זיקוקי דינור סמוך למטה רפי סער בליל הסיבוב השני בבחירות. צילום אריה אברמזון
זיקוקי דינור סמוך למטה רפי סער בליל הסיבוב השני בבחירות. צילום אריה אברמזון

מי ירה את הזיקוקים בליל הבחירות? הרשויות לא מתכוונות לבדוק. צפו בסרטון מהמטח

קצת אחרי שרפי סער התבשר על ניצחונו בבחירות והגיע למטה, נורה מטח זיקוקים שהחריד את האזור. "נדמה היה שהזיקוקים נורים מהצומת הסמוך תוך סיכון ההמון הרב שהיה במקום", סיפר אחד הנוכחים

פורסם בתאריך: 18.11.18 14:47

מי ירה את הזיקוקים בליל הסיבוב השני בבחירות לראשות עיריית כפר סבא, אחרי חצות, בשבוע שעבר? לא ידוע, וכנראה שגם לא נדע, משום שאף גורם רלוונטי – כולל עיריית כפר סבא, כיבוי האש והמשטרה, לא מתכוון לבדוק ולחקור אם מישהו כאן עבר על החוק.

נזכיר כי אלפי הנוכחים סמוך למטה של ראש העירייה הנבחר רפי סער הופתעו כאשר לשמיים נורו זיקוקים, אחרי שסער הגיע למקום, קצת אחרי חצות. "נדמה היה שהזיקוקים נורים מהצומת הסמוך, תוך סיכון ההמון הרב שהיה במקום", סיפר אחד הנוכחים. תלונות רבות הגיעו גם משכנים שנחרדו לשמע רעש הזיקוקים באמצע הלילה.

גורמים במטה סער אומרים כי הם אינם יודעים מי ירה את הזיקוקים. "גם רפי עצמו הופתע מאוד", אומר גורם במטה, "הוא היה בהלם, אבל מיד אחרי שהבין מה קורה הוא ביקש לעצור את זה. יש כאלה שאומרים שאלו אנשים שקשורים לאחד המועמדים האחרים שהשתתפו בסיבוב הראשון בבחירות, אחרים אומרים שאלו חבר'ה מהשכונות, אולי מאבו סנינה".

נציין שהחוק באשר להפעלת זיקוקים מחלק את העניין לשלושה. עבור ירי זיקוקים מתחת לקוטר של 40 מ"מ אין צורך ברישיון ויכול לרכוש אותם כל אדם.

הסוג השני, מעל 40 מ"מ, מוגדר כצעצוע מסוכן והפעלתו דורשת מרחק בטיחות של 25 מטרים מהקהל ויש לקבל עבורו רישיון כללי להפעלת זיקוקים. את המופע יש לתאם עם ראש מדור הסיור ואישורו בתחנת המשטרה.

סוג הזיקוקים השלישי, מ-65 מ"מ ומעלה, מוגדר כחומר נפץ ודורש סיורים בשטח עם חבלן משטרתי, דוח מכבי אש, נוכחות של צוותי רפואה ואישור ממשרד התמ"ת ונדרשים 50 מטרים מהקהל לפחות. את הזיקוקים הללו צריך להפעיל רק אדם שקיבל רישיון לכך.

מעיריית כפר סבא נמסר: "לאחר בדיקה שבוצעה מדובר ביוזמה פרטית של מאן דהוא אשר עשה זאת על דעת עצמו כגילוי שמחה על תוצאות הבחירות".

בדוברות כיבוי אש כפר סבא אומרים כי לא נעשתה פנייה בנידון לתחנה המקומית, ובכל מקרה אישור הפעלת זיקוקים ניתן על ידי משטרת ישראל בכפוף לאישור גורמי החרום בעת הצורך. "לא בכל הפעלת זיקוקים נדרש אישור כבאות זה תלוי בקוטר הזיקוקים, מערך הכבאות מוציא דרישות סידורי בטיחות אש ובכפוף לביצוע ניתן אישור", נאמר.

ממשטרת ישראל נמסר: "הסוגיה של פיקוח זיקוקין אינה בתחום משטרת ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונית

    היה שמח
    והיה כייף גדול ואושר גדול.
    וככה מביעים שימחה.
    אין כמעט שכנים באזור אלא במרחק רב.
    זה אזור תעשייה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר