מתוך הסרטון
מתוך הסרטון

"במשך שעה נאבקנו בתנים": שש משפחות מכפ"ס עברו לילה של אימה בחמת גדר (וידאו)

את הלילה העבירו הנופשים כלואים בלובי. צומת השרון חושף: שבוע קודם לאירוע ננשכו במקום שלוש נשים

פורסם בתאריך: 15.6.18 13:01

שש משפחות מכפר סבא שנפשו בסוף השבוע שעבר באתר הקמפינג של חמת גדר, הותקפו על ידי להקת תנים ונאלצו להעביר את הלילה בלובי המלון של הקיבוץ. סרטון של נופשים שזורקים כיסאות על התנים הופץ בכלי התקשורת הארציים שדווחו על כך בהרחבה, אולם צומת השרון מביא לראשונה את גרסתם המלאה של הנופשים, את טענותיהם להנהלת חמת גדר והצעדים המשפטיים בהם הם שוקלים לפעול ואת הטראומה שסוחבים אחריהם בעיקר ילדיהם. עוד אנו חושפים לראשונה כי שבוע קודם לאירוע תקפו תנים מספר אורחים בקרבת המלון, חלקם תושבי אזור השרון.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אתר הקמפינג בחמת גדר סגור כעת, עד שלא יטופלו הליקויים הנדרשים. בכלי התקשורת דווח כי ביום שישי שעבר, בחצות לערך, חדרו מספר תנים לשטח הפארק מכוון ירדן ותקפו ילדה בת חמש ושתי נשים נוספות. הילדה טופלה בבית החולים פוריה בטבריה, משם הועברה לבית החולים רמב”ם בחיפה, קיבלה חיסון כלבת ושוחררה. שתי הנשים אחרות, בנות 30 ובת 19, טופלו במקום.

שיר סרוסי, גננת בחופשת לידה, תושבת כפר סבא, יצאה עם קבוצה של שבע משפחות, שש מכפר סבא ואחת מפתח תקוה, לקמפינג באוהלים ממוזגים בחמת גדר. "רצינו קמפינג נוח ואפילו שילמנו מחיר לא זול של 900 שקלים למשפחה ללילה”, היא מספרת השבוע. “התארגנו ביום שישי וכל אחד יצא בזמן שלו. כשהגענו היינו עם הילדים בבריכה, עשינו על האש בערב, ואז הילדים הלכו לישון. בשלב מסוים גם חלק מהגברים נרדמו. אני ועוד שלוש בנות התחלנו להכניס את הדברים לצידנית, זרקנו זבל לפח ואז, בסביבות השעה חצות וחצי ראינו תן לידנו. הוא היה רגוע, חיפש אוכל והאמת לא נבהלנו.

"בסביבות רבע לאחת נשמעה צעקה מאחד מהאוהלים, שלא היו בחבורה שלנו. סבא יצא מהאוהל וצעק ‘כלב, כלב, ילדה’. מדובר במשפחה של רוסים. הבנו שזה התן שראינו קודם. האמא יצאה לחפש עזרה, והסתובבה במשך 20 דקות במתחם ללא הועיל, ואז התן חזר לאוהל ותקף את הילדה. הוא נשך אותה בפנים בידיים וברגליים ואחר כך תקף עוד שתי נשים. המזל הגדול שלאחד מהחבר’ה שלנו היה תיק עזרה ראשונה והוא טיפל בהן, כי לאמבולנס לקח להגיע 45 דקות. גם למשטרה לקח זמן, אבל ממילא הם לא עזרו, רק אמרו שזה לא באחריותם".

ומה עשיתן?

"יש לי תינוק בן שבעה חודשים, והלכתי להעיר את בעלי. מהר מאוד הבנו שלא מדובר בתן אחד אלא בשניים או שלושה. ואז הערנו את כולם. ניסינו להבריח את התן ב’קישטה’ וכאלה. מהר מאוד אנשים ארזו את הדברים שלהם ורצו ללכת הביתה. במשך שעה השער של המתחם היה סגור ולא ניתן היה לצאת לרכבים. חייגנו להנהלה ורק אחרי שעה בא הקב"ט ופתח אותו. תחשוב שבמשך שעה ויותר נאבקנו בתנים שניסו לתקוף 30 אוהלים".

ואז נסעתם הביתה?

"אני ארזתי את בעלי עם הילדים, אמרתי שאני לוקחת אותם למקום בטוח אבל כשהגיע איש הביטחון הוא אמר ‘תחזרי לאוהל’. בעלי התרגז ואמר ‘תפתח לי את השער אני רוצה לשים את הילדים ברכב ולנסוע’. כיוון שהיינו עייפים ולא רצינו לסכן את עצמנו בנסיעה הביתה, העבירו אותנו ללובי של המלון עם המזרונים. ישנו שם כמו סרדינים. רק למחרת התברר לנו ששבוע לפני כן הותקפו שלוש נשים ברחבת המלון על ידי תן, והם הצליחו להסתיר את זה. איך אף אחד לא חשב לעדכן ולהזהיר אותנו לפני שאנחנו מגיעים. שנדע שאין גדרות מסביב למתחם ושעלולים להגיע תנים מירדן נגועים בכלבת".

ישנים בלובי

ישנים בלובי

בני המשפחות שוקלים כרגע לפנות לעורך דין על מנת לבחון דרכי פעולה. בינתיים מחמת גדר שלחו למשפחות מכתבים לחתימה בהם הם מסכימים לתת החזר כספי מלא על הלילה בתנאי שלא יתבעו. "זה לא הכסף, זה עניין של חיי אדם", אומרת סרוסי, "אפילו מאבטח אין במקום. איך אתם חוסכים בכוח אדם כשרק לפני שבוע קרה מקרה כזה?".

לדברי סרוסי חלק מילדי המשפחות נמצאים בטראומה. "יש ילדים שקמו מזיעים מתוך שינה בלילה, אחרים הרטיבו בלילה והיו מי שרצו לישון עם ההורים. הילד שלי אמר שהוא לא רוצה קמפינג ואוהל. הגדולים גם נבהלו מהצעקות ומהבהלה שלנו. לא הפסקנו לצעוק. אני אישית מרדימה את הילד שלי כל לילה, מנסה להרגיע אותו, שאין לו מה לדאוג ושאבא ואמא שומרים עליו. עברנו טראומה. אני בפרוש לא ממליצה לחבריי להגיע לחמת גדר".

שיר סוויסה

שיר סרוסי

גלעד מירוצ’ניק מכפר סבא היה אחד הגברים שצולמו זורקים כיסאות על התנים. "זה כבר היה בארבע בבוקר כשחזרנו לקחת שמיכות ומזרונים מהמתחם”, הוא מספר, “הסרטון שאנחנו צילמנו, כפי שהוא הוצג – קצת מעוות את המציאות. זה היה לקראת סוף הלילה. התן חזר במהלך הלילה איזה שבע פעמים והסתובב במקום. היינו חייבים להבריח אותו. ראינו לנגד עינינו רק את שלום המשפחות והילדים שלנו. תראה, התן יכול לתפוס אותך בכל מקום בארץ. אנחנו בטבע ומבינים איפה אנחנו נמצאים, אבל הטענות שלנו הן בעיקר בשל אזלת היד מצד הנהלת המקום והטיפול באירוע מהרגע שהתחיל ועד שהוא נגמר. שלושה ימים אחרי האירוע עדיין לא יצרו איתנו קשר מהנהלת חמת גדר".

אתה בעד תביעה?

"אני לא מאמין בתביעה, אני לא מנסה להפוך סדרי עולם, אם אקבל פיצוי הולם בדמות החזר העלויות ואולי עוד משהו – זה בסדר. אני לא מתכוון עכשיו ללמד את חמת גדר איך להתנהל. אני חושב שכל עוד לא נפגענו פיזית ונקבל את חלקת האלוהים הקטנה שלנו זה בסדר. מצד שני דווקא המשפחה שנפגעה פיזית צריכה להרים אותם על טיל".

גלעד מירוצ’ניק

גלעד מירוצ’ניק

בנוסף אנחנו חושפים כי שבוע לפני כן הותקפו גם כן מבלים, חלקם מאזור השרון. "יצאנו עם עוד זוג חברים לסוויטות של חמת גדר", מספר תושב האזור שהעדיף להישאר בעילום שם, "בשלב מסוים יצאנו מהצימרים לרחבה ומישהי אמרה ‘איזה חושך – הנה שועל’ ורגע אחרי התן התחיל לנשוך אותה. במשך משהו כמו חצי שעה הוא נשך עוד שתי נשים נוספות. היו צרחות כמו בסרט אימה. פנינו לקבלה והם בעצמם טיפלו באירוע והזמינו אמבולנס – ממש פתחו חמ”ל בלובי. האמת, זה מאוד מקומם אותי שהמקום הזה עדיין עובד".

יצרו איתכם קשר מאז?

"האמת שלא. היה גם בלאגן עם הכסף כשלא רצו לתת לנו החזר, אבל מכיוון שאיימנו בתביעה הם התרצו. הם התנהגו בצורה מאוד ביזיונית מבחינתי".

 

מחמת גדר נמסר בתגובה: "אתר הטבע חמת גדר מארח מדי שנה יותר מ-400 אלף מבקרים. הנהלת האתר פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית עמק הירדן כדי למנוע הסתובבות וחדירת תנים. בעיית התנים באזור הצפון ובארץ כולה מחייב טיפול מערכתי רחב היקף. צוות האתר פעל במהירות ופינה את האורחים ששהו במתחם הקמפינג למתחם המלון באתר. הנהלת האתר מצרה על פגיעה במבקרים ותעשה כל פעולה שתמנע הישנות מקרה כזה בעתיד. היום התכנס פורום אליו שותפים אנשי המועצה האזורית, משרד החקלאות, רשות הטבע והגנים וחמת גדר. הוחלט כי מתחם הקמפינג באתר בשלב זה יישאר סגור וכל הגורמים השותפים יפעלו יחדיו למיגור תופעת התנים המשוטטים. הנהלת חמת גדר פועלת בהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תתביישו צער בעלי חיים

    מה שאתם נראים בסרטון זה אלימות נגד חיות וצעק בעלי חיים קללות ואלימות זורקים כסאות וחפצים על תן שרחוק מהם במקום לזרוק לו אוכל ושילך. אלימים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר