יובל לוי
יובל לוי

בעד ותמ"ל צופית, נגד המפעלים בירוקה, ויש לו גם פתרון לפקקים: יובל לוי פותח את המרוץ לראשות העירייה

יו"ר האופוזיציה, עו"ד יובל לוי, מכריז הערב רשמית על התמודדות לראשות העיר. קבלו את החזון שלו לכפר סבא

פורסם בתאריך: 26.3.18 18:25

יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא ויו"ר סיעת תפו"ח במועצה, עו"ד יובל לוי, מקיים היום, בשעה 19:30, במרכז הכנסים חאן בבא באזור התעשייה בכפר סבא, אירוע הכרזה על התמודדותו לראשות עיריית כפר סבא.

לוי, בן 53, נשוי ואב לארבעה, תושב כפר סבא יותר מ-20 שנה, מתגורר בשכונת גאולים בעיר. הוא משמש מאז הבחירות המקומיות בשנת 2008 כחבר מועצה, בכל השנים האלה היה תמיד באופוזיציה. "בשנת 2008 הקמתי יחד עם עו"ד כרמי אלברט ורו"ח גיתית שלו את סיעת תפו"ח, ראשי תיבות של 'תרבות, פיתוח והעיקר חינוך', רשימה שהקמנו כדי להעלות לסדר היום את נושא החינוך בכפר סבא שכולנו סבלנו ממנו, וכדי להעלות את רמת החינוך בעיר", אומר לוי, "ב-2008 קיבלנו מושב אחד במועצת העיר, בבחירות של שנת 2013 כבר קיבלנו שלושה".

תמיד באופוזיציה.

"כן, לא הצלחנו להתחבר עם יהודה בן חמו. לא רצינו להיות שותפים להתנהלות שלו, שהביאה לפגיעה בעיר, פגיעה שהיום מתחילים לראות את התוצאות שלה, בין השאר בפקקים, בבנייה הפרועה ובהתנהלות הכספית של העירייה".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

לוי הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בגיל 50 השלים תואר ראשון במשפטים ממכללת שערי משפט והוא היום חבר בלשכת עורכי הדין. "במהלך הקריירה שלי עסקתי הרבה בנושאי כלכלה, פיתוח ושיקום של חברות או פרויקטים. היום אני עוסק כעורך דין וככלכלן בייצוג של חברות אמריקאיות באזור אירופה ואסיה. הגישה שלי מגיעה מעולם העסקים והיא מדברת הרבה על שקיפות, נושא שאותו קידמתי עד כמה שהיה אפשר מהאופוזיציה, ובפרמטרים שקופים של ניהול שהציבור יכול לראות. כשאתה עובד בלי תורמים אתה לא מחוייב לאינטרסים אחרים, כמו שאפשר לראות בכפר סבא בכל מה שקשור לזיהום אוויר או לבנייה שיצאה משליטה. כשהפעילות הכלכלית של העירייה תהיה גלויה באינטרנט, נוכל להחזיר את אמון התושבים במערכת העירונית".

מה הבעיה הכי דחופה היום של כפר סבא?

"הבעיה הכי קשה היום בעיר היא אובדן האמון הציבורי בהתנהלות העירייה, בגלל בעיות בנושאי תחבורה ופקקים, בעיות בחינוך, באיכות הסביבה. אלה בעיות שמעידות שהעירייה לא העדיפה את התושבים בשיקולים שלה כמו שהעדיפה את הקבלנים ואת בעלי ההון. אמון הציבור יכול לחזור אם תהיה הנהלה מקצועית וצעירה, עם ראש עירייה צעיר. אנחנו לא רוצים לחזור לעולם של פעם, לזמנים בהם התושב הוא אחרון בסדר העדיפויות העירוני. וזה משהו שיכול להשיג מועמד לראשות העיר שבא ללא תורמים ובלי אנשים מבחוץ שמכתיבים את השיקולים, כמו שהיה עד היום".

אתה אומר זיהום אוויר ומתכוון בוודאי בין השאר גם למפעלי קניאל ובראון שממוקמים בשכונה הירוקה. איך תפתור את הבעיה? 

"הרעיון הוא להפוך את השטחים האלה למשרדים, להייטק, לתחומי העיסוק המודרנים שלא יפריעו ולא יזהמו. בדרך זו, התמורה מהיטל השבחה שתגבה העירייה תאפשר גם לסלול כניסות ויציאות לאותו אזור של תעשייה נקייה מה שינתק אותו מהשפעה על השכונות הסמוכות. אם אתן זכויות בנייה לתעשייה נקייה, אני פותח דלת למשהו שהוא טוב לשני הצדדים".

עד היום העירייה התקשתה לפעול מול המפעלים.

"יש לעירייה מספיק חוקים ותקנות שנמצאים כבר היום בתוקף ורק צריך להשתמש בהם, כדי שלא יהיה כלכלי ליזמים ולבעלי עסקים לזהם".

הזכרת בעיות של תחבורה. איך תפתור אותן?

"בטווח הקצר, פיזור של חטיבות ביניים ברחבי העיר, במקום שכולן יהיו במתחם אחד, יביא להפחתת נסיעות בבקרים של אלפי תלמידים וכך גם להפחתה בעומסי התנועה. בטווח הבינוני אפעל לפתיחת רמפות נוספות לכביש 531, כמו למשל ברחוב נורדאו, כדי להפחית את העומס בתוך העיר ואת העומס שביציאה מהעיר ל-531. יש גם פתרונות לטווח הארוך, פתרונות ברמה הארצית שנתקעו בגלל הזנחה, כמו הקמת כביש 551 שמצפון לכפר סבא. הכביש הזה, כשיקום, יוכל לנתק את העיר מתחבורה שנכנסת לכפר סבא מכיוון צפון, ונותן פתח נוסף לפיתוח חלקה הצפוני של העיר שלנו. לא צריך להתקבע רק על אזור תעשייה חדש במזרח העיר כמו שהיה עד היום, אלא לקדם פתרונות תחבורה ותעסוקה שטובים לעיר. צריך להבין איך לאזן בין טובת העיר והתושבים לבין טובתם של היזמים בלבד".

אתה אומר שהתחלת את הדרך הפוליטית שלך בגלל נושאי חינוך. מה צריך לשפר היום בחינוך בכפר סבא?

"בצוותי ההוראה בבתי הספר בעיר ישנם אנשים טובים מאוד שמועסקים היום בחוסר תנאים, בתקצוב נמוך, ושמלמדים בכיתות צפופות. העיר לא הוסיפה מבני חינוך כדי לפזר בהם את התלמידים, ואלה הוצאות כספיות לתשתית שצריך לתעדף בסדר היום העירוני – החל מבניית מעונות יום ציבוריים עבור הורים עובדים, ועד הקמת חטיבות ביניים חדשות בחלוקה גיאוגרפית אזורית, סמוך לבתי הספר היסודיים. אלה מסוג הדברים שבהם נתקענו בכפר סבא עם שיטות שהיו נכונות לזמנן ושצריך לעדכן. בהתאם להודעות שהוציא משרד החינוך, העירייה גם יכולה להוסיף עוד שעות הוראה מתקציבה".

ומה לגבי מה שאתה מכנה "בנייה פרועה"? 

"התוכנית שלי בגדול היא לעצור את הצפיפות בעיר. תוכנית המתאר של כפר סבא, שאנחנו פועלים לעצור אותה, מבקשת להכפיל את גובה הבנייה בעיר. כל זה נעשה, לפי מה שאומרים בעיר, כדי לפתוח פתח כדי להחזיר הביתה את בני ובנות כפר סבא, שאינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה בעיר. לדעתי, כפר סבא צריכה לקחת את ההזדמנות שיש בתוכנית ותמ"ל צופית (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור; ר.ה) לשטחים שמצפון לכפר סבא, ולהתפתח לכיוון הזה יחד עם כביש 551. הדבר הזה יאפשר לנו לעצור את הבנייה בעיר, למעט בנייה במסגרת התחדשות עירונית כמו תמ"א 38 ופינוי בינוי. העיר צריכה לשנות את המדיניות ולבנות דירות קטנות של שניים וחצי או שלושה חדרים, הן למבוגרים והן לזוגות צעירים. במקביל היא צריכה לקדם דיור בר השגה בפרויקטים של התחדשות עירונית. ותמ"ל צופית יהווה גם פתרון לפקקים בעיר. ייבנו במסגרתו כבישים ותשתיות חדשות על חשבון המדינה, ולא יהיה צורך לצופף עוד ועוד את העיר".

ומי עוד איתך ברשימה?

"בהזדמנות זו אני רוצה לומר תודה לשתי חברות הסיעה ד"ר ענת קלומל ואתי הדנה, שממשיכות איתנו ברשימה גם לקדנציה הבאה. נמשיך איתן ונוסיף לרשימה מנהיגים נוספים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר