בית הספר יצחק שדה. צילום עזרא לוי
בית הספר יצחק שדה. צילום עזרא לוי

העירייה העבירה את צביעת בתי הספר לחברה חיצונית, אבות הבית הפסידו את השלמת המשכורת

עם המעבר לביצוע על ידי חברה חיצונית, תקציב צביעת בתי הספר כמעט והכפיל את עצמו לעומת אשתקד. העירייה: "החלטנו שאנשי מקצוע מיומנים יבצעו את הצביעה"

פורסם בתאריך: 30.7.18 18:34

החלטת עיריית כפר סבא להעביר את צביעת בתי הספר בקיץ לחברה חיצונית, במקום שיבוצעו על ידי אבות הבית כפי שהיה עד היום, מעוררת מחלוקת בעיר. בעירייה הסבירו את ההחלטה – שמשמעותה פגיעה של כ-20 אלף שקלים במשכורת של אבות הבית שאותם קיבלו כבונוס על העבודה – בכך שנדרשת עבודה של בעלי מקצוע מיומנים בתחום. בתוך כך מתברר כי תקציב הצביעה לאחר החלטה לעבור לחברה חיצונית כמעט והכפיל את עצמו.

ממידע שהגיע לידי צומת השרון סך תקציב צביעת בתי הספר בשנה שעברה עמד על 900 אלף שקלים. הסכום חולק בין אבות הבית בהתאם לגודל בית הספר. השנה עומד התקציב על 1.6 מיליון שקל, 700 אלף שקל יותר מאשר בשנה שעברה. אבות הבית טוענים כי הסכום גבוה יותר בשל תוספת דרישות למפרט העבודה.

ב-19 מתוך 36 בתי הספר תבוצע הצביעה על ידי קבלן עמו התקשרה העירייה לאחר מכרז – "מקסדי ובניו חברה לבניין". בתי הספר האחרים בחרו להתקשר באופן עצמאי עם קבלנים, באמצעות תהליך בחירה מסודר לאחר ביצוע נוהל הגשת הצעות מחיר.

על פי נספח הצביעה של תוכנית שיפוצי קיץ 2018 של העירייה, העבודה כוללת צביעה בצבע אקרילי של כיתות לימוד, כיתות אחרות, מעבדות, חדרי ספח, מקומות להתכנסויות, פרוזדורים, משרדים, מקלטים, שירותים, חדרי מדרגות וחללים אחרים בתוך מבנה בתי הספר.

הצביעה תעשה בהתאם למצב הקירות תוך כדי ביצוע תיקוני טיח וצבע של קירות: טיפול בקילופי צבע, סדקים, מהמורות וכדומה. הצביעה כוללת גם צביעת משקופי דלתות. צבעי שמן יש לחדש והעבודה אינה כוללת צביעת תקרות מכל סוג שהוא.

בפוסט בפייסבוק שכתבה חברת מועצת העיר, ד"ר ענת קלומל, היא העבירה ביקורת על ההחלטה." הכל בגלל חור בקיר", כתבה, "סיפור על אִידִיוֹטִיזֵם בעיריית כפר סבא. מדי שנה, בחופש הגדול, עיריית כפר סבא צובעת את קירות בתי הספר בעיר. מדי שנה, העבודה מתבצעת על ידי אבות הבית של בתי הספר. השנה החליטה העירייה לקחת חברה חיצונית כדי לבצע את הצביעה… ולמה? לפי דברי העירייה: 'הם לא סתמו את החורים בקיר', עקב כך נשלם השנה תוספת של 700,000 שקלים".

ענת קלומל צילום ענת גבע שרון

קלומל אמרה לצומת השרון: "בוועדת הכספים הצגתי את הבעיה הזאת ואת התוספת הלא ברורה ואני חושבת שהפתרון הזה להוציא למיקור חוץ את עבודות השיפוצים נעשה בצורה שרומסת את זכויות העובדים ותנאי העבודה שלהם, וגם מייקרת את העבודה. אבות הבית גם הם אנשי מקצוע, ואם צריך אקסטרה אפשר להזמין שיפוצניק שיעשה פינישים. שלא יבלבלו את השכל".

"זה ביזיון וזה כואב לכל אבות הבית", אומר קרוב משפחתו של אחד מאבות הבית, "כל שנה בסוף השנה היו נותנים לאבות הבית בונוס, כי מהמשכורת שהם מקבלים, 5,500 שקלים, אי אפשר להתקיים. נתנו להם לעשות את העבודה במחיר אפסי. עכשיו נותנים לקבלן פי שניים ולפעמים פי שלושה. לאן כל הכספים האלה הולכים. לומר שהם לא עושים את העבודה כמו שצריך, זה בלוף. הכספים פה זורמים לא לעניין. על העבודה הזאת אב הבית היה מקבל כ-20 אלף שקלים. בממוצע, זו הפחתה משמעותית של 1,700 שקל מהמשכורת החודשית, שהיא ממילא לא גבוהה. הם מאוד מסכנים. זה לא פייר מה שעשו להם. צריך לבדוק את זה יסודי".

תגובת העירייה: "לאור פניות של הורים באשר לאיכות הצביעה בבתי הספר ובמטרה לאפשר סביבת לימודים בריאה ונעימה, החלטנו כי אנשי מקצוע מיומנים בתחומם יבצעו את צביעת בתי הספר. אנו מאמינים שבית ספר אסטטי ונקי יוביל להרגשה נעימה יותר ולהצלחה בלימודים בקרב התלמידים. המידע הועבר הן למנהלי בתי הספר והן לאבות הבית כבר בחודש מאי. יש להדגיש כי בתי הספר מנהלים את העבודה באופן ישיר אל מול הקבלנים, שנבחרו בהתאם לנוהל הצעות מחיר המקובל ברשות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בושה

    מי שרומס את פרנסתם של תושבי עירו אלו שדואגים לילדינו יום יום בחגים ובארועים ומשלם סכום כפול מכיסנו לא ראוי לייצג אותנו

  2. אכפת לי

    צביעת בתי הספר השנה נעשתה באופן מיטבי ביותר כולל עבודות שלא נעשו בעבר על ידי אבות הבית. בעבר, אבות הבית שבעצמם אינם צבעים,הביאו תלמידים שיצבעו, הצביעה היתה חובבנית ביותר בחלק מבתי הספר, דברים בסיסיים כמו סתימת סדקים, טיפול יסודי בקילופים ועוד, לא קיבלו התייחסות כלל שלא לדבר על מקרים בהם כחלק מצביעת הקירות נצבעו חלקי משקופים, חלקי פאנלים ועוד . בחלק מן המקרים נעשתה הצביעה ללא סולם עד לגובה אליו מגיעה יד מורמת, וזאת כי הנערים שהובאו והועסקו על ידי אב הבית אינם חתומים על חוזה כנדרש ואינם מבוטחים…
    יתרה מזאת ישנם מקרים בהם אבות הבית התבקשו לתקן את הדרוש תיקון וסרבו .
    אם משהו רוצה לדאוג לשכרם הנמוך של אבות הבית, שיעשה זאת ללא קשר לצבע. צבע שנעשה באופן לא מקצועי כפי שנעשה בחלק מהמקרים אינו עומד בקנה אחד עם נסיונות של העירייה וצוותי החינוך לשפץ את בתי הספר ולהפכם למקום שנעים לשהות בו, בעל חזות מזמינה ונעימה.
    אז במקום להילחם על הצבע, תלחמו על העלאת שכרם הנמוך של אבות הבית, המזכירות,אנשי המנהלה….

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר