עילאי הרסגור הנדין, ד"ר פלאח סמארה. צילום זיו שדה
עילאי הרסגור הנדין, ד"ר פלאח סמארה. צילום זיו שדה

נדחתה עתירתו של הרסגור להדחת יו"ר סניף מרצ בכפר סבא פאלח סמארה

יו"ר הסניף ד"ר פלאח סמארה: "אחרי הבחירות המקומיות הרסגור לא יהיה יותר בראשות הסיעה". הרסגור: "אני אוביל את הרשימה למועצת העיר"

פורסם בתאריך: 28.2.18 16:38

בית הדין של מפלגת מרצ החליט השבוע לדחות את עתירתו של יו"ר סיעת מרצ במועצת עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, נגד יו"ר סניף מרצ כפר סבא, ד"ר פאלח סמארה, ומזכ"ל המפלגה מוסי רז.

העתירה עסקה בהליכי הבחירות שהתקיימו בסניף מרצ בעיר ב-26 באוקטובר 2017. בעתירה טען הרסגור-הנדין כי ד"ר סמארה התפטר מראשות הסניף וחזר בו לאחר שכבר נבחר לסניף יו"ר זמני תחתיו, ולכן יש להכריז על התפטרותו. בנוסף טען כי ההתפקדות של חלק מחברי הסניף הייתה לא תקינה, ואף הוסיף לעתירתו הקלטות ותמלילים המעידות לטענות לכאורה על כך.

בית הדין דחה על הסף את העתירה וטען כי אין כל בסיס לטענה של כשל חמור ושיטתי בניהול ההתפקדות ובעריכת ספר הבוחרים. בנוסף, הוא שלל כשלים בהליכי ההתפקדות בגינם יש לבטל את חברותם במפלגה של חלק מהמתפקדים. באשר להתפטרותו של סמארה, נכתב כי אין בתקנון התייחסות לנוהל התפטרות של יו"ר סניף. סמארה אמנם הודיע על כוונתו להתפטר, אך לא שלח על כך מכתב רשמי למזכ"ל. בנוסף, לא חלף זמן רב מדי ולא נעשו שינויים מרחיקי לכת בגין הפרסום.

בית הדין גם העביר ביקורת על כך שהעתירה הוגשה כשלושה חודשים וחצי לאחר השלמת הבחירות והכרזת תוצאותיהן. "אמנם לא בחנו לעומק את הראיות שהציג המזכ"ל", כתבו, "אולם די במשקלן הלכאורי להתמודד עם משקלן של הראיות הלכאוריות שהציג העותר".

על פי פסק הדין, סמארה הגיש תגובה בה הכחיש את טענותיו של הרסגור הנדין, וטען כי הוא ואחרים בסניף העלו טענות אלו נגדו רק בגין הצלחתו להיבחר כיו"ר הסניף, ולאחר שהביע את רצונו להיבחר גם כאחד מנציגי מרצ במועצת העיר כפר סבא. כמו כן הגיש בקשה לדחיית העתירה על הסף, שטעמיה העיקריים הם העדר זכות עמידה לעותר לדרוש ביטול חברות במפלגה, העדר עילה לביטול החברות, שיהוי חמור, אי מיצוי הליכים (העדר פניה לגורם המוסמך – ועדת הבחירות) במועד הרלבנטי וחוסר תום לב.

הרסגור הנדין הגיב ואמר השבוע: "במהלך שיחות שנעשו עם מתפקדים לאחר הבחירות לראשות הסניף, התגלו עדויות שהעלו חשש לכאורה להטיית הבחירות. מאחר וטוהר המידות קודם בעיניי לכל דבר אחר, עשיתי את מה שחובה היה עלי לעשות ומסרתי את החומר לגורמים המוסמכים תוך שמירה על כבודם של כל המעורבים בדבר. העתירה נדחתה בעיקר בשל טעמים טכניים, מאחר והיא הוגשה כמה חודשים לאחר הבחירות כשהגיע לידיי החומר, ואני כמובן מכבד את פסק הדין גם לגבי נושא ההתפקדויות וגם לגבי נושא התפטרות יו"ר הסניף. כיו"ר סיעת מרצ במועצת העיר אני מעודד את יו"ר הסניף וחברים נוספים להתמודד בבחירות הפנימיות שיתקיימו במאי לקביעת הרכב הרשימה למועצת העיר הבאה, אותה בכוונתי להוביל, ומאמין שהעלאת מודעות בעלי התפקידים במפלגה לנושא תתרום לבחירות הוגנות ולחיזוק כוחנו. כעת פנינו אל האתגרים האמיתיים: החלפת הנהגת העיר, הפיכת כפר סבא לעירייה שקופה תוך שמירה על המנהל התקין, הסדרת השבת החופשית, פתרון האתגרים הסביבתיים, החלפת תוכנית המתאר, העברת כפר סבא למודל של תחבורה בת קיימא ורפורמה חינוכית מקיפה. נעשה זאת עם הרבה אהבה לעיר וננצח".

תגובתו של ד"ר פאלח סמארה: "בית הדין דחה את ההחלטה ובזה נגמר העידן של עילאי. הוא כבר הגיש כמה תביעות והפך את זה לשיטה להרחקת כל מי שיש לו דעה עצמאית משלו ויכול להיות בעל כוח. הוא לא הצליח הפעם, כי אני חזק ויש לי את הרוב. הוא לא יכול להביא פעילים ממרצ, ולכן בטוח שאחרי הבחירות הפנימיות בסניף שיתקיימו ב-15 במאי השנה, הוא לא יהיה יותר בראשות הסיעה. אני חושב שאין לו סיכוי יותר להיבחר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. זהבה

    מה אפשר לצפות ממישהו שקוראים לו עילאי הר סגור ??? מרצ היא עוד מפלגה ערבית, מוזר שכך היא מתייחסת לנציגיה. יש לציין לזכותה של מרצ שהיא עקבית בצביעותה

  2. אנטי פופולוס

    מרצ צבועים וכולירות אבל מה פתאום שערבי בכלל יתמודד בכפר סבא

    בשביל זה יש את עזה וסוריה

  3. דתי, קצין בצה"ל

    בחירת ערבי בעיר יהודית מובהקת,
    רק מוכיחה את הראש החולה של מפלגה/תנועה/זרם שמוכן למכור את עמו בשביל קולות!
    אתם הייתם בוחרים במפלגה כזו?, אני לא!!! ורוב המוחלט של עם ישראל לא בוחר בהם!!!
    בגידות, רוע, צביעות, מכירת ערכים עליונים תמורת כוח (כזה או אחר).
    הם הסתננו להרבה מקומות מפתח ומיעוט ממרר לרוב את החיים.
    צריך להוקיע אותם ואת מעשיהם ברבים בדיוק כמו שהעיפו אותם מנתיבות!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר