סילבסטר צילום אלכס ליבק
סילבסטר צילום אלכס ליבק

"יש לנו מספיק חגים. לא צריך לחגוג גם חגים נוצריים"

הפרלמנט הכפר סבאי עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם צריך להנהיג יום חופש בישראל למחרת הסילבסטר?

פורסם בתאריך: 30.12.17 20:09

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

כאשר לוי אשכול ז"ל כיהן כשר אוצר של ממשלת ישראל, ולאחר מכן ראש ממשלה, הוא קיבל הצעה להעביר את המשק בישראל לשבוע מקוצר בן חמישה ימי עבודה. תגובת אשכול הייתה שקודם יעבדו בישראל יום אחד בצורה רצינית ולאחר מכן נדבר על שבוע מקוצר.

הסילבסטר בישראל אינו חג של היהודים ו/או המוסלמים ואין כל הצדקה בישראל ליום חופש לפני או אחרי הסילבסטר. כאמרגן אצא נשכר מיותר ויותר ימי חופש, אך מה עם כלכלת ישראל שחשובה יותר מימי חג נוספים שאין להם כל הצדקה? אין זה סוד שמוסר העבודה והחריצות של כלל העובדים בישראל אינם בשיאם. הייתי מציע לקבוע יום חופש נוסף שבו תושבי ישראל יתנדבו לסייע לנזקקים בישראל לזקנים, לחולים וכו'. אין צורך ביום חופש נוסף שיוקדש לבילויים בבתי קפה ומסעדות. ומי שמתקשה לסייע לחולים ונזקקים אך ידו משגת לתרומה כספית יבורך. היום הצמוד לסילבסטר רצוי שיוקדש לסיוע לזולת ולא עוד יום לבזבוזים. (עילם הוא אמרגן)

 

אירית מרק

אירית מרק

אירית מרק

"ממש לא צריך לקבוע שום חופשה. לדעתי אין לחגוג כיהודים את הסילבסטר, שלפי מה שידוע לי הנהיג יחס שלישי כלפי יהודים ואבסורד לחגוג את זכרו. אין להנהיג עוד יום חופש לאחר הסילבסטר. חג זה אינו חג של היהודים. (אירית מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית).

 

 

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

נראה לי שאיבדנו קצת פרופורציה בדרך שלנו לעשות הכל כדי להיות ככל הגויים. הסילבסטר הינו חג נוצרי, על שם האפיפיור סילבסטר הראשון, שלפי המיתוס היה צורר יהודים. בכל ליל סילבסטר היו גויים רבים משתכרים ומוציאים את זעמם על היהודיים, אז מה בעצם אנחנו פה בארץ חוגגים? כמה בורות יכולה להיות אצל הצעירים וגם אצל בוגרים? ולמה לא מסבירים להם את מהות האירוע ומהות השם? אין בעיה לחגוג את סוף השנה האזרחית, וגם אז לעשות זאת בפרופורציה. במדינה שיש בה עודף חגים וימי חופשה מיותר להמציא יום חופש נוסף על שם צורר יהודים בעבר. שנה אזרחית חדשה טובה ומוצלחת לכולם". (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

הלן שי

הלן שי

הלן שי

יש לנו מספיק חגים עבריים וימי חופש. לדעתי לא צריך לחגוג גם חגים נוצריים ובטח לא לתת ימי חופש אחרי סילבסטר. נחמד שחוגגים את סוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה אזרחית חדשה, אבל לא צריך להיסחף עם חגיגות וחופשות. יש לנו שפע משלנו. (שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אייל

    זה לא חג נוצרי בכלל. אני גר בארה״ב. אף אחד פה לא יודע מה זה סילבסטר ולא שמע על חג נוצרי כזה או על איזשהו חג נוצרי ב31 לדצמבר.

  2. יהלי

    אנחנו מדינה יהודית ואם לא נשמור על המסורת ועל החגים שלנו לא תהיה לנו מדינה כי הדת שלנו היא זאת שאיחדה אותנו והביאה אותנו הנה ובזכותה קמה מדינת ישראל. אם יוחלט לחגוג את הסילבסטר, מדוע שלא נחגוג גם את הכריסמס ואת חג המולד?! חשוב שנשמור על אחדות בעם וכאשר החלטה כזו מתקבעת בחוק ישנה התעלמות מאמונתם של אנשים רבים בעם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר