ד"ר אוסנת ספורטה, צילום אביבית איזקסון
ד"ר אוסנת ספורטה, צילום אביבית איזקסון

ד"ר ספורטה בראיון בלי פילטרים: "הציבור יבחר במי שהכי מתאימה לראשות העיר ולא במי שעושה הכי הרבה רעש"

ד"ר ספורטה: "אני לא חייבת לאף אחד שום דבר. לאף מפלגה, לאף עסקן ובטח שלא לבעלי הון. אני מחויבת אך ורק לציבור". עוד היא אומרת: "רפי סער מחכה 5 שנים לבחירות כדי להזיז דברים. ככה לא מנהלים עיר"

פורסם בתאריך: 15.2.24 12:33

ד"ר אסנת ספורטה, המועמדת לראשות העיר כפר סבא, מנהלת קמפיין אולי עם התקציב הנמוך ביותר שהיה עד כה בכפר סבא. היא מאמינה שהציבור עייף מקמפיינים בזבזניים שמנסים לדחוף לו באגרסיביות מסרים פופוליסטיים ולגנוב לו את הדעת, כמו למשל באמצעות סקרים מממומנים או בפרסומים אגרסיביים בגוגל. לדבריה, הציבור מצפה מהמועמדים להציג לו, לצד הניסיון והיכולות האישיות, תוכניות מקצועיות שיקדמו את העיר ואת ענייניו. בראיון איתה אומרת ד"ר ספורטה שהיא סומכת על תושבי כפר סבא שבסופו של דבר בקלפי יבחרו במי שהכי מתאימה להיות ראש העיר הבאה של כפר סבא "ולא בהכרח במי שעושה את הרעש הכי גדול", כדבריה.

אומרים שהקמפיין שלך הוא עם התקציב הנמוך ביותר שהיה אי פעם בכפר סבא. את סבורה שאפשר לנצח בצורה הזו?
"הציבור בכפר סבא מבין עניין. ואחרי ה-7 באוקטובר כולנו התפכחנו עוד יותר. אנחנו מבינים שמנהיגות לא נבחנת בפופוליזם, אלא בערכים וביכולות. אני מנהלת קמפיין מאוד מחושב כספית, זה נכון, אבל אני סבורה שהקמפיין שלי נוגע בדיוק בלב הדברים שמטרידים את התושבים בכפר סבא. אני מרגישה שמקשיבים לרעיונות שלי ובעיקר שיודעים שאני מסוגלת לבצע אותם ולהוביל את כפר סבא לשגשוג ולהצלחה. אני יכולה לתת לתושבים שירות הרבה יותר טוב מזה שהם מקבלים היום".

מה הסיכוי שלך להיבחר?
"אם נסתמך על סקרים שמומנו בהמון כסף אז הסיכויים שלי לא ממש טובים. אבל אם נתייחס לרחשי השטח, למה שאנשים רוצים ומדברים באמת, הסיכויים שלי טובים מאוד. רוב האנשים מסכימים שאני היחידה שיכולה לנצח את רפי סער ומסוגלת לעשות את השינוי האמיתי. עכשיו חובת ההוכחה, שאני מסוגלת לנצח אותו, היא עלי. כמו שאמרתי, אני מאמינה שהציבור שלנו ידע להבחין בין טפל לעיקר. צריך להבין, מי שעושה את הרעש הם קבוצה של אינטרסנטים ובעלי ממון. אני לא חייבת לאף אחד שום דבר. לאף מפלגה, לאף עסקן ובטח שלא לבעלי הון. אני מחויבת אך ורק לציבור".

את מציגה תוכניות מרחיקות לכת בתחום החינוך, כמו למשל להקים את קמפוס התיכונים הראשון בישראל. את באמת מאמינה שזה בר ביצוע?
"מי שלא מכוון גבוה לא יגיע לשם. מי שמכיר אותי יודע שאני מתכננת ומבצעת. התייחסת בשאלה שלך לחינוך, אבל צריך לומר שזו הדרך שלי בכל תחום שעסקתי בו. מערכת החינוך בארץ מדשדשת, ובכפר סבא המצב אפילו חמור יותר, משום שיש למערכת החינוך שלנו פוטנציאל אדיר שלא ממומש, רק משום שאין מנהיגות עירונית שיודעת להוביל את המערכת הזו במסלול של הצלחה. מערכת החינוך בכפר סבא פועלת על אוטומט ובאופן מיושן, והמנהלים לא מקבלים תקציבים ומשאבים. ואני רוצה לקחת אותה עשרה צעדים קדימה, בדומה למערכות החינוך במדינות סקנדינביה. מצד אחד לשמור על ה-DNA הכפר-סבאי, ומצד שני להכניס בה רוח חדשה, רעיונות פורצי דרך ותוכניות חדשניות שיובילו את הילדים שלנו להצליח בכל מה שיבחרו לעשות בחיים, וגם להיות מאושרים ובריאים בנפשם".

את באה מעולם החינוך ונראה שבשדה הזה את מרגישה מאוד נוח. מה קורה בשאר התחומים? הביטחון, השרות לתושב, הגיל השלישי?
"נכון שאני מרגישה מאוד נוח בתחום החינוך, אבל צריך לזכור שבארבע השנים האחרונות כיהנתי כסמנכ"לית עיריית חדרה והובלתי שם שינוי ארגוני כולל בעירייה ובחלק מחברות הבת שלה. תחומי הרווחה, התרבות, הספורט, הנוער, הצעירים והקהילה היו תחת אחריותי, ועסקתי כמעט בכל תחום אפשרי החל ממכרזים להתייעלות אנרגטית ועד הקמה ושיפוץ של מבני ציבור. ההשקעה הגדולה ביותר שלי הייתה תמיד בעובדים, הם המשאב היקר ביותר שיש לרשות וראש עיר חייבת להיות קשובה לצרכים שלהם ולתת להם את כל הכלים להצליח. האווירה צריכה להיות כזאת שתגרום להם להרגיש טוב במקום העבודה שלהם ולא לפחד שמא יבולע להם, רק משום שהביעו דעה אחרת. הפחד הזה לא תורם לעיר ולא תורם למוטיבציה של העובדים, ובמקרה של כפר סבא האמן לי שאני יודעת על מה אני מדברת. בתחום הביטחון, כמי שהייתה ממונה על הרשות לביטחון קהילתי בתפקידי הקודם, גיבשתי יחד עם צוות מומחים תוכנית בטחון כוללת עוד לפני השבעה באוקטובר. לא חיכיתי לשבת השחורה כדי להבין שאנחנו עיר גבול ושהתושבים שלנו בסכנה. האמנתי אז ואני מאמינה גם היום שלא צריך לחכות לאסון כדי לשנות ולשפר. לצערי הרב, ההתנהלות של רפי סער היא כלאחר יד. רק לפני בחירות ורק כשזה מצטלם טוב. אז מי שחושב שזה נכון לחכות 5 שנים עד לבחירות כדי שהדברים יקודמו או לעשות פוסט בפייסבוק כדי לגרום לאנשים לחשוב שיש משהו אמיתי מאחורי זה, טועה טעות מרה. ככה לא מנהלים עיר. אני מתכוונת לעבוד למען התושבים מהיום הראשון בתפקיד, זה מה שאני יודעת לעשות הכי טוב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר