יצחק שום. צילום: עזרא לוי

"כל שבוע אנחנו אומרים שנעצור את כדור השלג אבל פשוט לא מצליחים"

הפועל כפר סבא ממשיכה לאכזב והמקום השני נמצא בסכנה מוחשית. השחקנים מתגעגעים למסאי דגו, וגם יצחק שום כבר מבין: “ידעתי שיגיעו גם זמנים רעים, הבעיה היא שהם נמשכים יותר מדי זמן”

פורסם בתאריך: 14.2.18 16:30

לפני המהפכה שעברה הפועל כפר סבא בסגל השחקנים לצד השינוי בעמדת המאמן, סיפרו קברניטי הקבוצה על חודשים ארוכים של מומנטום שלילי שחייבים לעצור מבעוד מועד. נכון לעכשיו, הקבוצה שהוליכה את הטבלה עד לא מזמן בראשות מסאי דגו, נראית רע מאוד תחת יצחק שום וריימונדאס ז’וטאוטאס. התבוסה 3:0 להפועל עפולה ביום שני הייתה משחק הליגה החמישי ללא ניצחון והשישי בכל המסגרות, כשהפעם האחרונה שכפר סבא ספרה שלוש נקודות הייתה אי שם בתחילת ינואר, בתוספת הזמן מול הפועל פתח תקוה. המקום השני אמנם עדיין בחזקתה, אך רק בזכות הפרש שערים עדיף ומבט חטוף למטה מגלה שהפער מהמקום התשיעי המוביל לפלייאוף התחתון עומד על חמש נקודות בלבד.

“חששתי כל הזמן וגם כשהובלנו את הטבלה בהפרש משמעותי ידעתי שיגיעו גם זמנים רעים. הבעיה היא שהם נמשכים יותר מדי זמן”, אמר הבעלים יצחק שום בשיחה עם “ספורט צומת השרון”. “זה הכדורגל והתרופה הכי טובה היא ניצחון. אני מקווה שבמשחק הבא כל הפצועים יחזרו, תהיה מלחמה בריאה על המקום בהרכב כך שנוכל סוף סוף לעלות בהרכב החזק ביותר ולראות תוצאות על המגרש. בסופו של דבר השחקנים הם אלה שנמצאים על הדשא. מעבר לזה, מגיעה מילה טובה לאוהדים שממשיכים לתמוך ואנחנו נמשיך לעשות מאמץ להציג קבוצה חזקה”.

לצד האופטימיות עליה שומר הבעלים, נראה שלשחקנים לא פשוט לעכל את המצב החדש אחרי פתיחת העונה המסחררת. “כל שבוע אנחנו אומרים שנעצור את כדור השלג אבל פשוט לא מצליחים”, אמר אחד מהם. “האוהדים מודאגים ובצדק. פתאום גם הפלייאוף התחתון קרוב והכל צפוף”.

שחקן נוסף התייחס לחילופי השחקנים והחידוש בעמדת המאמן: “עם תוצאות קשה להתווכח. יש מאמן חדש ועדיין לא התחברנו. יש שחקנים שמשחקים עכשיו פחות ומתגעגעים מאוד למסאי דגו. הוא בנה את הקבוצה, הביא קבלות ובסופו של דבר היה לנו טוב איתו ואהבנו אותו מאוד, אבל האמת שאין זמן לחשוב על זה. צריך לקחת אחריות ולשנות את המצב”.
בגזרת האוהדים אמנם יודעים היטב שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך, אבל שומרים על פרופורציות, כמו גם על אמונים לשום. “נקודת המוצא היא העובדה שבלי יצחק שום לא הייתה הפועל כפר סבא. בזכותו הקבוצה חיה, נושמת ובועטת. כל דבר מעבר לזה הוא בונוס”, מבהיר חבר ועד עמותת “הלב הירוק”, אלעד טבצ’ניק. “שום הוא היחיד שהגיע להציל את המועדון מפירוק ומתמודד עכשיו עם כל מיני ירושות מאותה תקופה. זה הנושא המרכזי”.

מסאי דגו. צילום: ניר קידר

על היכולת בתקופה האחרונה הוסיף טבצ’ניק: “השבר הגדול בקטע המקצועי הוא הנושא של רועי זיקרי. כל ההתקפה של הקבוצה נשענה עליו והוא הפך את השחקנים שלצדו לטובים יותר. ברגע שהחתיכה הזו יצאה מהפאזל הדברים נראים פחות טוב. בסופו של דבר הכל עדיין פתוח והאווירה ביציע כפופה לתוצאות כמו בכל קבוצת כדורגל, ולא משנה אם קוראים לה בית”ר ירושלים, מכבי תל אביב או הפועל כפר סבא. הקבוצה נמצאת על מסלול פחות טוב כבר כמה חודשים מאז המשחק הזכור לרעה מול הפועל תל אביב. הטבלה אולי משקרת בקטע של המיקום הנוכחי, אבל ברור שהקבוצה צריכה לשפר את קצב צבירת הנקודות”.

ביום שני הקרוב (19:00, עילוט) תעשה כפר סבא ניסיון נוסף לעצור את כדור השלג כשתפגוש את אחי נצרת, משימה לא קלה בכלל. הקבוצה הצפונית חזרה לתמונת הצמרת מאז החליף שלומי דורה את אדהם האדיה ומגיעה במצב רוח מצוין לאחר ניצחון חוץ דרמטי מול הפועל קטמון. נצרת אמנם מדורגת רק במקום השמיני, אבל במציאות הצפופה בלאומית ניצחון ביתי ידביק אותה לכפר סבא, שכאמור 37 הנקודות שלה עדיין מספיקות בקושי למקום המוביל בתום העונה לליגת העל.

במועדון קיוו מאוד לקבל השבוע בחזרה את שחקני המפתח הפצועים עומר פדידה וסהר בראון, במטרה שיוכלו ליטול חלק כבר במשחק הקרוב. טום שלח סבל ממתיחה בשריר לאחר המשחק בשני, אבל בקבוצה עושים מאמצים להכשיר גם אותו במטרה להתייצב למשחק, לראשונה אחרי תקופה ארוכה, עם סגל מלא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר