טקס חניכת המגרש. צילום באדיבות האקדמיה על שם עמנואל שפר
טקס חניכת המגרש. צילום באדיבות האקדמיה על שם עמנואל שפר

הפועל עליה חנכה את המגרש הסינטטי, תושבי השכונה נותרו פגועים

בכירי הכדורגל הישראלי הגיעו לטקס שנערך בשכונה, אך גבי טווילי, ממקימי המועדון, כועס: "נשארנו בצד, כאילו זה לא שלנו". צביקה צרפתי: "העירייה לא אחראית על נושאים פנימיים"

פורסם בתאריך: 8.6.18 17:41

טקס חנוכת המגרש הסינטטי בשכונת עליה בכפר סבא שנערך בשבוע שעבר הביא אליו את בכירי שחקני ואנשי הכדורגל הישראלי. במסגרת האירוע, שנערך במעמד ראש העיר צביקה צרפתי, נערך משחק ראווה בין שחקני נבחרת ישראל – החל מזו של עמנואל שפר ז”ל שהשתתפה במונדיאל מקסיקו 1970 ועד היום, נגד נערי האקדמיה הקרויה על שמו של שפר. בין השחקנים שנכחו היו מוטל’ה שפיגלר, יוסי בניון, אבי נמני, ניר קלינגר, גילי ורמוט, שלומי ארבייטמן וכן משפחתו של שפר.

ז'אן טלסניקוב, זאב חיימוביץ', יוסי בניון, שלומי ארבייטמן, ניר קלינגר וגילי ורמוט במשחק הראווה. צילום באדיבות האקדמיה לכדורגל על שם עמנואל שפר

ז'אן טלסניקוב, זאב חיימוביץ', יוסי בניון, שלומי ארבייטמן, ניר קלינגר וגילי ורמוט במשחק הראווה. צילום באדיבות האקדמיה לכדורגל על שם עמנואל שפר

מי שנותרו מתוסכלים מהאירוע החגיגי הם תושבי השכונה, שחלקם מרגישים שאיבדו את המותג המקומי אותו דאגו לטפח במשך כ-45 שנים. בשנים האחרונות מנהלים את הפועל עליה כפר סבא עידן שום ואורי שרף – הבנים של יצחק ושלמה, כאשר לשכונה הוותיקה אין כל נציגות בהנהלה החדשה ואיש מהם אף לא הוזמן לטקס.

לגבי טווילי, ממייסדי עליה כפר סבא ומי ששימש כמנכ”ל הפועל כפר סבא בתקופת אלי טביב, יש טענות לעירייה שלדבריו אפשרה לשום את שרף להשתלט על המועדון מבלי לעדכן כלל את חברי העמותה. לדבריו, תושבים רבים רצו לחבל בטקס שנערך במקום, אך הוא מנע זאת מהם. "אני לא בעד אלימות וחרם ולא רוצה להגיע למקומות האלה, אבל בנינו את עליה כפר סבא בדם, יזע ודמעות. הקמנו קבוצה שהכירו אותה מדן ועד אילת והביאה המון כבוד לשכונה”, אומר טווילי. “העמותה עברה מיד ליד והעירייה עצמה עין. אף אחד בשכונה לא ידע מזה".

טקס חניכת המגרש. צילום האקדמיה על שם עמנואל שפר

טקס חניכת המגרש. צילום האקדמיה על שם עמנואל שפר

"גילינו דרך גוגל שהשאירו את חברי העמותה שלנו ללא זכות חתימה וכיום אין אף אחד מעליה ששייך לניהול. עשו מזה אקדמיה", זועם טווילי. "אתה מבין? בלב השכונה שלנו יש מגרש עירוני סינטטי עם 400 ילדים – מפעל של כסף. ומי השושבין? ראש העיר שמגיע לגזור סרטים בטקס והשחקנים ממקסיקו 70. חלילה שיזמינו את ותיקי עליה. אנחנו נשארנו בצד, כאילו זה לא שלנו. נכון שזה מגרש עירוני, אבל זה גם מגרש שכונתי ויש כאן לא מעט רגש".

תושב שכונת עליה, דני דפדי, הוסיף על התחושות הקשות של התושבים: "עצוב שהיום תושבי עליה אינם יכולים להשתמש במגרש אחר הצהריים או בערב ואם רוצים עליהם לשלם כסף על כל ראש. זה מגרש עירוני". "אנחנו בוכים ורוצים שהמועדון יחזור לניהול של אנשי עליה. אני בהחלט יכול ורוצה לנהל אותו", מצהיר טווילי. "מאות תושבים מדברים איתי כל יום וזו הדעה של כולם".

גבי טווילי צילום ניר קידר

גבי טווילי צילום ניר קידר

אורי שרף מסר בתגובה: "זו הפעם הראשונה שאני שומע את הטענות הללו. מדובר בטענות לא רציניות. חברי העמותה הם שביקשו בזמנו לצאת ממנה. איתי אף אחד לא דיבר ואם היו שואלים היו מקבלים תשובות".

ראש העיר צביקה צרפתי, מסר בתגובה: "תחום הספורט בכפר סבא פועל באמצעות עמותות וכל אחת מהן מקבלת מהעירייה שעות שימוש במגרש לטובת הפעילות שלה. עמותת הפועל עליה היא עמותה עצמאית לחלוטין והעירייה לא אחראית על נושאים פנימיים כגון העברת בעלויות בה או כל דבר אחר". באשר לטענת אנשי עליה כי כיום לא מתאפשרת במגרש פעילות לילדי השכונה, הוסיף ראש העיר כי "המגרש העירוני פתוח למשחקים ואימונים עבור עמותות ספורט לצורך פעילות ספורט תחרותית. לספורט העממי יש מגרשים רבים אחרים ברחבי העיר כדוגמת מגרשי הדשא הסינטטי בספורטק וברחוב ירמיהו, המגרשים בבתי הנוער והקהילה וכן כל המגרשים בבתי הספר בעיר הפתוחים לפעילות שוטפת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תשובה עלובה ומזעזעת של ראש העיר. ילדי עלייה צריכים לנסוע לשכונות אחרות כדי לשיר כדורגל.
    אולי גם נפנה את הזבל לירוקה כדי שיאספו אותו מידם, ומחר ניקח את הילדים ללמוד באלי כהן כי שם יש גנים.
    המגרש בעליה הוא של תושבי השכונה ולמענם.
    וכאשר הגיעו בעלי הון וקרבה לשלטון ככה זה נראה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר