ספרי לימוד צילום ניר קידר
ספרי לימוד צילום ניר קידר

הורים לילד בתיכון? כך אתם מפסידים מאות שקלים בשנה, לפחות

עיריית כפר סבא לא מפעילה את פרויקט השאלת הספרים בתיכונים בעיר, למרות החלטת ממשלה מלפני שלוש שנים. יותר מ-600 כבר חתמו על העצומה

פורסם בתאריך: 20.6.18 17:45

הורים שילדיהם עולים מחטיבות הביניים לתיכונים בכפר סבא מתלוננים על כך שאין בהם פרויקט השאלת ספרים. "גילינו בהפתעה שמעולם לא היה פרויקט השאלת ספרים בתיכונים בכפר סבא וגם לא יהיה בשנה הבאה", אומרת אפרת מצליח, שבתה עולה מחטיבת אלון לכיתה י' בתיכון הרצוג. "אם זה קורה ביסודי ובחטיבה, למה שלא יהיה גם בתיכון? יש חוק מדינה שאומר שחובה שזה יקרה ובעירייה צריכים ליישם את זה. אני יודעת שהתחלה של פרויקט כזה היא מאתגרת, אבל כשזה עובד לבסוף כולם מרוויחים מכך".

באתר משרד החינוך מצוין, תחת הכותרת "השאלת ספרים", כי "בהמשך להחלטת הממשלה לאשר את פרק החינוך של דוח טרכטנברג ובעקבות תיקון מספר 7 לחוק השאלת ספרי לימוד, לפיו, החל משנה"ל התשע"ה – תחייב תכנית ההשאלה את כלל בתי הספר ולא תהיה מוגדרת כתכנית רשות". עלות ההשאלה לילד היא 320 שקלים בלבד, ובכך חוסכת משפחה מאות עד אלפי שקלים בחודש.

"כבר לפני שלוש שנים הוחלט כי כל בית ספר צריך לקיים את מיזם השאלת הספרים", מסבירה מצליח, "לאור זאת החלטנו לפתוח עצומה, שכבר חתמו עליה כמעט 600 תושבים תוך שלושה ימים".

דיברת עם ועד ההורים?

"אמרו שיחזרו אלי בנושא. הסברתי להם שהמטרה שלנו היא משותפת. להבנתי כבר הייתה הבטחה של יהודה בן חמו לפני שנה להכניס את המיזם לתיכונים וזה לא בוצע. ממה שהבנתי היה אמור להיות קול קורא של משרד החינוך שלא יצא בחודש מרץ בנושא. להבנתי הם הורידו את התקציב לכל ילד, כלומר שהעירייה צריכה לעשות בדיקת היתכנות אם היא יכולה לסבסד את הפרויקט".

 

בהודעה שהופצה בימים האחרונים בקבוצות ווסטאפ עירוניות נכתב: "הנהגת ההורים העירונית פועלת ליישום החלטת ראש העיר הקודם למימוש הפרויקט בתיכונים. לאחרונה נפגש ראש העיר צביקה צרפתי עם יו"ר ההנהגה והנחה את המנכל להיערך למהלך זה בתיכונים. אגף החינוך בעירייה ממתין לפרסום חוזר מנכ"ל וקול קורא לקראת השנה הבאה. בשלב זה נודע לנו באופן לא רשמי שמשרד החינוך מתכוון לקצץ בתקציב הפרויקט. נתון זה עלול להקשות על הצטרפות בתי ספר חדשים. בשטח עדיין קיימות התנגדויות למהלך, מצד גורמים בעירייה ובהנהלות בתי הספר התיכונים. אנו ממתינים לחוזר משרד החינוך ורק אז נוכל להבין משמעויות ולפעול בהתאם. לאור הצלחת הפרויקט ביסודיים ובחטיבות הביניים, בכוונת הנהגת ההורים העירונית לשלב כוחות עם העיריה, בתי הספר ו-ועדי ההורים כדי לממש פרויקט קהילתי חשוב זה – גם בתיכונים".

בעיריית כפר סבא טענו בתגובתם כי מדובר במחאת הורים ארצית, למרות שאין כך הדבר וההורים שדיברו עם צומת השרון פתחו במחאה משל עצמם. בנוסף, טענו בעירייה כי משרד החינוך "אינו נותן עליה (על התוכנית) מענה ראוי ומלא". לבסוף הוסיפו: "חשוב לציין כי בכפר סבא, התכנית לא פעלה בתיכונים מעולם וזאת מתוך שיקולים פדגוגיים מקצועיים".

את תגובת יו"ר וועד ההורים העירונית, סיגל קוצ'מן לא ניתן היה להשיג

תגובת משרד החינוך: "כניסה לפרויקט השאלת ספרים תלוי בבתי הספר וברשויות ובמידת יכולתם לעמוד כלכליות בהוצאות".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר