מירית שקד ברק. צילום אבישג שאר-ישוב
צילום אבישג שאר-ישוב

בגלל האישומים נגד בן חמו: הפעילים נגד תוכנית המתאר דורשים מהיועמ"ש לבטל את התוכנית

המתמודדת לראשות העיר וממובילות המאבק, מירית שקד ברק: "לתוכנית המתאר אין תוקף. מעליה רובצת עננת שחיתות ויש לבטלה לאלתר"

פורסם בתאריך: 19.3.18 17:52

פעילי מטה המאבק נגד תוכנית המתאר של כפר סבא שלחו הבוקר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות המדינה בבקשה למשוך את תוכנית המתאר ולבטל את הפקדתה, לנוכח כתב האישום שהוגש נגד ראש העירייה לשעבר יהודה בן חמו.

לפי המכתב, שנשלח על ידי עו"ד דורון פריאנטה, ממובילי המאבק, מבקשים הפעילים לבטל את ההליכים לקידום התוכנית באופן גורף ולבטל את הפקדתה בוועדה המחוזית, ובכך גם את הליך ההתנגדויות, לכל הפחות עד לדיון מחודש בתוכנית בוועדה המקומית לתכנון ובניה או במועצת העיר. מדובר בבקשה נוספת בהמשך לבקשות קודמות בעניין שלא נענו.

מירית שקד-ברק, ממובילות המאבק נגד תוכנית המתאר, המתמודדת לראשות עיריית כפר סבא, מסרה: "לאור כתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד בן חמו, לתוכנית המתאר אין תוקף. מעליה רובצת עננת שחיתות ויש לבטלה לאלתר. כמו כן, חברי מועצת העיר הצביעו פעמיים למשוך אותה: פעם אחת ברוב מוחלט ובפעם השניה – פה אחד. גם ראש העיר הנוכחי, צביקה צרפתי, הצביע בעד משיכתה. לא יתכן שתוכנית שיש חשד, לכאורה, לפגמים לא חוקיים בה ושכל נציגי הציבור, אנשי תכנון בכירים והציבור עצמו מוקיע אותה- תמשיך להתקדם. המנדט לתכנון תוכנית חדשה יהיה לראש העיר הבא שיבחר, תוך שקיפות מלאה ושיתוף ציבור אמיתי".

יהודה בן חמו. צילום עזרא לוי

יהודה בן חמו. צילום עזרא לוי

בנימוקי הבקשה כתבו במטה המאבק כי לאחרונה, פורסמה התוכנית, שוב, בפרסום כדין, להגשת התנגדויות, לאור ובהתאם לפסק הדין שניתן על ידי בית המשפט המחוזי. בהתאם לפרסום, נקצב שוב מועד של כ-60 ימים, להגשת התנגדויות לתוכנית. בה בעת הוגש נגד בן חמו כתב אישום וזה הודיע על התפטרותו מתפקיד ראש העירייה. "בפרסומים נשוא האישומים, עלה כי הפרשות בהן נאשם מר יהודה בן חמו נסובות בין היתר על ענייני תכנון ובניה ברחבי כפר סבא, סיווג יעודים ושימושים שונים במקרקעין בכלל וביחס לאזורי התעשייה בעיר בפרט, לרבות ומטבע הדברים ביחס למקרקעין, נשוא התוכנית, שהינה תוכנית כוללנית וככזאת, עוסקת בכלל שטחי כפר סבא, ייעודי הקרקע, השימוש בהם ועוד כיוצא בזה", נכתב, "מבלי לקבוע עמדה ומסמרות בעניין ומבלי לגרוע מזכויותיו של מר בן חמו להליך הוגן, ברי שהאישומים הלה מטילים צל כבד וחשש ממשי ביחס לעניינים השונים נשוא התוכנית".

 

לטענת הפעילים, עוד בטרם הפרסום המחודש של התוכנית הגישו במטה המאבק בקשה לקיום דיון מקדים בבקשה להשבת התוכנית למועצת העיר. "משלא התקבלה כל תגובה, לא כל שכן החלטה בבקשה זו, נשלחו תזכורות חוזרות, ולאחר משלוחן, התקבל מענה מאת גב' רותי ברבי, מרכזת ועדת המשנה להתנגדויות, לפיה הבקשה התקבלה והיא תטופל".  לדבריהם, למרות זאת הבקשה לא טופלה.

דורון פריאנטה

דורון פריאנטה

"לנוכח החשדות הלה, קיים חשש ממשי לכשירות התוכנית על שלל ענייניה, בדבר האינטרסים שהיו בבסיס התוויית התוכנית ותוצאותיה", הם כותבים, "אשר על כן, עד לבירור ממצה של הדברים ולבטח באספקלריה כוללת של הנימוקים שלעיל ולהלן, נכון, מתחייב וצודק, לעצור את קידום ההליכים בתוכנית".

לטענתם, ככל שידוע, גם הועדה המחוזית מרכז השיבה תשובה לקונית לבקשה למשוך את התוכנית, "לפיה הבקשה למשיכת התוכנית ולהשבתה לוועדה המקומית, תידון 'כהתנגדות' במועד שיקבע לצורך זה…. כמפורט, בפני הועדה המחוזית בקשות מנומקות למשיכת התוכנית, עוד קודם הצורך להידרש להתנגדויות ולנימוקיהן. ברי כי החלטה להיעתר למבוקש, למשוך ולהשיב את התוכנית לוועדה המקומית, תייתר את הצורך בדיונים בהתנגדויות הרבות שהוגשו כנגד התוכנית. בנסיבות אלה לא יעיל, לא צודק ולא נכון, לידון בבקשה למשיכת – להשבת התוכנית לוועדה המקומית, במסגרת דיון בהתנגדויות באופן שיסרבל את ההליכים, יבזבז את זמנם של המתנגדים ושל הגורמים המקצועיים הרבים והשונים המעורבים בהליך שכזה, כמו גם יהיה בזבוז זמנה של הועדה הנכבדה וכל מי מטעמה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר