארבעה חברי מועצה מכהנים מצוינים ומסורים, שלוש מתוכן נשים. הרשימה כולה מגוונת ומייצגת את כלל האוכלוסיות בעיר".

הזכרת את רפי סער, מה מפריע לך בהתנהלות שלו כראש עיר?
"קיבלנו בימים האחרונים לצערי תזכורת. ראינו את המודעה שהוא פרסם, שבה נרמז שמי שלא תומך בו מסייע לאויבים שלנו. במקום לדבר על תכניות לעיר, במקום להציע תקווה, הוא משתמש בטקטיקות שכולנו מכירים ומוקיעים. נמאס מהפוליטיקה הזו. זה ממשיך את מה שראינו כל הקדנציה. גם בשותפים הטבעיים שלו – הליכוד והציונות הדתית, וגם בעובדה שבחר לא לשלב אף אישה בהנהלת העיר. כפר סבא בראשותי תיראה אחרת, עם נשים בהנהגה ועם קואליציה רחבה, ממלכתית וליברלית".

את משדרת הרבה ביטחון. מה התכניות שלך לעיר?
"פרסמתי תכנית ומצע מלא ומפורט, "תכנית לביא לכפר סבא". התכנית מכסה את תחומי הביטחון, התחבורה, הדיור, החינוך ותחומים רבים נוספים. אני פועלת להביא את התכנית לכל בית בכפר סבא, כדי שהתושבים יידעו בדיוק מה בכוונתי לעשות בעוד שבוע כשאבחר לראשות העיר. התכניות הן כמובן המשך ישיר לפעילות שלנו לאורך השנים האחרונות. אשים דגש מיוחד על נושא הביטחון. כבר ב- 2021 התרעתי על מחדל קו התפר, אבל לצערי ראש העיר השיב לי שהכל בסדר. גם עיריית כפר סבא הייתה לצערי בקונספציה. היום ברור שהיכן שעוברים גנבים ושב"חים – יעברו גם מחבלים. גם בתחבורה מגיע לנו שינוי עמוק, אחרי המחדלים הגדולים שתוקעים אותנו בפקק – הנת"צ הכושל בוייצמן, צמצום קווי האוטובוס, גרירת המטרו והשבתות חוזרות ונשנות על הרכבת. בהכל נטפל מן היסוד, הכל מופיע בתכנית שלי".

עם מי לא תשבי לעולם בקואליציה?
"אני לא פוסלת אף אחד. בוודאי בעולם שאחרי השבעה באוקטובר, אין יותר שום מקום לפסילות בינינו. בפוליטיקה ובכלל. אני מחויבת להקים קואליציה רחבה, שתיתן ביטוי משמעותי לרוב הממלכתי והליברלי בכפר סבא. אבטיח גם ייצוג ראוי לנשים בהובלת העיר, אחרי שבשנים האחרונות לא הייתה אף אישה בהנהלת העיר. אבטיח חופש ביטוי מלא לאופוזיציה ולכל תושבי העיר, גם כשלא נוח לי. נתקן גם נורמות של שקיפות ומינהל תקין שהשתבשו בשנים האחרונות. מילה שלי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר