הדמיית רחוב ויצמן בסיום העבודות
הדמיית רחוב ויצמן בסיום העבודות

דרישה לתיקון דחוף של הליקויים בפרויקט הנת"צ בויצמן

בסיעת כפר סבא מתקדמת דורשים לדאוג להטמנת קווי המתח הגבוה, להסיר את הגידור מהמדרכות ולפתור את הגישה הבעייתית לחלק מתחנות האוטובוס במרכז הכביש: "הפרויקט כפי שהוא מתוכנן היום לא יהיה מנוף מספק לשיקום מרכז העיר"

פורסם בתאריך: 17.1.19 17:45

חברי סיעת "כפר סבא מתקדמת", הדר לביא, פנחס כהנא ואמיר סילבר, הגישו הצעה לסדר לישיבת המועצה הקרובה לתיקון ליקויים מהותיים סלילת נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ויצמן "מהיר לעיר". בין השאר דורשים בסיעה לדאוג להטמנת קווי מתח גבוה, מניעת גידור ובחינת הנגישות לתחנות האוטובוסים במרכז הכביש.

נזכיר כי משרד התחבורה מקדם פרויקט ליצירת רשת רציפה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית ב-17 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב-יפו בשם "מהיר לעיר". בין הרשויות שחתמו על ההסכמים לקידום הפרויקט בתחומן נמצאת גם כפר סבא. במשרד התחבורה מבטיחים כי רשת נתיבי ההעדפה תביא לשיפור רמת השירות של התחבורה הציבורית בהביטי מהירות, תדירות, נגישות, אמינות ונוחות. בכפר סבא במתקדמת סבורים כי על עיריית כפר סבא להיות מעורבת באופן מידי בתוכנית כדי לשפר אותה במספר נושאים משמעותיים כך שהיא תשתלב בחזון ארוך טווח לרחוב ויצמן, בשיקום מרכז העיר ותענה על החלטת העיריה לפעול כעיר מקיימת.

על פי ההצעה לסדר שיתוף הציבור בתכנון הפרויקט היה לא מספק הן של כלל הציבור הרחב והן של קהילת הסוחרים במרכז העיר. "מעורבות כזו היא הכרחית כשדוגלים בעקרון הקיימות אשר אומץ על ידי עירית כפר סבא", נכתב בהצעה. "עידוד שימוש בתחבורה ציבורית הוא ערך מהותי בסיעתנו, עם זאת לצערנו, הפרויקט כפי שהוא מתוכנן היום לא יהיה מנוף מספק לשיקום מרכז העיר, למרות שיתבצעו ברחוב עבודות תשתית רחבות שבזמן ביצוען צפויה תקופה ארוכה בה המסחר והתנועה ברחוב ייפגעו".

פנחס כהנא והדר לביא

פנחס כהנא והדר לביא

ההצעות לשיפור התוכנית מתכתבות, על פי ההצעה, עם ניירות העמדה שהכינו אחרי החתימה על החוזה "המועצה לפיתוח מקיים", "משמר האילנות בעיר" ואיגוד אדריכלי הנוף. לדבריהם השיפורים הנדרשים בתכנית הם הטמנת קווי החשמל, ביצוע תעלות נטיעה לעצים, שהעצים שיינטעו יהיו כאלה המתאימים לרוחב המדרכות, טיפול בנגר, ווידוא שרוחב המדרכות מינימאלי, מניעת גידור, הצגת תכנית חניות, בחינת תכנית התנועה המשולבת ברחוב, בחינת הקמת אי תנועה בקטע בין רחוב הרצל ותל-חי ובחינת הנגישות לתחנות האוטובוסים במרכז הכביש.

באשר להטמנת קווי החשמל נכתב: "יש להטמין את קווי החשמל לאורך הרחוב או להחליט על ההטמנה בקטע מרכזי בשלב זה. אין זה סביר שיעשו עבודות תשתית רחבות, הרחוב ייסגר וקווי החשמל העיליים יישארו. הרחוב יהיה שונה לחלוטין אם קווי חשמל יוטמנו הן מבחינת נראות והן מבחינת האפשרות לעצים להתפתח ולתת השירות של צל, נצפות ועוד. עלינו לפעול למימון שינוי זה כחלק מהפרויקט או מכספי הבונוס בפרויקט. כמו כן יש לבחון שלביות".

את תעלות נטיעות העצים הם מציעים להקים כך שכל עץ יקבל 10 מ"ק קרקע לפחות. "לא ניתן לקבל תשובת מתכנני הפרויקט ש'שתילת העצים לאורך הציר תעשה בהתאם לסטנדרט משרד התחבורה'", הם אומרים. "תשובה זו איננה מקובלת על סיעתנו ואנו סבורים שאיננה צריכה להיות מקובלת על עירית כפר סבא. זה פרויקט שיקום מרכז העיר ולא פרויקט תחבורה".

בנוסף הם מבקשים שרוחב המדרכות לא יפחת משלושה מטרים, שלא יהיה גידור לאורך נתיב התחבורה הציבורית משום שהוא פוגע בהרגשת המרחב העירוני ברחוב הראשי ופוגע באפשרות חציית הולכי רגל חופשית לאורך הרחוב, ושיצומצמו למינימום התנגשויות בין מערכות התנועה המשולבות ברחוב (שבילי אופניים וכבישים).

באשר לאי התנועה בקטע בין רחוב הרצל ותל חי טוענים בסיעה שהמתכננים טוענים שאין מקום לכך בגלל שביל האופנים במקטע, נתיב התחבורה הציבורית, הרחבת מדרכות והסדרת חניה. "יש לבחון נושא חשוב זה כחלק מהשיקום העירוני ומרחב העירוניות", הם קובעים.

בכל הקשור לנגישות לתחנות האוטובוסים נכתב כי "הנגישות לתחנות האוטובוסים במרכז הכביש, בחלק מהמקטעים קשה ומחייבת ביצוע מעקף ארוך דרך מעברי חציה רחוקים. יש לבחון גישה קלה".

בסיעה מבקשים שהפרויקט יוצג בהקדם במועצת העיר, להודיע לחברת נתיבי אילון על דרישת מועצת העיר לשיפורים, לקיים מידית מפגש עם בעלי החנויות והסוחרים לאורך הרחוב בו יוצג הפרויקט, שלביות בביצוע ומשמעות הפרויקט על הפעילות הכלכלית ולסיום לקבל מגורם מוסמך מידע על לוח הזמנים לביצוע נתיב התחבורה הציבורית מעבר לעיר (הנתיבים הבינעירוניים שמתוכננים בכביש 4 ובכביש 5) כדי לעמוד על הסנכרון בלוחות הזמנים.

מעיריית כפר סבא לא התקבלה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר