אירוע ההכרזה של רפי סער. צילום אריה אברמזון
אירוע ההכרזה של רפי סער. צילום אריה אברמזון

רוצים לדעת מי תרם לרפי סער? הנה התשובה

במטה של המתמודד לראשות העיר מספקים לראשונה הסבר לתרומות שקיבל בתקופה שלפני שחבר למפלגת העבודה

פורסם בתאריך: 12.11.18 15:30

המתמודד לראשות עיריית כפר סבא רפי סער החזיר את כל כספי התרומות למערכת הבחירות שלו, שקיבל לפני שחבר בחודש יולי למפלגת העבודה. כך אמרו במטה של סער, לראשונה, בתשובה לשאלת צומת השרון.

יחד עם זאת, נציין שבשעתו סער לא דיווח למבקר המדינה, בניגוד לחוק, על התרומות שקיבל, ושאותן לדבריו החזיר, לפני שחבר למפלגת העבודה. לכן, אין דרך לדעת מי הם "תורמיו לשעבר".

על סער, נזכיר, הועברה ביקורת במהלך תקופת הבחירות על כך שלא חשף את רשימת תורמיו בתקופה שקדמה לחבירתו למפלגת העבודה, שכן לאחר החבירה מפלגת העבודה היא האחראית על הדיווח.

במשרד מבקר המדינה הסבירו כך: "מר רפי סער מתמודד בבחירות במסגרת סיעת בת של סיעת האם העבודה. על פי הוראות החוק והנחיות מבקר המדינה תרומות שמקבלת סיעת האם או סיעת הבת יפורסמו באתר האינטרנט של סיעת האם (דהיינו מפלגת העבודה, במקרה זה). לגבי הוצאות שהוצאו, או תרומות שהתקבלו לטובת מערכת הבחירות של סיעת הבת גם בטרם שנחתם הסכם בין הצדדים – הרי שעל פי הוראות החוק על סיעת האם לכלול את המידע הזה במסגרת הדוח הכספי שהיא מגישה למבקר המדינה. לאחר קבלת הדוחות הכספיים, בוחן מבקר המדינה את כל הקשור בפעילות הבחירות. ממצאי הביקורת, ככל שיהיו, מתפרסמים לציבור במסגרת דוח ביקורת".

מבדיקה באתר מפלגת העבודה עולה כי בכפר סבא רשומות ארבע תרומות. שתיים בסכום של 2,300 שקלים, אחת בסך 2,000 ואחת של 500. בשיחה עם צומת השרון, הסבירו כאמור במטה של סער כי כמעט כל התרומות שקיבל לפני תמיכת המפלגה הוחזרו לתורמים. "יש חוק מפלגתי שאומר שבמפלגות אסור לקבל תרומות של יותר מ-2,300 שקלים. לכן כשמפלגת העבודה נכנסה לתמונה, הוחזרו כל הצ'קים שבסכום גבוה יותר, לתורמים, אחד אחד".

בתגובה שהעבירו מהמטה של סער נמסר כי "רפי סער פעל בהתאם להוראות החוק".

ממפלגת העבודה נמסר: "מפלגת העבודה ורפי סער פועלים על פי דין. סער העביר למפלגה את רשימת התורמים והיא מופיעה באתר המפלגה. תורמים נוספים אם יהיו, יופיעו גם הם באתר בהתאם להוראות הדין. למען הסר ספק, אין בין התורמים גורמים עבריינים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. כפר סבאי

    "סער העביר למפלגה את רשימת התורמים והיא מופיעה באתר המפלגה." – ומה עם קישור לרשימה כדי שכולנו נוכל לראות?…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שרוצה לשמור על עיר שפויה צריך לדעת שסער חבר לבית היהודי ולשס. לכן כל מי שרוצה לשמור על כפר סבא חילונית שיצביע לסדבון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר