אושרת גני גונן. צילום עזרא לוי
אושרת גני גונן. צילום עזרא לוי

סקר שהזמינה גני-גונן מנבא לה ניצחון מוחץ בבחירות לראשות המועצה האזורית דרום השרון

540 תושבים מ-31 יישובים במועצה, בעלי זכות בחירה, השתתפו בסקר שערכה חברת "שווקים פנורמה" של ד"ר יוסי ודנה. המטה של איציק אזרי: "הסקר בוצע בטרם השקנו את הקמפיין"

פורסם בתאריך: 17.7.18 20:58

מנכ"לית עיריית כפר סבא לשעבר, המועמדת לראשות המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני-גונן תקבל רוב גורף של 2/3 מתושבי המועצה בעלי זכות בחירה לו הבחירות המוניציפאליות היו מתקיימות היום. כך עולה מסקר שהזמינה גני-גונן ובוצע על ידי מכון "שווקים פנורמה" של ד"ר יוסי ודנה. מדובר כ-65.7 אחוז מבעלי זכות הבחירה שיצביעו עבורה.

על פי תוצאות הסקר המועמדים אחרים לראשות המועצה האזורית דרום השרון – יצחק אזרי, זאב פתאל ודרור רופא מקבלים 19 אחוז, 9 אחוז ו-6.3 אחוז בלבד בהתאמה. על פי תרחיש שני, אם מספר המועמדים מצטמצם לשלוש כלומר נשארים במרוץ רק גני-גונן, אזרי ורופא התוצאות קופצות ל-72.2 אחוז לטובתה, 20.5 אחוז לאזרי ו-7.3 בלבד לרופא. אם היא מתמודדת, על פי תרחיש שלישי, רק מול רופא היא מקבלת 85.6 אחוז מהקולות לעומת 14.4 אחוז לרופא.

"המדגם העומד בבסיסו של סקר זה הוצא בשיטה של אשכולות (על פי גיל, מגדר, יישוב ומגורים)", נכתב בסקר. "כאשר בקרב כל אשכול בוצעה דגימה מקרית של מספרי טלפון. שיטה זו מבטיחה שבכל אשכול ניתנה לכל תושב ששהה בביתו בשעות 10:00 – 22:00 במהלך ימי הראיונות, הזדמנות שווה להיכלל במדגם. על ידי כך הושגה ייצוגיות מיטבית".

הסקר עצמו בוצע בין ה-20 ליוני עד ל-2 ביולי 2018 בקרב 540 תושבים מתוך 22,500 בעלי זכות בחירה במועצה המתגוררים ב-31 יישובים. טעות הדגימה המקסימלית הינה 4.5 אחוז לכל כיוון.

גני-גונן, בת 47, אם לארבעה, תושבת מושב נווה ימין ובת למייסדי המושב, כיהנה כאמור עד חודש פברואר השנה כמנכ"לית עיריית כפר סבא וזכתה להערכה רבה על עבודתה. לפני כחודש וחצי הצטרף אליה למרוץ סגן ראש המועצה המכהן, צפי פלד מקיבוץ אייל, ששקל בתחילה להתמודד באופן עצמאי והצטרפותו תרמה רבות לתמיכת הציבור בגני-גונן.

גני -גונן הביעה קורת רוח רבה מהתוצאות: "אני מקבלת את תוצאות הסקר בענווה גדולה. הכל הודות למאות הפעילים ואלפי התושבים שקיבלו אותי בזרועות פתוחות, מתוך רצון להביא להתחדשות במועצה האזורית. יש לנו עוד הרבה עבודה והבחירות מוכרעות בקלפי".

יש לציין כי אם גני-גונן תנצח בבחירות המוניציפאליות שיתקיימו ב-30 באוקטובר הקרוב, תירשם היסטוריה: לראשונה תכהן אישה בראשות המועצה האזורית דרום השרון. גם בתפקידה הקודם רשמה גני-גונן היסטוריה כאישה הראשונה המכהנת כמנכ"לית עיריית כפר סבא מאז נוסדה העיר בשנת 1,906.

מהמטה של איציק אזרי נמסר בתגובה: "מדובר בסקר שנעשה מטעם המטה של המתמודדת, בטרם הושק רשמית קמפיין הבחירות שלנו לפני כשבועיים, ואשר תוצאותיו אינן עולות בקנה אחד לא עם האהדה הרבה שאנו חשים בשטח נוכח פעילותו הציבורית ארוכת השנים של אזרי – ולא עם המומנטום החיובי שצובר הקמפיין מיום ליום.

"בסופו של דבר, לא סקרים מטעם ולא אינטרסים מעוותים יחליטו מה יקרה במועצת דרום השרון, אלא רק התושבים עצמם. ואנו מאמינים כי ב-30.10 התושבים יידעו לתת את קולם למי שיידע לעמוד איתן מול יזמים ובעלי אינטרסים זרים, למי שישמר את האופי הקהילתי של המועצה ולמי שיוביל את המאבק הנחוש ביותר נגד תחנות כוח – כפי שעשה ועושה אזרי מזה תקופה ארוכה, וכפי שגם אשרת יודעת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר