מצלמת אבטחה. צילום אילוסטרציה עזרא לוי
מצלמת אבטחה. צילום אילוסטרציה עזרא לוי

נא להתנהג בהתאם: 52 מצלמות חדשות יותקנו ברחובות כפר סבא

"לא מדובר ב'אח הגדול' אלא להיפך, המצלמות נועדו לשמור על הסדר הציבורי, לקבל תמונת מצב עדכנית על המתרחש בשטח ולמנוע אלימות", אומר מי שיזם את הרעיון סגן ראש העירייה איתן צנעני

פורסם בתאריך: 6.2.19 17:26

מזה שמונה חודשים שחבר מועצת עיריית כפר סבא וסגן ראש העיר, איתן צנעני, פועל יחד עם הגורמים המתאימים בעיריית כפר סבא כדי לרשת את העיר במצלמות נוספות. כיום פועלות בעיר כ-30 כאלה, ובימים האחרונים כבר החלו להתקין מצלמות חדשות במרחב העירוני. המטרה, לדברי צנעני, היא לשמור על הסדר הציבורי ולהביא לטיפול מיטבי בפניות התושבים.

בסך הכל יותקנו ברחבי כפר סבא 52 מצלמות חדשות ב-11 אתרים בעיר. בכל המצלמות ניתן יהיה לצפות ממוקד 106 העירוני. מספר מצלמות כבר הותקנו בפארק בעלות כוללת של 102 אלף שקלים. המצלמות הבאות יותקנו במדרחוב ירושלים ברחוב אז"ר ובמקומות נוספים בעיר.

"זה משהו שאני מגלגל כבר זמן רב", אומר צנעני. "לא מדובר ב'אח הגדול' אלא להיפך, אלו מצלמות במרחב הציבורי שנועדו לשמור על הסדר הציבורי. זה נועד לקבל תמונת מצב עדכנית על המתרחש בשטח, למנוע אלימות, בעיות ביטחון וחוסר סדר ולנווט את הצוותים שלנו למוקדי האירועים בהתאם. המצלמות לא הוצבו כדי להתעסק עם קקי של כלבים שנותר על המדרכה, אלא עם דברים הרבה יותר מהותיים. מדובר במהלך שנועד לשמור על ביטחון התושבים, לצד שימוש חכם במשאבים העירוניים באמצעות טכנולוגיה חדישה".

בעירייה אומרים כי "בשלב הראשון של הפרויקט הותקנה תוכנה חדשה וחכמה לניהול הווידאו במוקד העירוני, והיא מאפשרת קליטת צילום הווידאו ממספר רב של מצלמות והצגתו בצורה חכמה על גבי קיר המסכים. התוכנה מנהלת את הצילום מרחוק באמצעות מטריצה המאפשרת לנציגי השירות במוקד העירוני ובמוקד הביטחון להתמקד ברגע נתון במספר רב של מצלמות או באירועים נבחרים על פי הצרכים".

עוד נאמר כי התוכנה מאפשרת לנציגי השירות לקבל התראות על פעילות חריגה בזמן אמת ומאפשרת צפייה מידית באירוע, הפעלת מערכת כריזה ישירות מהמוקד והפעלת כוחות תגובה בצורה חכמה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהושוע

    אם מתקינים מצלמות בשביל למנוע אלימות צריך לבדוק שלא פוגעים בפרטיות של אנשים שזה גם סוג של אלימות לפגוע בפרטיות של אנשים. אם זה לצורך חיובי צריך לראות שזה לא הופך למשהו שלילי. מצלמות בכל מקום זה אומנם דבר טוב (במקרים מסויימים) אבל אם זה יוביל לפגיעה בפרטיות ולעוד דברים לא טובים זה יהיה ממש רע ומיותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר