אמבולנס טיפול נמרץ חונה מחוץ למקלט ברחוב י. כהן
אמבולנס טיפול נמרץ חונה מחוץ למקלט ברחוב י. כהן

תחנת מד"א בשיפוצים, וצוות האמבולנס פועל ממקלט בלי תנאים בסיסיים. גם לשכנים זה מפריע

צוות האמבולנס הועבר למקלט בתוך שכונת מגורים, והסידור הזמני אמור להימשך עוד שלושה חודשים לפחות. תגובת מד"א: "מדובר במעבר זמני של חודש בלבד"

פורסם בתאריך: 14.10.18 08:56

עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום בכפר סבא מקבלים בדרך כלל תנאים טובים בעבודתם. אבל, בשלושת החודשים האחרונים אנשי צוות טיפול נמרץ הממוקם באופן זמני במקלט 35 ברחוב י. כהן בצמוד לגן ההגנה בעיר, סובלים מתנאים ירודים, וגם לשכנים הסידור הזה לא הכי מתאים.

בתחנת מד"א שברחוב טשרניחובסקי בעיר יש בדרך כלל שני אמבולנסים – אמבולנס רגיל וניידת טיפול נמרץ. בעקבות שיפוץ התחנה העבירו את צוות הטיפול הנמרץ למקלט המדובר. הם נמצאים שם מזה שלושה חודשים וצפויים להיות שם שלושה חודשים נוספים לפחות, עד לסיום העבודות. בצוות טיפול נמרץ עובדים נהג ופרמדיק ואליהם מצטרפים לעיתים מתנדבים ומשתלמים מצה"ל. הם עובדים במשמרות של שמונה שעות, ופעמים רבות ממשיכים אנשי הצוות למשמרת כפולה ועובדים 16 שעות.

מקלט 35 ברחוב י. כהן בכפר סבא, המשמש את מד"א

מקלט 35 ברחוב י. כהן בכפר סבא, המשמש את מד"א

מעדויות שהגיעו לידי צומת השרון במקלט אין תנאים בסיסיים ונראה שהמקום לא הוכשר כראוי לשהיית הצוותים במקום. במקלט אמנם ישנו מקרר שתרם אחד העובדים, שלוש מיטות ושתי ספות אך ללא הפרדה בין גברים ונשים בזמן המנוחה כמקובל בשנים האחרונות במד"א, אין מיחם מים, אין כיור מטבח בסיסי, דלת השירותים פתוחה מלמטה והריחות מתפשטים בכל המקלט. בשל הצפיפות, הצוותים בדרך כלל יושבים במשך הלילה ברחוב, מחוץ למקלט. עוד התברר כי במקום אין מערכת הזנקה והמוקד בפתח תקוה מזניק את הצוותים דרך הטלפון.

באשר לאמבולנסים, שכנים מתלוננים על כך שעובדי מד"א תופסים להם את החניה ברחוב עם רכביהם הפרטיים. לפעמים גם האמבולנס חונה בחניות רגילות. בלילות, כשהאמבולנס חוזר לבסיסו, הוא נאלץ לחנות בחניית עפר שאינה מוכשרת לאמבולנסים, ללא רמפת עליה מהכביש למדרכה. כשהנהג לוחץ על דוושת הגז בחוזקה כדי שהאמבולנס יעלה את המדרגה הוא מקים רעש עצום בכל הרחוב, לעיתים בשעות מאוחרות מאוד של הלילה.

גורם במד"א אמר השבוע: "אני מבין שזה פתרון זמני אבל לא לקחו בחשבון את המינימום בתנאים בסיסיים שצריך לתת לעובד".

תגובת מד"א: "מדובר במעבר זמני של חודש בלבד עד להשלמת השיפוצים ובהנהלת המרחב דואגים לצרכיהם של אנשי הצוות. צוותי המשמרת משתדלים ככל הניתן להימנע מהפרעת מנוחתם של השכנים ויקפידו על כך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר