כדורגל אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

כדורגלן תובע את המסעדה: אם לא הייתי מחליק במטבח הייתי משחק באירופה

תושב כפר סבא שהחליק במטבח מסעדת קרנף טוען: לפני התאונה הייתי כדורגלן מצטיין עם סיכוי טוב לחוזה בארץ ובחו"ל

פורסם בתאריך: 13.5.18 16:28

תושב כפר סבא תובע את רשת המסעדות קרנף, בטענה כי בעקבות תאונת עבודה שאירעה לו בסניף ברמת השרון אפסו סיכוייו לשחק ככדורגלן מקצועי באירופה.

לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין שי וקנין לבית משפט השלום בתל אביב, התאונה אירעה לפני כשלוש שנים. הצעיר, אז תלמיד תיכון בן 17, עבד ברשת הקרנף כעובד כללי, במקביל לעבודה ככדורגלן מקצועי. בזמן משמרת לילה, החליק התובע בכניסה למטבח בשל רצפה רטובה ושומנית והצליח לבלום את עצמו בעזרת שתי ידיו, אך כתוצאה מכך פרק את כתף ימין.

בעקבות התאונה עבר הצעיר ניתוח משקם בכתף ימין. למרות הטיפולים הרבים והניתוח המשקם שעבר, נרשמה הטבה חלקית בלבד במצבו והוא נותר עד היום עם כאבים ומגבלה משמעותית בתנועות היד וכתף ימין. התאונה הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה ולאחר חופשות מחלה ארוכות, נקבעו לו 19 אחוזי נכות לצמיתות. לצד הנזק האורתופדי, נגרם לו, לפי התביעה, נזק נפשי שמתבטא בהסתגרות, מיעוט בקשרים אישיים, מצבי רוח משתנים וחרדות.

לטענת בא כוחו של התובע עו"ד שי וקנין, די היה בהתקנת פסי החלקה בעלות מזערית או בחלוקת נעלי בטיחות, על מנת למנוע את התאונה והנזק הגדול שנגרם לצעיר ולכן הרשת התרשלה כשחשפה את הצעיר לסכנות בלתי סבירות ולא וידאה שהעבודה מבוצעת בעזרת אמצעים ועזרי בטיחות מתאימים.

לפני התאונה, כך עולה מהתביעה, היה הצעיר כדורגלן מצטיין, שצפו לו עתיד ורוד לאחר שחרורו מהצבא, בו היה אמור לשרת כספורטאי פעיל, ו"ככל הנראה היה אמור לזכות בחוזה עבודה בקבוצות כדורגל בארץ ובחו"ל". בעקבות התאונה, כמו גם אי יכולתו של הצעיר לשמור על אורח חיים ספורטיבי, העלה 25 ק"ג במשקלו. הוא מתקשה לבצע פעולות יומיום רבות ואלמנטריות הכרוכות בתנועת הכתף והיד כגון הרמת יד רציפה לשם התקלחות וסיבון הראש והגוף והרמת משאות. בנוסף, נותרה בגופו צלקת רגישה ובולטת באיזור הניתוח בכתף ימין, אשר התובע נמנע מחשיפתה בשל גודלה וצורתה.

עו"ד שי וקנין. צילום נטע לנדמן

עו"ד שי וקנין. צילום נטע לנדמן

לפי התביעה, כדורגלן ממוצע בליגת העל משתכר לכל הפחות כ-100 אלף דולר בעונה. בנוסף אלמלא התאונה, יכול היה התובע להחזיק בחוזה חייל לתקופת שירותו הצבאי, אשר ניתן להעריך בכ-5,000 שקלים בחודש, פי חמישה ממשכורת צבאית ממוצעת. בית המשפט התבקש לפסוק לו פיצוי בגין הפסד השתכרות וזכויות סוציאליות, כאב וסבל, הוצאות רפואיות ועזרת הזולת.

מרשת קרנף נמסר בתגובה: "מדובר בעובד של זכיין סניף הקרנף ברמת השרון שהועסק במקום לפני מספר שנים. התביעה מטופלת על ידי חברת הביטוח של הזכיין".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר