משמר שיכון עלייה
משמר שיכון עלייה

התנדבו לסיירת השכונות: תושבים מקימים משמר קהילתי בשכונות מערב העיר

המשמר החדש אמור לפעול בשכונות עלייה, הירוקות 60 ו-80, סביוני הכפר, סורקיס והסביבה. אתמול התקיים מפגש גיוס ראשון ומפגשי הכשרה מתוכננים לדצמבר וינואר. כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 19.11.18 13:01

תושבים בשכונות המערביות בכפר סבא, בשיתוף עיריית כפר סבא, פועלים להקמת משמר קהילתי בשכונות מערב העיר שיהיה מבוסס על מתנדבים בשכונות עלייה, הירוקות 60 ו-80, סביוני הכפר, סורקיס והסביבה. אמש התקיים מפגש תושבים במבנה המינהל הקהילתי בשכונה הירוקה 60 במטרה לגייס מתנדבים למשמר.

תושב שיכון עלייה דורון בלדינגר, מי שהקים את משמר עלייה ועמד בראשו במשך שלוש שנים, משמר שפעל תחת המשמר האזרחי של המשטרה, יהיה מפקד המשמר החדש שעתיד לפעול תחת חסות אגף הביטחון בעיריית כפר סבא. במפגש – בנוכחות הקב"ט העירוני שי זייד, מנהלת מחלקת המתנדבים בעירייה סילביה גלמן-בקר, יו"ר ועד 80 לאה מנצור, ונציגי ועדות הביטחון של ועדי השכונות – נכחו למעלה מ-20 תושבים.

ההזמנה למפגש הגיוס לסיירת השכונות

תושבים טוענים כי ההחלטה להקים משמר שכונה חדש שיפעל תחת אגף הביטחון של העירייה, למרות פעילותם של משמרי שכונה בשכונות עלייה וקפלן הפועלים בחסות המשטרה, נובעת מכך כי במשטרה הפסיקו לגייס אותם לסיורים של משמרי השכונות אלא רק לסיורים עירוניים. "המשטרה לא תומכת יותר במשמרי שכונות", טוען גורם המכיר את הנושא, "היא אמנם לא סוגרת את יחידות המתנדבים שברשותה וממשיכה להפעיל אותם, אבל במקביל אם אתה רוצה להצטרף למשמר, הם מבקשים שתירשם רק לסיור העירוני. אנשים רצו לתגבר את תחושת הביטחון בשכונה והמשטרה שולחת אותם לעבוד במירוץ כפר סבא למשמרת בין הבמות ביום העצמאות. לאנשים שרצו להצטרף למשמרי השכונה ובמקביל להקים משמר שכונה בירוקה, התברר שהקורס האחרון שנפתח באוקטובר מיועד רק לסיור. לכן, לאט לאט, גם השאריות של המשמרים בקפלן ובעלייה לא יישארו לאורך זמן כי לא מכניסים להם כוחות חדשים. זו גם הסיבה שתושבים פנו לעיריית כפר סבא להקים משמר שכונה חדש לאחר שהבינו כי עיריות ברחבי הארץ נותנות את חסותן למשמרי שכונות, והעירייה קיבלה אותם בזרועות פתוחות".

דורון בלדינגר

דורון בלדינגר

בלדינגר: "אתמול התקיים מפגש גיוס ראשון ורשומים לקבוצה כבר מעל 40 איש. במפגש הזה העברתי מצגת שמסבירה את הקונספט של המשמר ואת דרכי הפעולה וההפעלה. כיבדו אותנו בנוכחותם נציגי העירייה שתומכים בפרויקט ועוזרים לנו להקים אותו, וגם נציגי הוועדים. המטרה שלנו להקים משמר איכותי שתפקידו לשמור על הבית ולכן אנחנו שואפים לקבוצת מתנדבים גדולה ככל האפשר. מדובר בפרויקט ייחודי של משמר גדול הן בהיקף המתנדבים והן בשטח גזרת הפעילות שמאחדת כמה שכונות. אני מאמין שככל שיצטרפו יותר תושבים נוכל להפעיל את המשמר לאורך כל שעות היום ולא רק בערבים. יש כעת גם קבוצת גמלאים שמבקשת להצטרף וישנם נשים שרוצות להיות מעורבות, ולכן משמר אחד גדול ומאוחד יהיה אפקטיבי יותר".

שני מפגשי הכשרה למשמר החדש מתוכננים לדצמבר וינואר. המעוניינים להצטרף יכולים ליצור קשר דרך קבוצת הפייסבוק "סיירת השכונות המערביות כפר סבא".

תגובת המשטרה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גבי שוהם

    למתנדבים הללו אין נשק או ציוד אחר חוקי לתגובה כנגד פורצים וגנבים וכן אין להם גיבוי משפטי. בנוסף היכולת האישית שלהם להתמודד פיזית מול עבריינים אלו שואפת לאפס. המשטרה יודעת זאת ונוקטת באחיזת עיניים מול התמימים הללו. בסופו של יום יסתובבו מתנדבי המשמר האזרחי ויחלקו דוחו"ת על חנייה. הגיע הזמן שאת נושא הבטחון האישי תרים משטרת ישראל עם שוטרים צעירים שעברו הכשרה מתאימה. לאן הולך התקציב של משטרת ישראל ?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מר גבי שוהם. שמענו ממך רק מה לא ולא ולא.
    שמענו שאתה מצפה שמישהו אחר יעשה את העבודה.
    אז אנחנו כאן כדי לאמר כן.
    כן לאבטחה שכונתית, וכן אין לנו נשק וגיבוי משפטי, אבל יש לנו רצון, ומוטיבציה, ונוכחות שתגביר את הביטחון האישי.
    בסופו של יום רכב שמסתובב בשכונה עם קצת אורות מהבהבים אומר לגנבים , תתרחקו מפה יש מישהו ששומר על התושבים.

  3. שמעון כהן

    אדון גבי היקר משמר השכונות ניועד להרתאה בלבד ולא על מנת לירות או להרוג או להיפצע רק לשם הרתאה בלבד כי במשמר הקודם לא ביצענו מעצרים ולא ירינו על אף אחד רק ביצענו הרתאה בלבד ללא דוחות ולא שום פעולה חזומה אחרת שלא קשורה לתפקיד שהוגדר מראש שלשמו הגעתה להיתנדב בלבד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר