רפי סער. צילום אריה אברמזון
רפי סער. צילום אריה אברמזון

שיחות בהילוך נמוך: האם סער יגיע לישיבת המועצה החגיגית עם קואליציה?

ישיבת המועצה הראשונה והחגיגית נקבעה ליום ראשון. ראש עיריית כפר סבא נפגש בימים האחרונים כמעט עם כל ראשי הסיעות במועצת העיר, לשיחות שהוגדרו "מפגשי היכרות"

פורסם בתאריך: 10.12.18 17:37

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, נפגש בימים האחרונים כמעט עם כל ראשי הסיעות במועצת העיר, במסגרת המשאים והמתנים להקמת קואליציה. השיחות, שהתקיימו בלשכת ראש העיר התנהלו ב"הילוך נמוך", והיו באופן עקרוני "מפגשי היכרות". יש שמצפים שהללו יעלו הילוך בזמן הקרוב, שכן ביום ראשון תתקיים ישיבת מועצת עיר חגיגית וראשונה לקדנציה הנוכחית (במכתב ששלח מנכ"ל העירייה, איתי צחר, לחברי המועצה נמסר שהודעה על מיקום הישיבה וסדר היום יישלחו בהמשך), והשאלה שעל הפרק היא האם סער יגיע לישיבת המועצה הראשונה עם רוב קואליציוני.

נכון להיום תומכים בסער שמונה חברי מועצה (הוא עצמו, דני הרוש ואסנת ספורטה מסיעתו דרך חדשה; איתן צנעני, אמיר קולמן ורפאל קובי מתנופה; עדי סקופ לוי מהרשימה שלנו ואורן כהן מהליכוד), והוא צריך לפחות 11 תומכים במועצה בת 21 חברים. אתמול (ראשון), בהדלקת נר עם פעיליו בבחירות האחרונות, אמר סער על פי הנוכחים במקום כי הוא רוצה לשלב את השמיניה "בתפקידים ביצועיים משמעותיים".

"זו אמירה כללית שהוא אמר כבר בכמה פורומים", אומר אחד מחברי המועצה, "הוא מבין שהשמינייה שהלכה איתו לפני הבחירות היא העוגן המרכזי של הקואליציה שלו ויש לו כיוונים איך לשלב אותם במערכת. למשל, ידוע שאיתן צנעני ירצה להיות סגן. גם עדי סקופ לוי, שלא מוכנה לסגור את משרד עורכי הדין שלה, הייתה רוצה תפקיד משמעותי. יש בין אותם שמונה לרפי הסכמות על העקרונות. לזה הוא יצטרך להוסיף עוד חברים כי זה לא מספיק. אני מעריך שהוא יצרף לא פחות מחמישה חברים כאלה, וזה יעלה לו כנראה".

נראה שהוא נוקט בגישה של להשקיט את השטח.
"בשלב הראשון הוא ייבש אותם, בשלב השני הוא קרא להם לשיחות בימים האחרונים וכנראה שהוא יזמין אותם לשיחה נוספת ויסגור איתם את המינימום שהוא יכול לתת".

אבל כך יש אפשרות שהוא ימצא את עצמו בלי קואליציה.
"יש אפשרות כזו. היו שחשבו וגם אמרו לו שהוא צריך להתחיל קודם עם העניינים האלה. הוא רצה לנהל את זה ככה וגם יכול להיות שהוא צודק, בוא נחכה. הסיכון קיים, אבל הוא לא משמעותי כי בסוף יהיו מי שירצו להיכנס פנימה".

מה יקרה אם ביום ראשון הוא יגיע למועצה בלי קואליציה?
"זה בעייתי ביותר. הוא לא יעביר ככה שום החלטה. בניגוד לחוסר הסבלנות של רבים שמסתכלים מהצד, כנראה שיש לו את היכולות שלו גם אם הן קצת חריגות. אם הוא יגיע עם 16 אנשים בקואליציה כולם ימחאו לו כפיים. אם הוא ירצה לקחת את הזמן, נאמר שיש לו תקציב בטווח הקצר".

אבל למנות סגנים למשל הוא לא יוכל.
"זה נכון. סגן ממנה המועצה. נצטרך לחכות בסבלנות. לדעתי הוא עשוי להפתיע".

"פגישות יש", אומר חבר מועצה אחר. "הוא נפגש עם יוסי סדבון, עם יובל לוי, עם עילאי הרסגור ועם הדר לביא ועם אחרים. אבל פגישה זה לא משא ומתן. במשא ומתן תהיה לרפי בעיה קשה. יש לפחות גורם אחד שמסרב שמספר שתיים של רפי, דני הרוש, יהיה סגן ראש עיר. אם צביקה צרפתי למשל היה מסכים להיכנס הוא צריך עוד שני חברים וזהו. אם הוא לא מסכים צריך עוד שלושה, וזה בעייתי יותר. לא נראה לי שתהיה לו קואליציה בזמן הקרוב".

ומה יהיה בישיבת המועצה?
"אם אתה מגיע לישיבה ואין לך רוב, כדאי לך לא להגיע. אני לא יודע אילו הצעות לסדר הוא מתכוון להעלות אבל מה שבטוח יהיה מעניין. לך תדע איך זה יעבור בלי רוב. זה הולך להיות מוזר מאוד".

"המגמה לדעתי היא פשוט למשוך את זה לאורך הרבה זמן – כדי להוריד את המחיר", אומר חבר מועצה שלישי, "זה יכול לעבוד, אבל גם להתהפך עליו. אם למשל אחרי חודשיים הוא לא יצליח להציג סגן לפני המועצה, הוא כבר יצטרך להעלות את המחיר. אבל לפי דעתי הוא יסגור את זה בעוד חודש, יכול להיות שאני טועה".

חבר מועצת העיר הנכנס, יוסי סדבון, מאשר שנפגש עם סער. "נפגשתי עם רפי בסוף השבוע שעבר והכל בסדר", הוא אומר. "בינתיים אין סיכומים על כלום. זו פגישה כמו כל פגישה, מדברים ורואים".

שוחחתם על התנאים שלך להיכנס לקואליציה?
"אני לא רוצה להיכנס לפרטים מה התנאים להיכנס לקואליציה. אני לא רוצה להיכנס לזה. ברגע שיהיה סיכום אתם תדעו ממנו".

גם הדר לביא אישרה שנפגשה עם ראש העיר אתמול. "זו לא הייתה שיחת משא ומתן אלא מעין שיחת היכרות. אני סיפרתי לו על האג'נדה שלי בעיקר ברוב השיחה, והיה נראה כאילו הוא מסכים עם כולה – אני לא יודעת מה זה אומר".

איך התרשמת ממנו?
"לא התרשמתי ממנו לא לפה ולא לשם. זו שיחה חביבה של שעה על העניינים המקצועיים של העיר. אני כן יכולה לומר שהציבור בכפר סבא בחר לחלק את הכוח וזה צריך להתבטא בחלוקת הסמכויות. סמכות של ראש העיר היא הרי כמעט מוחלטת, וכדי שהעיר תעבוד בצורה מיטבית צריך לחלק את הכוח בצורה מיטיבית – זו משמעותה של קואליציה".

את מתחרטת שעשית את ההסכם עם סדבון? הרי חשפת את כל הקלפים שלך.
"לא".

אבל את עלולה לקבל פחות.
"אתה חושב שאני אקבל פחות. תראה, רציתי להיות ראש העיר ואני לא, זה מה שהציבור רוצה. אבל אני יכולה להיות באופוזיציה או בקואליציה. זה לא עניין של להשיג כמה שיותר. זה לעבוד יחד, לבנות אמון. אני בן אדם שצריך הרבה סמכויות. זה עניין של אופי ושל מסוגלות. לכן אני אומרת שזה תלוי בראש העיר ובסוג שיתופי פעולה שהוא רוצה ליצור עבור העיר. ואני מאמינה שהוא רוצה לעשות שיתופי פעולה טובים".

חבר המועצה, אורן כהן, מה אתה מעריך שיהיה?
"אני מעריך שרפי סער יגבש קואליציה רחבה ככל הניתן והוא עושה זאת בקור רוח ובנחישות. להערכתי דני הרוש ישולב כסגן ראש העיר, וחוץ מזה הקואליציה הזאת תישען על סדר גודל של 15-14 חברים".

ומה איתך?
"אני מעריך שאני אשתלב כשותף בכיר בעשייה העירונית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוני משיח

    ייבש אותם טוב טוב, הוא צריך רק סיעה אחת כך שאין ממש לחץ…מעניין אם הדר ועילאי אוכלים את הלב…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר