שריפת פסולת בקלאנסווה צילום אזרחים למען אוויר נקי
שריפת פסולת בקלאנסווה צילום אזרחים למען אוויר נקי

זיהום האוויר במזרח כפר סבא נמשך, אבל התושבים מיואשים וחדלו לדווח

למרות שהריחות הקשים משריפות הפסולת נמשכים, חלה ירידה דרסטית במספר הדיווחים. "הציבור צריך להבין שהתלונות הן אלה שמניעות הרשויות לפעול", אומר יו"ר אזרחים למען אוויר נקי, יניב בלייכר

פורסם בתאריך: 25.12.18 18:47

אתמול (ב') היה אחד הימים הקשים מבחינת ריחות בשכונות המזרחיות בכפר סבא בתקופה האחרונה. תושבים דיווחו על ריחות רעים של שריפה גם בקבוצת הווטסאפ "גז זה לא צחוק" וגם באפליקצית smelly, אפליקציה ייעודית לדיווחים על ריחות רעים וזיהום אוויר. ההערכה היא שמדובר בשריפה שהגיעה מכיוון מושב נווה ימין, אך כוחות הכיבוי שהגיעו למקום לא מצאו את מקור השריפה.

ולמרות הריחות הקשים, רק כ-20 תושבים דיווחו על המפגע. בעמותת אזרחים למען אוויר נקי, שנאבקת למיגור הריחות, מודים שמספר הדיווחים של התושבים על זיהום אוויר לעומת התקופה המקבילה אשתקד ירד. הדבר לא מצביע על כך שזיהום האוויר והריחות פחתו, מבהירים בעמותה, אלא שהאנשים פשוט מיואשים.

נזכיר שהעמותה הגישה לוועדת המשנה של הכנסת דוח לפיו התקבלו אשתקד כ-10 אלף תלונות של תושבים על זיהום אוויר, ריחות רעים, קשיי נשימה וצריבות בעיניים. בחודשים האחרונים פחות ופחות תושבים מדווחים על זיהום. בחודשים נובמבר-דצמבר 2017 התקבלו מדי יום עשרות תלונות של תושבים, לעיתים יותר מ-60, מספר המדווחים ירד דרסטית לעיתים לתלונות בודדות והכי הרבה עד 34 תלונות ביום אחד.

"למרות שבתקופה האחרונה אין שיפור במצב, וכמעט כל ערב יש ריחות קשים של שריפה, אנשים מדווחים פחות", אומר יו"ר העמותה, הכפר סבאי יניב בלייכר, "אני מניח שלאנשים פשוט נמאס לדווח. הציבור צריך להבין שהתלונות הן אלה שמניעות את המשרד להגנת הסביבה ואת הרשויות לפעול. לכן אני קורא לציבור להמשיך לדווח בכל מקרה של ריח שריפה. התושבים רואים שההישגים עדיין לא באים לידי ביטוי בשטח והמצב לא משתפר וחלקם כנראה חושב שאין טעם בדיווח. לכן חשוב לי להבהיר שהמאבק בעיצומו. הוא נושא פרי בעצם העובדה שעומדת לקום יחידת אכיפה ייעודית נגד שריפות בתחילת שנת 2019, והועבר חוק לאיסור הבערת פסולת ויש ועדה בכנסת שמתכנסת כדי לתת פתרונות. בשטח עדיין אין שיפור מכיוון שהפתרונות עדיין לא יושמו. כדי שהן ייושמו אנחנו חייבים להמשיך ללחוץ כדי להציף את הבעיה ולהמשיך ללחוץ על הרשויות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תחנות כוח השרון – על בני אדם וחיות אחרות

    […] תושבי מזרח כפר סובלים מריחות נוראים במשך שנים בשל שריפות בלתי חוקיות באיזור טול-כרם. במהלך הלילה, האוויר הקר נושב מהרי השומרון חזרה אל מישור החוף, ועד שרוחות הים לא מגיעים ומפנות את העשן, הוא שוכב ומחניק איזורים שלמים. […]

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר