הכוכבים של טוביה גלבר
הכוכבים של טוביה גלבר

הכוכבים של טוביה: חמישה שחקנים צעירים שיצאו מהסטודיו של טוביה גלבר ואולי יהיו הדבר הבא

במשך 20 שנה הוציא טוביה גלבר מהסטודיו "בימת הנוער" שחקנים ששיחקו במיטב ההפקות בארץ. קבלו חמישה שחקנים צעירים ומבטיחים, שאת חלקם אתם כבר מכירים מהטלוויזיה והקולנוע

פורסם בתאריך: 28.9.18 09:08

לטוביה גלבר יש חלום – להקים בית ספר יסודי לתיאטרון. מדובר במין בית ספר לאמנויות לילדים, שבו הם ילמדו את כל יסודות המקצוע. הרעיון נמצא בפיתוח ואולי אף ירקום עור וגידים אבל בינתיים הוא ממשיך, כפי שעשה בשני העשורים האחרונים, יחד עם אשתו ירדנה ובנם צוריאל, ללמד את ילדי העיר משחק ב"בימת הנוער" – הסטודיו למשחק שפתח ופועל בשעות אחר הצהריים.

מבית הספר הזה יצאו מספר שחקנים לא מבוטל והצליחו להתברג במשך השנים בתעשיית הדוגמנות, בימוי והפקה והקולנוע והטלוויזיה בארץ. מאות שחקנים, חלקם דור שני, למדו תחת שרביטו של גלבר ורואים במקום את ביתם השני. "התלמידים מגיעים בדבקות מדי שבוע ללמוד את תורת המשחק מפי מוריהם בכל תחומי התיאטרון: משחק אימפרוביזציה, תיאטרון תנועה, ליצנות, עבודה עם מסכות, עבודה קולית, משחק מול מצלמה, מחזמר ועוד והם נחשפים לעולם המדיה, נפגשים עם שחקנים מהשורה הראשונה ואף נחשפים לאודישנים ולוקחים חלק בתפקידים מרכזיים", הוא אומר. "מבימת הנוער, יוצאות לאוויר העולם הפקות גדולות אשר מוצגות מידי שנה באודיטוריום 'בית ספיר' שבהיכל התרבות בכפר סבא במסגרת 'פסטיבל תיאטרון' למשך ארבעה ימים, עם הצגות ידועות. כמו כן, הסטודיו למשחק אינו מסתפק בהעלאת הצגותיו באזור כפר סבא בלבד, ומוזמן להופיע בפסטיבל הארצי לנוער בבת ים, בפסטיבל עכו ועוד".

טוביה גלבר

טוביה גלבר

לבית הספר הוותיק שני סניפים בעיר. הראשון נפתח לפני 18 שנה והשני לפני שלוש שנים במתחם הקופסא בקניון כפר סבא הירוקה ומשמש את תושבי השכונה, תושבי רעננה, אבן יהודה, מושבים באזור ואפילו שחקנים חובבים מנתניה. "אנחנו הפכנו למרכז תיאטרון בשרון", מבהיר גלבר. "גם מבחינה כמותית ובוודאי מבחינה איכותית. ממש התווינו קו חדש בחינוך ולדעתי דרך התיאטרון אפשר לשנות את החינוך ולשפר אותו. תלמידים שלי בעלי תעודות בגרות מצטיינים שחלקם הולך ליחידות קרביות".

מה מיוחד בלימודי תיאטרון אצלכם?

"לימוד התיאטרון אצלנו בבימת הנוער, הוא תהליך. התלמיד מתחיל לראות את עצמו, הביטחון והדימוי העצמי שלו עולים כתוצאה מכל הפידבקים שהוא מקבל על פעילותו, התקשורת האישית והבין אישית שלו מתפתחת, רמת הריכוז עולה, היכולת היצירתית באה לידי ביטוי והאחריות של המשתתף כלפי עצמו וכלפי הסביבה הקרובה אליו. בעקבות כל זה התלמידים שלנו מצטיינים גם בלימודים".

ומה הלאה?

"בית הספר היסודי לתיאטרון הוא ממש החלום שלי. זה יהיה בית ספר בדומה לדמוקרטי או לאמנויות, אבל בשונה מאלו אצלנו ילמדו תיאטרון. כמובן שהתלמידים יחשפו למקצועות הרגילים כמו חשבון ותנ"ך. אנחנו עובדים על זה בשיתוף פעולה עם משרד החינוך. זה ייקח זמן כי זה תהליך. אני מאמין שאחר כך יקומו עוד בתי ספר כאלו ואולי גם תיכון בקונספט דומה. יש לי הרבה תכניות לגבי זה".
אז מיהם הכוכבים הבאים שייצאו מהסטודיו? הנה הם לפניכם. ושלא תשכחו איפה שמעתם עליהם לראשונה.

"משהו כמו וונדר וומן"

רביד רונן

מי: רביד רונן, שחקנית, רקדנית ודוגמנית בת 16 וחצי מכפר סבא. "אני לומדת בתיכון כצנלסון בכיתה יב' במגמת תיאטרון ובמקביל אני לומדת משחק בבית ספר של טוביה. אני לומדת שם מכיתה ז' ומאז שהתחלתי ללמוד שם עשיתי כל מיני אודישנים וגם הספקתי להצטלם לכל מיני הפקות דוגמנות. בין השאר דגמנתי נעלי נמרוד, תמנון, FOX ואודליה מזרחי. חוץ מזה השתתפתי בארבע עונות של הסדרה 'אלישע' והיה לי תפקיד אורח בסדרה 'לה פמיליה' (עם רותם אבוהב ומריאנו אידלמן). השתתפתי גם בתוכנית של הקוסם חזי דין, בארבעה סרטונים לחברת הספרים 'מט"ח' ובסרטון לעמותת זהות ישראלית".

מה עשיתי בשנה האחרונה: "הספקתי להצטלם לסרט חדש שצולם לאחרונה באוקריאנה על השואה. גם לסדרה חברות עם עדי אשכנזי ולסדרה 'קלמרים', לפרסומת של בנק הפועלים וגם לפרסומת של מאקו, שכולן שודרו בטלוויזיה".

רול מודל: "אני מודה שאין לי כל כך, אבל אני כן לוקחת מכל אחד ששיחקתי מולו או איתו משהו, למשל מעדי אשכנזי. בצילומי הסדרה שלה פגשתי אנשים מדהימים".

תפקיד חיי: "גל גדות כזו משהו כמו וונדר וומן. האנגלית שלי ממש טובה ואני חולמת לשחק בחו"ל".

"האמת היא כלי חזק במשחק"

נועם אימבר. צילום יעל מש

צילום יעל מש

מי: נועם אימבר, שחקן בן 20 מכפר סבא, סיים לימודי משחק לפני שנה וחצי בבית ספר של טוביה גלבר. "אני לומד משחק ומגיל 8 ועד גיל 18 למדתי אצל טוביה, במקביל ללימודי התיכון במגמת תיאטרון בכצנלסון. תמיד חלמתי להיות שחקן ולכן גם בחרתי במסלול לימודים שכזה. לאחר סיום הלימודים אצל טוביה, המשכתי ללמוד עוד כל מיני קורסים בתחום, כמו קורס אקטין סטודיו וקורס משחק אצל מאיר אשרף שהוא מורה בחסד עליון. חוץ מזה, עשיתי כל מיני דברים בתחום המשחק".

מה עשיתי בשנה האחרונה: "שיחקתי בסרט 'מעבר להרים ולגבעות' של ערן קולירין שהיה בפסטיבל קאן בתפקיד בן המשפחה עמרי. לפני כשנתיים הופעתי בפסטיבל תיאטרון קצר בצוותא ובסדרת הנוער 'אילת' בכמה פרקים. אני מודה שבשנה האחרונה למרות שאני פחות בעניין של פרסומות ויותר בקטע של לשחק, אני הולך לאודישנים של פרסומות כי זה אחלה כסף. פשוט אין לי ממש דחף לזה".

רול מודל: "מי שהשפיע עליי עד כה, זה מאיר שהוא מורה מטורף שדוחף לאמת ויש לו אמונה באמת. זה כלי חזק במשחק מבחינתי".

תפקיד חיי: "הייתי רוצה לעשות כל מיני דברים בתחום, כלומר לא רק משחק בסדרות ובסרטים, אלא גם בתיאטרון. אני רוצה לקבל תפקידים שייגעו ברגש".

"אני מתכוונת לפרוץ לחו"ל"

מיכל טרבס. צילום אייל אורלי

צילום אייל אורלי

מי: מיכל טרבס, בת 20, שחקנית ומוזיקאית המיוצגת בסוכנות "זוהר יעקובסון", משרתת בצה"ל. "הגעתי לבימת הנוער בגיל חמש והתאהבתי במקום שהפך להיות בית שני עבורי בו גדלתי ועוצבתי עד גיל 18. במשך 13 השנים בהם למדתי שם, הייתי בלהקה צעירה ואחר כך בלהקה בוגרת והעלינו כל שנה הצגה וגם הופענו בפסטיבל עכו. בגיל 6 השתתפתי בסדרת הטלוויזיה ששודרה בערוץ הילדים 'כל שבת שניה' בתפקיד עמליה ובכיתה ד' השתתפתי בסרט 'אוסטרליה שלי' של עמי דרוזר ששודר בפרקים בטלוויזיה. שנתיים אחר כך, שיחקתי בסרט הקולנוע 'ברקיע החמישי' של דינה צבי ריקליס ולפני קצת פחות משנתיים, שיחקתי בסרט הקולנוע 'פלאפל אטומי' בתפקיד ראשי (נופר) של דרור שאול. ‏כמו כן שיחקתי בכשבעה סרטי סטודנטים , אחד מהם – 'לא בבית ספרינו' של רני ויואב אבידן, אף זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל סרטי הסטודנטים הבינלאומי".

רול מודל: "אין אחד כזה".

תפקיד חיי: "אני חולמת להגיע כמה שיותר רחוק ומכוונת בעתיד לפרוץ לחו"ל. אני רוצה תפקיד מאתגר שהוא לאו דווקא טבעי לי. אני מקווה שתראו אותי בעוד כמה שנים גם בארץ וגם בחו"ל, על הבמה, על המסך הגדול והקטן, ומופיעה עם המוזיקה שלי. אמן".

"התיאטרון תמיד יעזור לי בחיים"

שירי טרוטנר. צילום פרטי

מי: שירי טרוטנר, בת 16 וחצי, תלמידת בימת הנוער המופיעה מזה שלוש עונות בסדרת הנוער 'בית הכלבים" של ניקולודיאון, בתפקיד גוש. "אני לומדת כרגע במגמת תיאטרון ופסיכולוגיה בתיכון כצנלסון בכפר סבא בכיתה יא'. אני דוברת ספרדית שוטף והשנה אני מתחילה את השנה התשיעית שלי בבית ספר של טוביה גלבר. התחלתי ללמוד שם בכיתה ב' כי תמיד היה לי אהבה בלתי מוסברת לתיאטרון וזה באמת אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות בעולם. בימת הנוער הביאה לי כל כך הרבה כלים שעזרו לי להתמודד ביום יום ולא רק בתיאטרון. בדרך כלל דברים משעממים אותי נורא מהר, ולא תמיד אני משקיעה אבל משהו בבימת הנוער פשוט גרם לי להישאר שם ולרצות רק לעבוד. במהלך השנים יצא לי לשחק המון דמויות כולל בסדרה 'בית הכלבים'. אני לא יודעת אם אני אעסוק בתחום התיאטרון בעתיד אבל אני בטוחה שלא משנה מה אני אעשה תמיד התיאטרון יהיה משהו מוזכר ואני איעזר בו המון".

רול מודל: "אין לי רול מודל כי אני מעדיפה לא לקחת השראה ולעשות דברים שטובים לי".

תפקיד חיי: "אני לא יודעת להצביע על אחד כזה. אני כן יודעת שאני בטח ארצה להיות שחקנית גם בעתיד אבל אני לא יודעת מה יהיה".

 

"רוצה לשחק במחזה של צ'כוב"

עופר גרינברג. צילום אוראל לוי

צילום אוראל לוי

מי: עפר גרינברג, בן 24 מכפר סבא, בוגר בימת הנוער. סיים בימים אלו ממש את לימודי המשחק בסטודיו למשחק על שם ניסן נתיב, שם השתתף בהפקות הסטודיו. "בבימת הנוער הייתי תלמיד במשך 10 שנים, מגיל 8 עד גיל 18 ואחר כך התגייסתי לשירות צבאי בשריון. כילד השתתפתי בסדרות 'הלב של עמליה' ו'לאהוב את אנה' ובסרטי סטודנטים. אני חושב, שהמקום הקסום של טוביה גלבר מעניק לתלמידיו היכרות מעמיקה עם עולם התיאטרון על כל מרכיביו, טוביה ומשפחתו היקרה עובדים עם טובי הבימאים, השחקנים, הפנטומימאים, והכוריאוגרפים בארץ. המקום מפתח אצל היוצר הצעיר דמיון מורחב, כושר התבטאות, ביטחון, והכי חשוב – הנאה.

"במסגרת השתתפותי בהפקות הלהקה הבוגרת של בימת הנוער, עבדתי עם מאיר אשרף, שלומי אדרי, וגור קורן – עם האנשים המוכשרים הללו אני בקשר עד היום. הם לימדו אותי הרבה על טכניקה בימתית ופיתחו את היכולות שלי כשחקן. אני זוכר שההפקה הכי משמעותית בבימת הנוער בשבילי הייתה 'הצגת ילדים' – טרגדיה קומית שגור כתב וביים. זו הייתה הפקה מקורית, וחשובה מאוד עבור בני נוער. הרגשתי ששיפרתי בה את הביצועים שלי כשחקן וגם הייתי חלק ממשהו חשוב ושליחותי. אני מאמין שאני אמשיך לעסוק בתחום הזה כי זה חלום חיי וכל פעם שאני משחק, זה ממלא אותי באדרנלין והנאה".

רול מודל: "יש המון שחקנים מוכשרים והמון עבודות מדהימות. אני יכול להגיד שדב גליקמן עשה תפקיד פשוט מעורר השראה בסרט החדש 'שרוכים' שיצא לאחרונה. יש המון מה ללמוד ממנו".

תפקיד חיי: "עולם התיאטרון מציע מגוון רחב של תפקידים שיכולים לפגוש אותך בהמון נקודות זמן בחיים. בכל נקודת זמן תרצה לגלם דמות אחרת, היום הייתי רוצה לגלם את קוסטיה ב'שחף' של צ׳כוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר