עשן מיתמר מג'לג'וליה ביום שישי האחרון. צילום "אזרחים למען אוויר נקי"
עשן מיתמר מג'לג'וליה ביום שישי האחרון. צילום "אזרחים למען אוויר נקי"

"העבריינים יוצאים אחרי הגשם": עלייה בתלונות על זיהום אוויר בכפר סבא

בוועד הפעולה "אזרחים למען אוויר נקי" אומרים כי עם התייצבות מזג האוויר מתגברים הריחות הקשים של גומי ופלסטיק שרופים. צפו בסרטונים של העשן המיתמר מג'לג'וליה

פורסם בתאריך: 5.2.18 09:23

בוועד הפעולה נגד שריפות הפסולת בשרון ובמערב השומרון "אזרחים למען אוויר נקי" מדווחים בשבוע האחרון על עלייה במספר התלונות על ריחות חריפים בכפר סבא ובסביבה. לדברי יו"ר ועד הפעולה, תושב כפר סבא יניב בלייכר, מדובר בעליה גבוהה יחסית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

"אנחנו מעריכים שהעלייה היא שילוב של אוזלת יד ושל תנאי מזג האוויר", אומר בלייכר, "כלומר, אנחנו נמצאים בשבוע האחרון אחרי שהסתיים הגשם, מזג האוויר התייצב והעבריינים יכולים לצאת החוצה ולשרוף את מה שהם שורפים בשל אכיפה לא מספקת. אנחנו מקבלים תלונות קבועות מכל האזור, מראש העין ועד קלנסואה, באפליקציה הייעודית המדווחת למוקד המשרד להגנת הסביבה. הריחות הם ריחות קשים גם של גומי שרוף, פלסטיק שרוף, של עצים וריחות כימיים".

מה עלול להיות הנזק הבריאותי?

"אנשים מדווחים על קשיי נשימה, צריבות בעיניים ובעור כבר מאז שהתחלנו את המאבק. המחקרים מראים שנזקים לטווח ארוך מאוד מסוכנים. נפלטים חומרים מסרטנים שנקראים דיאוקסינים שפוגעים במערכת העצבים ונשארים על פני הקרקע הרבה מאוד שנים".

אתם ממשיכים במאבק?

"כן. היינו בכנסת לפני כשבועיים ונפגשנו עם מספר חברי כנסת. אנחנו פועלים כדי לכנס את ועדת הפנים ואיכות הסביבה כדי לדון בנושא. במקביל, אנחנו ממשיכים בלחץ על המשרד להגנת הסביבה ושאר משרדי הממשלה. בקרוב אמור להימשך הליך החקיקה של החוק לאיסור העברת פסולת שעבר בקריאה טרומית. בשבועות הקרובים אנחנו מקווים שהחוק יגיע לדיון בוועדה להכנה לקריאה ראשונה. בחודש הבא גם צפויה לנו פגישת מעקב עם השר להגנת הסביבה, זאב אלקין. בפגישה הקודמת העלנו בפניו כמה דרישות ואנחנו רוצים לשמוע איך זה מתקדם".

הרשויות העירוניות עושות מספיק?

"מועצת דרום השרון שחלק מהגדול מהשריפות בשטח שלה לא פועלת. חלק מהרשויות הערביות לא פועלות למרות שהשריפות בשטח שלהן. בהוד השרון לא פועלים גם. בניגוד אליהם, כפר סבא למשל מינתה פרוייקטור לנושא הזה והיא מהרשויות המעורבות. נציגי עיריית כפר סבא גם משתתפים בדיונים ולוחצים. גם בכוכב יאיר ראש המועצה פעיל מאוד וגם במועצת שומרון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר