מפעל בראון. צילום עזרא לוי
מפעל בראון. צילום עזרא לוי

תלונה: הריחות ממפעל בראון החריפו

תושבים בשכונה הירוקה הצפונית, בהם הורים לתלמידים בבית הספר לאה גולדברג, קוראים לתושבים להתלונן במוקד העירוני. העירייה: מדובר בגל ריח מזיבולי שדות

פורסם בתאריך: 7.5.17 12:35

תושבים מהשכונה הירוקה הצפונית בכפר סבא טוענים כי באחרונה גברו הריחות ממפעל בראון המצוי בסמוך לשכונה. אחת התושבות, אמא לתלמידה בבית ספר לאה גולדברג, מי שסובל מהריחות הנידפים מהמפעל, הם בעיקר תלמידי בית הספר. "כהורי בית הספר לאה גולבדרג אנחנו מודאגים מאוד מהריחות", אומרת האם, "באחרונה הריחות מהמפעל החריפו, ואנחנו חווים סירחונות מבוקר עד ערב. אין מקום למפעל הזה בשכונה הירוקה. אנחנו רוצים לעורר את התושבים לדווח למוקד העירוני על הריחות שהחריפו בחודש האחרון, על מנת שלעירייה יהיו יותר כלים ללחוץ על סגירתו של המפעל. אנחנו רוצים שיהיה לחץ מהתושבים כדי שהעירייה תוכל להראות ולהגיד שהתושבים מודאגים, במיוחד ההורים של בית הספר".
מפעל בראון, המצוי באזור תעשייה בשולי העיר כפר סבא, מצפון לשכונה הירוקה וממזרח לכביש 4, מייצר תערובות מזון לבעלי חיים מחומרי גלם צמחיים. לפני כשנתיים, בעקבות מאבק עיקש של תושבי השכונה במפגע הריח מהמפעל, שללה העירייה את רישיון העסק של המפעל, לאחר מאמצים רבים של בעל המפעל והעירייה למיגור מפגע הריח שלא צלחו. בחודש אוגוסט שעבר, ביטל בית המשפט המחוזי בלוד את שלילת רישיון העסק למפעל, בטענה שנפלו פגמים בהליך השימוע של המפעל על ידי רשות רישוי העסקים בעירייה.
תגובת העירייה: "בבדיקה שבוצעה, מדובר בגל ריחות באזור כפר סבא ורעננה כתוצאה מפעילות חקלאים מאזורים סמוכים לכפר סבא ודרום השרון שביצעו זיבולי שדות לא מבוקרים וגרמו למטרדי ריח בכל הסביבה. נושא זה הינו בטיפול המשרד להגנת הסביבה".
מבראון לא התקבלה תגובה עד מועד סגירת הגיליון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר