בימת הנוער (צילום רוית זיו)
בימת הנוער (צילום רוית זיו)

בימת הנוער | סטודיו למשחק בכפר סבא שהוא הרבה מעבר לחוג תיאטרון

בימת הנוער כפר סבא, הפך למקום עליה לרגל לילדים שמחפשים אחר מקום בו יוכלו להתפתח כשחקנים, כיוצרים ובכלל כבני אדם. יצאנו להכיר את הנפשות הפועלות ולשמוע מה הופך את המקום הזה לכל כך מיוחד

פורסם בתאריך: 22.8.18 22:49

אחד הדברים שאנו ההורים מתלבטים, חושבים ומשקיעים בהם מחשבה לא מועטה בכל שנה מחדש זה אילו פעילויות העשרה וחוגים מתאימים לילדנו. בשנים האחרונות שוק החוגים והעשרה הופך להיות מוצף. מידי שנה צצים כמו פטריות אחרי הגשם עוד חוגים, קבוצות וגופים שמבטיחים עולם ומלואו ולנו ההורים לא תמיד יש את הכלים הנכונים לדעת מה נכון לנו, מי הם אנשי המקצוע שמעבירים את החוגים, מה מקבלים הילדים שלנו ואיך בוחרים את החוג הנכון ביותר לכל ילד וילד.
בתור אמא לשלושה ילדים, ההתלבטות חוזרת על עצמה מידי שנה, יש חוגים שהם חוגי המשך משנים קודמות, כמו ספורט, מוסיקה, מחול ויש חוגים שמיועדים יותר לנשמה, שאמורים לפתוח את הילדים לעולמות חדשים, ופה ההתלבטות היא גדולה, איך בוחרים את החוג הנכון, מי המדריך שמעביר את החוג, איזה ניסיון יש לו, האם הוא יודע לעבוד עם ילדים ומה יקרה שהילד יחליט אחרי שבועיים שלא בא לו.
אחד החוגים שתפס את עיננו הוא הסטודיו למשחק 'בימת הנוער', המוסד הכפר סבאי שפועל בעיר כבר מעל ל – 19 שנים בשתי נקודות בעיר ( סמוך להוד השרון והסניף החדש סמוך לצומת לרעננה צפון ) נחשב לדעת רבים לסטודיו למשחק מהמובילים בארץ לילדים ונוער מגיל 3 ועד כיתה יב', המכיל בתוכו ילדים מכל אזור השרון.
בימת הנוער מנוהלת על ידי השחקן טוביה גלבר ואשתו ירדנה. הסטודיו הוקם מתוך התובנה שלא כל אדם חייב להיות שחקן, אבל כל אחד חייב ללמוד משחק. לצד טכניקות התיאטרון והלימוד החוויתי והמהנה, הקו המנחה את הלימודים ב'בימת הנוער כפר סבא' הוא להשפיע לטובה על כמה מאתגרי החינוך החשובים בגילאים אלה: רכישת יכולות סדר ואירגון, שיפור כושר הלמידה, התגברות על בעיות קשב וריכוז ועוד.
הורים רבים מספרים בגאווה על שיפור הישגי ילדיהם בבית הספר והקלה על משברי ההתבגרות. לצד מנהלי הסטודיו ישנו צוות מנחים הנבחר בקפידה, תוך שימת דגש על מחויבות אישית לתהליך החינוכי ולהתפתחות וצמיחה אישית של כל תלמיד באווירה מהנה ומשפחתית. כיום כולל הצוות את המנחים הטובים ביותר בתיאטרון אשר מיומנים לעבודה עם ילדים ומתבגרים. בנוסף בימת הנוער פתוחה בפני המלהקות המובחרות ביותר בישראל אשר מגיעות לסטודיו ובמהלך ימים מרוכזים מלהקים את תלמידי הסטודיו לסרטים וסדרות מהמובילים בישראל ובתפקידי מפתח.

 

בימת הנוער (צילום רוית זיו)

בימת הנוער (צילום רוית זיו)

עכשיו רק נותר לנו לבחור מה ללמוד מתוך המגוון של בימת הנוער

סדנאות משחק ותיאטרון לילדים ונוער – פעילות שבועית, בקבוצה כ-18 תלמידים ובמאי/ת שמלווים את הילד לאורך השנה ובה לומדים המשתתפים את יסודות המשחק ועבודת השחקן. במהלך השנה התלמידים מקבלים סדנאות שונות כמו : אימפרוביזציה, תיאטרון פיזי, משחק מול מצלמה, ליצנות ועוד, תלמידי הסטודיו הולכים לראות הצגות תיאטרון בתיאטרון הרפרטוארי, נהנים מפעילויות חברתיות ( ממש כמו בתנועת נוער לתיאטרון ) נפגשים עם שחקנים פעילים מהתעשייה, וכמובן בסוף השנה מעלים התלמידים הצגה בה כולם לוקחים חלק.
בנוסף יפתחו קורסים שנתיים בבימת הנוער:
משחק מול מצלמה לנוער – בו ילמדו המשתתפים את יסודות המשחק מול מצלמה, יעבדו על סצנות מתוך סרטים וסדרות כאשר בסוף הקורס כל תלמיד יצא עם סצנות מצולמות שלו שיוכל לעשות בהן שימוש בעתיד בתיק העבודות שלו, את הקורס יעביר השחקן והבמאי פיני טבגר.
ליצנות רפואית לנוער – לימודים החושפים את בני הנוער לעולם הליצן ואיך לעשות שימוש בכלים אלו לטובת הזולת.

פעילות מומלצת נוספת היא חוגי האומנות של סטודיו "אומניתה" מבית היוצר של יסמין חוכמה אשר מפעילה חוגי אומנות באזור השרון מעל לעשור בהצלחה רבה, יסמין היא אומנית מוכרת בוגרת בצלאל בהצטיינות ובעלת תעודת הוראה.
הפעילות באומניתה מביאה מגוון מרענן של חוגים לכל הגילאים מילדים ועד מבוגרים בתחום האומנות שחלקם אף לא שגרתיים ותפוסים תאוצה בישראל בשנים האחרונות כמו: ציור, פיסול בעיסת נייר, קומיקס, אומנות משולבת לקטנטנים ,סריגה ותפירה.
המורים המלמדים מלבד יסמין הם בוגרי לימודי אומנות אקדמיים המקצוענים בתחומם ובעלי ניסיון רב בעבודה עם ילדים ומבוגרים כאחד. "אומניתה" נמצא במרחק הליכה מקניון כפר סבא הירוקה ברחוב פרוג 6 בשכונת עלייה.

כתובת: טרומן 10 כפר סבא
פרטי התקשרות:
טלפון נייד: 050-5815124 | כתובת מייל
קישור לאתר של בימת הנוער כפר סבא
קישור לדף הפייסבוק | קישור לדף האינסטגרם | קישור לערוץ היוטיוב

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר