צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

גם אתם מרגישים מדי חורף בטעם רע במים בברז? זה לא הולך להשתנות בקרוב

קשה לצחצח שיניים או להתקלח, שלא לדבר על לשתות: כפר סבא עברה למים מותפלים ותושבים מתלוננים. ליו"ר מפעל המים אין חדשות טובות

פורסם בתאריך: 24.12.17 13:51

מתגברות התלונות על טעם רע של מי השתייה בברזים בכפר סבא, עם המעבר השנתי למים מותפלים, למשך ארבעת חודשי החורף. תושבים ברחבי העיר מתלוננים כי מהמים עולה ריח חזק של אבנית, חלקם תיארו את הריח כשל "אקונומיקה". "האם לעוד מישהו יוצאים מים לבנים מברז? מה זההההה", שאלה בחשש תושבת באחת מקבוצות הפייסבוק השכונתיות בעיר.

נזכיר שרשות המים החלה לחייב לפני ארבע שנים, בדצמבר 2013, את מפעל המים בכפר סבא בהחלפת מי הבארות המקומיים במי מקורות מותפלים בתחילת דצמבר בכל שנה, למשך ארבעה חודשי החורף, ובכל שנה מתפרסמות בצומת השרון תלונות התושבים על איכות המים המשתנה. רשות המים מטילה היטל הפקה (סוג של קנס כספי) על ישובים המסרבים להחליף בחורף את מי הבארות במי מקורות מותפלים, בגלל הצטברות עודפים של מי ים מותפלים בחורף.

"בכל חורף הטעם של המים בברזים משתנה", אומרת תושבת כפר סבא, "הטעם הרגיל הופך לטעם חזק של אבנית, ובלתי אפשרי את המים. גם כשמתקלחים או מצחצחים שיניים זה קשה והריח של המים חריף. אני מבינה שיש איזה עניין עם החלפת המים בכפר סבא בחודשי החורף, אבל זה פשוט בלתי נסבל, אני לא מבינה למה לא מפסיקים עם זה".

 

 

 

 

תושבת אחרת אמרה: "המים במקלחת בריח ובטעם של אקונומיקה. אי אפשר לפתוח זרם מים בלי להיגעל, שלא לדבר על לשתות את המים האלה. בכל חודשי החורף אני קונה שישיות של מים מינרלים. הסיפור של החלפת המים בכפר סבא חייב להיפסק. מים זה דבר בסיסי, מגיע לנו לקבל אותם נקיים מריחות וטעמים".

יו"ר מפעל המים של כפר סבא, איציק יואל, אומר בתגובה: "גם השנה אנחנו פועלים על פי מתכונת חורף, ומשתמשים במי מקורות, שחלקם מי התפלה, ולכן הטעם שונה. המים באיכות טובה ותקנית, ואלה מים שכל תושבי גוש דן משתמשים בהם ונהנים מהם. למפעל המים אין אפשרות לסבסד את סכום ההיטל הזה, שהוא כמה מיליוני שקלים, ומהווה אחוז ניכר מתוך התקציב הכללי של המפעל. אין מה לעשות, כך פועל משק המים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר