צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מסתמן: בכפר סבא ישתו מים מהולים במי מקורות במשך כל השנה, ולא רק בחורף

מפעל המים החל למהול את מי הבארות האיכותיים של העיר במי מקורות, שחלקם מים מותפלים. הסיבה: רשות המים מסרבת להגדיל את מכסת השאיבה. יו"ר מפעל המים איציק יואל: "הסיכוי גבוה שזה יימשך ככה שנים"

פורסם בתאריך: 26.12.18 09:23

מפעל המים של כפר סבא החל בימים האחרונים למהול את מי הבארות, מהם שותים תושבי כפר סבא לאורך רוב השנה, במי מקורות שחלקם מים מותפלים. זו הסיבה שתושבים החלו להתלונן ברשתות החברתיות על טעם רע של המים, כאילו הוסיפו להם כלור. תושבי כפר סבא התרגלו בחמש השנים האחרונות למעבר למי מקורות בתקופת החורף, אך יו"ר מפעל המים איציק יואל אומר כי ייתכן ותושבי כפר סבא יצטרכו להתרגל לשתות מי בארות מהולים במי מקורות לאורך כל השנה.

נסביר: בשנים האחרונות, מאז דצמבר 2013, החלה רשות המים לחייב את מפעל המים בכפר סבא לעבור מאספקת מי הבארות, הנחשבים איכותיים, למי מקורות שחלקם מותפלים במשך ארבעה חודשי החורף, בין דצמבר למרץ. בשנה שעברה טענו במפעל המים כי הדרך היחידה להימנע מהמעבר למי מקורות בחורף הוא תשלום היטל בסכום של מיליוני שקלים. אולם לפני שבוע, כך עולה מבדיקת צומת השרון, קיבלו במפעל המים הודעה על ביטול ההחלטה הזו. ובכל זאת, במפעל המים שואבים על פי מכסה עליה הם משלמים וזו נגמרה ולא גדלה. לכן החלו במפעל המים למהול את מי הבארות במי מקורות בשיעור של בין 10 ל-20 אחוז.

יואל: "החל משנת 2013 המדינה הודיעה לנו על היטל החורף. המדינה רצתה בשנים האלה, כשהיה לה עודף מים בהתפלה, להשתמש בעודפים שעולים להם הרבה מאוד כסף. לכן היא הורתה לנו להפסיק להפיק מי בארות, ואם נעשה זאת ניקנס. השנה, בגלל המחסור במים והבצורת, הם הפכו את ההחלטה וביקשו שנמשיך לשאוב. הם אמנם ביטלו את היטל החורף, אבל לא ביטלו את העלות הנוספת בגין החריגה מהמכסה. אנחנו פועלים מולם כדי להגדיל את המכסה ולקבל הקצבה נוספת, אבל הם מסרבים. תפקידה של רשות המים לתכנן את משק המים של ישראל, והם יודעים לנווט את השימושים במים מותפלים, במי הכנרת ובמי בארות. אולי חושבים שם שזה בסדר לא להגדיל את המכסה, וזה בסדר מבחינתם שנמהל את המים, כי הם יודעים שזה האיזון של התהליך. הסיכוי גבוה שזה יימשך ככה שנים. אני לא רואה פה בעיה. אם מבחינת משק המים זה מה שמאזן אז זה בסדר גמור. המים במדינה הם מים טובים. פה הם קצת יותר טעימים והשיעור הזה לא אמור להשפיע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. בנצי

    למים הנ"ל יש ריח וטעם של אקונומיקה.לפעמים דומה שמתקלחים באקונומיקה.

  2. אבוי לנו

    מים בטעם כלור! חייבים להשמיע קול ולהפגין נגד ההחלטה ההזויה….
    קרה כבר שהכנתי אורז והייתי צריכה לזרוק את הסיר בגלל שהיה לו טעם של כלור.
    או לזרוק את הקפה בבוקר מאותה סיבה…

  3. א

    איציק יואל לא רואה במים המגעילים האלה בעיה. מפעל המים – תוציאו את הכסף שאנחנו משלמים לכם ותשלמו לרשות המים את ההיטל שצריך כדי שנשתה מים ולא אקונומיקה . חצופים !!!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם הריח מסריח מהראש והתחושות מאוד לא נעימות המזכירות בהתנהלותם תקופה חשוכה

  5. David sela

    האם המים מסריחים מהראש ? התנהלות המזכירה תקופה חשוכה שעדיין מהדהדת

  6. לילי

    למפעל המים יש נכסים במיליוני שקלים שהם רוכשים מכספנו כספי התושבים. תתעוררו מפעל המים לא חברה עסקית .
    תחזירו לנו את מי השתיה הראויים והטובים של כפר סבא !!!!

  7. פרנק

    טעם המים לא ראוים לשתייה למרות מסנן המים טעם של כלור או אקונומיקה מים מגעילים לא ראוים לשתיה ולהתקלח בהם

  8. אקונומיקה

    עוברת למים מינרלים… הילדים מתלוננים על הטעם הנוראי של המים וגם אני לא אוהבת לשתות מים בטעם כלור. למרות שיש לנו פילטר מרגישים את הכלור.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר