ההצפה בשכונת קפלן
ההצפה בשכונת קפלן

שכונת קפלן הוצפה. התושבים מחכים לפתרון כבר חמש שנים

רחובות בשכונת קפלן בכפר סבא הוצפו בסוף השבוע האחרון. הכניסה לשכונה הפכה לבריכה גדולה ולמעשה נחסמה

פורסם בתאריך: 28.1.18 08:40

פינת הרחובות המלכים ותרי עשר בשכונת קפלן בכפר סבא הפכה בסוף השבוע האחרון לבריכה גדולה כתוצאה מהגשמים, והכניסה לשכונה נחסמה למעשה. תושבים בשכונה מתלוננים כי הבעיה לא מטופלת מזה שנים, למרות התרעות חוזרות ונשנות שלהם לעירייה.

"בכל פעם שיש גשם הכניסה לרחוב קפלן הופכת לבריכה. הכניסה ממש נחסמת וזה מסוכן למעבר רכב רגיל, שלא לדבר מעבר רגלי של הולכי רגל, בינהם ילדים. לאחר לחץ תקשורתי ומכתבים שכתבו תושבי השכונה, עובדי העירייה הגיעו היום לבחון את הבעייה. נקווה שבעיריה יתייחסו לנושא ברצינות ויטפלו בבעייה לפני שיקרה כאן אסון", מסרה לצומת השרון מירית שקד-ברק, ממובילות המאבק בתוכנית המתאר ותושבת שכונת קפלן.

בתוך כך, שלח ביום שישי בבוקר תושב השכונה וחבר מטה המאבק בתוכנית המתאר, עו"ד דורון פריאנטה, מכתב למהנדסת העיר ענת צ'רבינסקי ובו דרש לטפל בבעיה. פריאנטה מתגורר בסמוך להצפה הגדולה שנוצרה. "בהמשך לפגישות ולתכתובות מזה כחמש שנים לערך", כתב פריאנטה, "עניין הניקוז ברחוב המלכים 1 עד 5 לא טופל כלל. כידוע, לחלק זה מתנקזים כל מי הנגר העילי של כל השכונה, מבית הספר הדמוקרטי, עבור במתחם רות, דרך הרחובות ישעיהו ותרי עשר וכל יתר הרחובות שביניהם. כל חורף, כל אימת שיש קצת גשם, הרחוב הופך לנהר, ללא אפשרות חציה, ללא יכולת לעבור במדרכות, להכנס או לצאת מכלי הרכב וכו'. למצב דברים זה גם ניתן ביטוי חוזר בתקשורת ובעיתונות המקומית.

 

"ראשית, הגיע הזמן לטפל בענין אחת ולתמיד ולפטור הבעיה", מוסיף פריאנטה, "שנית, אפילו 'פעולת הצלה' זמנית עליה סוכם של הסרה או הזזת הבמפר שמול הבית במלכים 4 כדי לשחרר את הזרימה לא נעשתה. שלישית, לאחר אין ספור התראות וסיכומים שלא מבוצעים על ידכם, ובחלוף שנים, עלולים להיגרם נזקים חמורים – הצפות החצרות והבתים הגובלים (בהצפה) בעטיים האחריות תחול עליכם וזאת מבלי להכביר מילים על הנזקים שכבר קיימים וקורים. שמא יאמר שעסקינן בשכונת קפלן, לכן לא צריך למהר או בכלל לטפל בעניין?".

תגובת עיריית כפר סבא: "העירייה השקיעה מיליוני שקלים בשדרוג מערכות הניקוז והתשתיות ברחבי העיר. חשוב לציין כי בניגוד לשנים קודמות לא נרשמו אירועי הצפות משמעותיים או פגיעות ברכוש, וזאת עקב הפקת לקחים משנים קודמות. נושא שכונת קפלן מטופל במסגרת תכנית העבודה השנתית, ובמהלך השבועות הקרובים יותקן קולטן מיוחד בעל נפח גדול ברחוב המלכים וזאת עם קבלת אישורי חפירה מחברת החשמל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר