מימין: עילאי הרסגור (צילום זיו שדה); רפי סער; יובל לוי
מימין: עילאי הרסגור (צילום זיו שדה); רפי סער; יובל לוי

פרטים ראשונים מהמו"מ הקואליציוני: מסתמן שמרצ תקבל את תיק התחבורה, יובל לוי יהיה יו"ר מפעל המים

נמשך גם המשא ומתן עם צביקה צרפתי, שיכול להיות החבר ה-15 בקואליציה של רפי סער. מסתמן: הדר לביא ויוסי סדבון נשארו בחוץ

פורסם בתאריך: 6.1.19 13:34

המשא ומתן על הרכבת הקואליציה במועצת עיריית כפר סבא צובר תאוצה, וכבר מסוף השבוע שעבר החל ראש העירייה רפי סער להחליף מסמכים וטיוטות עם ראשי הסיעות מרצ ותפו"ח, עילאי הרסגור-הנדין ועו"ד יובל לוי. משא ומתן מתקיים גם עם חבר המועצה צביקה צרפתי, אולם לא ברור היכן הוא עומד. עוד מסתמן שהסיעות של יוסי סדבון והדר לביא מחוץ לקואליציה, כשהפגישה האחרונה של צוותי המשא ומתן שלהם ושל סער היתה לפני כשלושה שבועות.

גורמים המעורים במשא ומתן אומרים כי יו"ר סיעת מרצ, הרסגור, יקבל את תיק התחבורה תמורת כניסתו לקואליציה. ללוי, ראש סיעת תפוח, מייעד סער ככל הנראה את תפקיד יו"ר מפעל המים של כפר סבא. בנוסף, המשא ומתן עם לוי נסוב גם סביב תיקי החינוך או ההנדסה. עוד מסתמן כי מספר שתיים בסיעת תפו"ח, ממה שיינפיין, יקבל את תיק הגמלאים. יחד עם זאת, אחד הגורמים המכירים את פרטי המשא ומתן אמר לצומת השרון כי "כל הניירות והמסמכים שעוברים בימים האחרונים שווים כקליפת השום. בכל שעתיים משהו משתנה ואי אפשר לסמוך על שום דבר. עד שזה לא חתום זה לא חתום".

צומת השרון מגלה לראשונה כי בטרם החל המשא ומתן הובטח תפקיד יו"ר מפעל המים לחבר המועצה לשעבר עמירם מילר. כעת, סער מייעד את התפקיד ליו"ר סיעת תפוח לוי. "השמועה עד כה הייתה שלוי יקבל תפקיד קטן כמו יו"ר פלגי השרון, ואחרי כמה חודשים יפרוש ממועצת העיר ובמקומו תכנס חברת המועצה לשעבר, ענת קלומל, שהייתה מספר שלוש ברשימתו", אומר גורם פוליטי המעורה בפרטים, "אבל נראה שהזמן שרפי לקח לעצמו כדי להוריד את המחיר מתחיל לפעול לרעתו, ולוי קיבל אומץ ודרש את מפעל המים. זה לא צחוק, זה גוף רציני עם תקציב גדול ונכסים ששווים מאות מיליונים".

איך עמירם מילר הגיב?
"מילר לא אהב את הצעד הזה והוא מאוכזב מאוד. הוא עמד מאחורי רפי לאורך כל הבחירות והוא מתכוון להגיד לו את זה בימים הקרובים. ללוי זה מצוין כי הוא יישב במשרד מרוחק עם סמכויות רחבות, ואף אחד בעירייה לא יישב לו על הראש. אם צרפתי יצטרף ללוי ולהרסגור, לסער תהיה קואליציה די רחבה של 15 חברי מועצה מתוך 21".

בסביבתה של הדר לביא אומרים: "לביא נכנסה בתום לב למשאו מתן, אבל אם רפי סער לא רוצה אותה בקואליציה אין למה מה לעשות בנידון. הגיע הזמן שהוא יגאל את העיר מחוסר הוודאות. מלבד זה, השניים מדברים על ענייני העיר בשגרה".

גורם בסביבתו של יוסי סדבון אומר: "נראה לי שהיה מאוד שקוף, כבר בישיבת המועצה, מה קורה שם ועם מי המשא ומתקדם ועם מי לא. ברור שסדבון, בעיניו, הוא המועמד המתאים להיכנס לקואליציה ולהחזיק בתפקיד הסגן. מה קרה שזה לא מתקדם – את זה צריך לשאול את רפי".

אולי סדבון הציב דרישות גבוהות מדי כשביקש את תפקיד ממלא המקום?
"לא חזרו אליו עם תשובה סופית שלילית לגבי ממלא המקום ו/או סגן ראש עיר, אז לא ברור איפה זה עומד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יונית צוקרמן

    יובל נכנס לאדון עם זנב בין הרגליים…

    חבל שהדרך לביא בחוץ…כנראה יש פה משחקי אגו…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עמירם מילר? שיפרוש לפנסיה, הגיע הזמן!.שייתן לצעירים לנהל.

  3. אבלה

    לא מבין למה אי אפשר לנהל מהאופוזיציה. פחות הזדמנות לשחיתות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר