אופניים חשמליים. צילום עזרא לוי
אופניים חשמליים. צילום עזרא לוי

"צריך להציב שוטרים מוסווים. מי שמתחת לגיל 16 – להחרים לו את האופניים"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מה אפשר לעשות נגד הרכיבה הפרועה על אופניים חשמליים?

פורסם בתאריך: 26.5.18 19:04

אלי אליהו, כוכב רשת

אלי אליהו

כאבא לילד בן 14, שלקח סיבוב מחבר אחרי מסע שכנועים מפרך שלא צלח לו לקבל אופניים, והתרסק לתוך רכב ובעקבות זה עבר ניתוח ברגל ו־20 תפרים, אני יכול להגיד שזה הדבר הכי לא אחראי שהורים יכולים לעשות. לגדל ילד בכפפות של משי, להשקיע ולתת לו את הנשמה ואז בגיל 13-12 לשלוח אותו להתאבד עם אופניים חשמליים? לא! חובה להגביר את האכיפה, להציב פקחים או שוטרי תנועה מוסווים שיבדקו את גיל הרוכבים. מי שמתחת לגיל 16 – להחרים לו את האופניים ולהשית עליו קנס כספי כבד.

 

אורי נגר, איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה

אורי נגר

ראשית צריכים לאכוף בצורה רצינית את החוק בנושא אופניים חשמליים, שהפכו למכת מדינה הן לעוברים והשבים והן לנוער שמשתולל איתם. מקרים רבים נגמרו בפציעה לא קלה, ולפעמיים גם במוות. הנוער מרגיש שאין אכיפה אמיתית ולכן עושה ככל העולה על רוחו. חשוב לציין כי בני נוער רבים רוכבים בצורה בטוחה ורגועה ועל זה מגיע להם שאפו, אך השאר משתוללים ללא אבחנה. אכיפה, ענישה והחזרת הסדר למדרכות – זה מה שצריך לעשות.

דב עילם, אמרגן

דב עילם. צילום עזרא לוי

המופקדים על האכיפה בפיקוח על האופניים חשמליות הרימו ידיים ונכשלו באכיפה. רוכבי האופניים החשמליים הפכו למכת מדינה שלא מצליחים להתמודד איתה, תוך המשך סיכון העוברים והשבים בדרכים, בכבישים ובמדרכות. יש מי שירשום דוחות חניה, אבל אין מי שיפקח על ההשתוללות המוחלטת של רוכבי האופניים החשמליים. צריך להעביר את אנשי השיטור העירוני לפיקוח צמוד על הרוכבים.

 

אירית מרק, עיתונאית ופעילה חברתית

אירית מרק

החופש קרב ואיתו קרבה הסכנה הנובעת מאופניים חשמליים. לצערנו, מלבד פעולות הסברה לילדים, יש צורך לקבוע הגבלה בשימוש באופניים אלו מגיל 16 לפחות. נכון שאין צורך ברישיון, אך מצב בו אין כל הגבלה של גיל עלול לגרום לתוהו ובוהו. הגבלה זו תרסן ותבלום את הפגיעות הרבות בילדים. מוטב להגביל את השימוש, עם כל הצער שבדבר, מאשר להמשיך ולראות נפגעים רבים כל כך. החופשה נועדה להנאתם הילדים, אך לא בכל מחיר. מה עוד שרבים רוכבים על האופניים ללא קסדה. פשוט מפחיד ונעתקת נשימתי לראות אותם דוהרים בצירים סואנים בעיר.

 

הלן שי, בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת נשים 

הלן שי

באופן אישי אני נגד אופניים חשמליים, בגלל ריבוי הנפגעים והמחיר היקר בחיי אדם לעומת התועלת ככלי תחבורה. לא רק רוכבים נפגעים, ניתן לראות במחלקות האורטופדיה והשיקום גם מבוגרים וקשישים שנפגעו תוך כדי שהלכו לתומם במדרכה. לדעתי יש לחוקק חוק ולאכוף אותו שמותר לרכב על אופניים חשמליים רק בשבילים המיועדים לכך. ולא על מדרכות ובמקומות ציבוריים. מאחלת לכולם חופשה בטוחה במיוחד לילדים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר