שמאי מקרקעין בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock
שמאי מקרקעין בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock

משרדי שמאות מקרקעין בשרון

הערכת נכסים, ביקורת מבנים, ניהול נכסים וייעוץ מקצועי כדאי לעשות רק אצל המומחים. הכירו משרדי שמאות מקרקעין בשרון שיספקו חוות דעת שמאיות וייעוץ מקצועי

פורסם בתאריך: 19.2.19 08:50

גרינברג'ס שמאות מקרקעין

גרינברג'ס שמאים הוא משרד וותיק המשלב פתרונות חדשניים של קיימות ובניה ירוקה.

המשרד הוקם ע"י שמאי המקרקעין עמית גרינברג ומתמחה בשירותי שמאות, יעוץ נדל"ני וניהול נכסי דלא ניידי וכיום מנוהל בידי עמית ובנו: אוהד גרינברג, שמאי מקרקעין מוסמך. במשרד 6 עובדים נוספים מתחומי השמאות המשלבים ידע ותארים מתחומי המשפטים וההנדסה ובכך מספקים ערך מוסף משמעותי ללקוחות.

בין השירותים המסופקים במשרד גרינברג'ס: שירות ללקוחות פרטיים לנושא קניה ומכירה של נכסי נדל"ן, חלוקת נכסים בתוך המשפחה, ירושות, נכסים מיוחדים כגון נחלות ועוד. בנוסף, המשרד מספק שירותי שמאות מתקדמים לגופים ציבוריים ופרטיים שונים כמו בתי משפט, רשות מקרקעי ישראל, עמידר החדשה, קרנות השקעות בנדל"ן. המשרד פעיל גם בתחום הבנקאות ומספק שמאויות ללקוחות בנקים שונים בתחום המשכנתאות. המשרד עובד עם עורכי דין בשוק הפרטי במגוון ענפי השמאות כמו הגשת השגות בנושא היטל השבחה, נחלות חקלאיות _מושבים), איחוד וחלוקה, ליווי תב"ע (תכנית בנין עיר) ועוד.

בימים אלו, מקים משרד גרינברג'ס מחלקה ייעודית לשמאות לבניה ירוקה, הכוללת את כל מרכיבי הקיימות.

אוהד גרינברג : העולם ללא ספק פונה לכיוונים אלו ואנו מקפידים ליישר קו ולהתמקצע בתחום בכדי שנוכל לספק ללקוחותינו זווית ייחודית של שמאות מקרקעין לבניה ירוקה, שעדיין לא קיים בצורה משמעותית בארץ".

כיצד אתם פועלים בתחום הקיימות והבניה הירוקה?

"ראשית, המשרד חבר במועצה הישראלית לבניה ירוקה.

אני עצמי מתמקצע בתחום ולקראת סיומו של התואר השני בקיימות עירונית. גייסנו למשרד עובדת בעלת תעודת הסמכה לליווי בניה ירוקה המספקת שירותים בתחום, ואנו מקפידים ללמוד ולחקור את הנושא ולהתעדכן בכל שיטות הבניה המתקדמות והירוקות והמערכות התומכות בכך, כדי שנוכל להעריך במדויק את שוויין. כשמעריכים נכס בהיבט הירוק, יש להתייחס גם לסביבה שלו, להיכן הבית ממוקם ביחס לסביבה, לדרך בה ממזגים או מחממים את הבית, לזרימות האוויר, מיקום השמש וחומרי הבניה הירוקים בהם נעשה שימוש בבניה.

השתתפנו בסיור מקצועי בברצלונה שעסק בנושא בו השתתפו אדריכלים ואדריכלי נוף".

עמית גרינברג. צילום חיה גולד

עמית גרינברג. צילום חיה גולד

מדוע בחרתם להיכנס לתחום הזה?

"בישראל כאמור, תחום שמאות המקרקעין לבניה ירוקה עדיין בחיתוליו וזה אספקט נדרש בכל העולם כיום. מעבר לכך, האג'נדה שלנו ירוקה, ואנו פועלים למען הסביבה בהיבטים נוספים ותומכים במעבר לירוק ולהגנה על הסביבה. הבעיה כיום היא, שאנשים חוששים להחליף את הבטון ולעבור לחומרי בניה מתקדמים וירוקים יותר, ואנו מקווים שהתפישה הזו תשתנה עם הזמן".

מה היתרונות שמשרדכם מספק בתחומי השמאות, ללקוחותיו?

"אנו משרד בוטיק משפחתי העובד עם לקוחותיו בגובה העיניים. תמיד זמינים ללקוח והוא זוכה לטיפול ישיר מבעלי המשרד בקשר בלתי אמצעי. כל מי שקנה נכס במהלך חייו, יודע שמדובר באחד הדברים המאתגרים והמלחיצים שהוא ביצע ולכן אני מרגיש אחריות גדולה ושליחות רבה במקצוע בו אני עוסק. מטרתנו העיקרית במשרד היא למזער את כל החששות הרבים הקיימים אצל הלקוח, תוך מתן כלים נכונים וטובים ביותר לניהול, קניה ומכירה של נכסים שונים החל מדירה סטנדרטית ועד פרויקטים גדולים של עשרות יחידות דיור".

רח' מור 16 כפר סבא

טל': 077-5080138

פלא': 052-3436638

אתר: www.greenbergs.co.il

אוהד גרינברג. צילום: רונן רוטפרב


פז שמאות מקרקעין

זלטקובסקי איליה – מנכ"ל המשרד ואינו שמאי מקרקעין מוסמך.

אליהו פז – מנכ"ל המשרד ואינו שמאי מקרקעין מוסמך.

נפת השרון שייכת למחוז המרכז. אזור השרון מורכב מארבע מועצות אזוריות ושתים עשרה מועצות מקומיות.

הערים והיישובים בשרון הינם: הרצליה, כפר סבא, הוד השרון, רעננה, נתניה, רמת השרון, אלעד, בת חפר, בצרה, כפר יונה, כפר שמריהו, פרדסיה, תל-מונד ועוד.

לאחרונה, הערים המרכזיות בשרון כמו: הרצליה, רעננה ועוד, זוכות לשינויים תכנוניים רבים. השינויים התכנוניים מקנים זכויות בנייה רבות למגוון השימושים במקרקעין.

שמאי מקרקעין בשרון נדרש לשליטה מלאה בכל השינויים המהותיים שחלים על הקרקעות ומעקב מתמיד אחר התכניות העירוניות העדכניות.

לא מעטים הם המקרים, בהם, בעלי נכסי מקרקעין מבצעים עסקאות מקרקעין שלא במחיר הראוי, וכך, מפסידים מאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים. מנגד, רוכשים המעוניינים לרכוש מקרקעין אינם בקיאים בכל נתוני העסקה, בעיקר בנהלי רשות מקרעי ישראל ובכך, יכולים להיתקל בהוצאות לא מתוכננות של מאות אלפי שקלים בבואם לממש זכויות בנייה.

שינויים תכנוניים והתחדשות:

שכונת נווה עמל בהרצליה. לפני שנים רבות, מנהל מקרקעי ישראל החכיר מגרשי מגורים למשתכנים. עם השנים, הרצליה התפתחה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה הגתה תכניות רבות אשר משביחות את המקרקעין, מוסיפות שימושים וזכויות בנייה.

בשנת 2015, אושרה תכנית הר/2029. מטרתה, חידוש עירוני של שכונת נווה עמל. התכנית מקנה זכויות בנייה למגרשי מגורים, ואף מחלקת את השכונה לטיפוסי בינוי.

בחלק מטיפוסי הבינוי, התכנית מתירה בנייה בשטח עיקרי של 70% מהמגרש והקמה של 2 עד 4 יחידות דיור.

בעלים של מגרש שעליו בנוי בית בודד, בפועל, מחזיקים בנכס שהתכנון העירוני הקנה זכויות בנייה משמעותיות ששוות הרבה כסף.

דוגמה נוספת היא שכונת קרית שרת ברעננה. השכונה הינה שכונה וותיקה שבדומה לשכונת נווה עמל בהרצליה, מצויה בהליך של שיפור תכנוני המקרה זכויות בנייה למגרשי המגורים.

בשנת 2016, אושרה תכנית כוללנית לרעננה שמספרה רע/3000. התכנית מתווה מסגרת תכנונית להגדלת אוכלוסיית העיר לכ – 120,000 תושבים, הגדלת מוקדי תעסוקה, שימור המרקם העירוני ופיתוח המרקם הציבורי. התחדשות העיר ועוד.

התכנית החדשה מביאה התחדשות עירונית ושיפור תכנוני לשכונה.

עסקאות מקרקעין ברמת השרון

בבואכם לבצע עסקה במקרקעין באזור השרון, מומלץ להסתייע בשמאי מקרקעין בשרון הבקיא בסביבה ולו, שליטה מוחלטת בשינויים הקיימים והמתוכננים.

באזור השרון, קיימות תכניות רבות אשר מצויות בשלבי הפקדה. חלקן עתידות לקבל אישור ממוסדות התכנון ולהשביח את המקרקעין. שמאי מקרקעין בשרון ידע לבצע מחקר מעמיק על כל תכנית מופקדת ולהכין אתכם מבעוד מועד לביצוע עסקה במקרקעין. חשוב מאוד לגלם את כל זכויות הבנייה בעסקה בכדי לא להפסיד כסף.

יחד עם זאת, עם התרומה לשווי שיש לתכנון העירוני, קיים גם מס שנקרא היטל השבחה.

בואו נעשה רגע סדר בין מס שבח לבין היטל השבחה.

מס שבח –
משולם לרשויות המס ומחושב כך: ההפרש בין שווי הרכישה הממודד לבין מחיר המכירה. יחד עם זאת, קיימים פטורים שבהם ניתן להשתמש, ובכך, לחסוך מהותית בתשלומי מס השבח.

היטל השבחה- היטל ההשבחה משולם לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. היטל ההשבחה אינו קשור למחיר הרכישה ומחיר המכירה של נכס המקרקעין. היטל השבחה משולם בגין תכניות אשר השביחו את המקרקעין למועדי פרסום התכניות הקבועים בחוק. חשוב לדעת, כי ניתן לחייב בהיטל השבחה רק בגין תכניות שאושרו משנת 1975. ניצול זכויות הבנייה וקבלת היתר, במקרים רבים יגרור חיוב בהיטל השבחה וזאת, כתנאי לקבלת היתר בנייה.

במקרים רבים, החיוב בהיטל ההשבחה שמנפיקה לכם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אינו צודק וגבוה מהראוי. שמאי מקרקעין ברמת השרון ידע לנתח את חיוב היטל ההשבחה שקבלתם ולאבחן מרכיבים עליהם נדרשתם לשלם יותר ממה שאתם צריכים. בכדי לערער על תשלום היטל ההשבחה ניתן להיעזר בשמאי מקרקעין מהשרון בכדי שיכין שומת מקרקעין נגדית אשר יש בה בכדי להקטין מהותית את היטל ההשבחה שהוטל עליכם.

מערכת הסעת המונים:

אחד הגורמים שמשפיעים על שווי נכס מקרקעין הינה הנגישות.

בשנים האחרונות אנו עדים להשקעה רבה מצד המדינה לפיתוח תחבורה ציבורית מתקדמת ומודרנית.

הרכבת הקלה וקווי המטרו עתידים להשפיע על שווי נכסי המקרקעין. שמאי מקרקעין בשרון נדרש לשליטה מלאה בכל הקשור לתוואי מערכת הסעת ההמונים ולתרומתה הרבה לשווי.

באזור השרון עתיד לעבור הקו הירוק. השפעתו של הקו על מוקדי התעסוקה, המשרדים ונכסי המגורים הינה רבה ביותר.

מחקרים בעולם הוכיחו כי קרבה למערכת הסעת המונים מעלה מהותית את שווי נכסי המקרקעין.

על פי התכנון, קווי הרכבת הקלה יסונכרנו עם קווי המטרו שמתוכננים לרשת את אזור גוש דן והשרון.

קווי המטרו יגיעו לכפר סבא, רעננה, הרצליה, רמת השרון והוד השרון. קווי המטרו מהווים שלב מאוחר יותר של מערכת הסעת ההמונים בשרון ובמרכז.

בישראל מעל ל – 90% מהקרקעות שייכות לרשות מקרקעי ישראל.

רשות מקרקעי ישראל מחכירה מגרשים בתנאים שונים. בחלק מהמקרים, המגרשים אינם מהוונים או שקיבולת הבנייה המוחכרת מרשות מקרעי ישראל אינה מספיקה בכדי לנצל את זכויות הבנייה שאושרו במקרקעין על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

טרם ביצוע עסקה במקרקעין, יש להיוועץ עם שמאי מקרקעין בשרון על מנת שינתח את מצבן המשפטי של המקרקעין לעניין תשלומים צפויים לרשות מקרקעי ישראל בכדי לממש את כל זכויות הבנייה. כיום, קיימים נהלים מיוחדים, שעל פיהם, בתנאים מסוימים, ניתן לקבל בעלות בקרקע ללא תשלום ובכך, "להתנתק" מרשות מקרקעי ישראל ולהפוך לבעלים של הקרקע.

אם אתם מצויים בשלבי ביצוע עסקה במקרקעין, הן עם הנכס הוא למגורים, משרדים, תעשייה, מסחר ועוד, אל תהססו לפנות לשמאי מקרקעין בשרון, וזאת על מנת לגלות את כל הנתונים הסמויים בעסקה, לקבל מידע על התכנון הקיים והעתידי ובכך להימנע מעוגמת נפש רבה.

משרדנו קלפאן ושות' כלכלה נדל"ן ומקרקעין מעסיק שמאי מקרקעין עם ניסיון של עשרות שנים הבקיאים במגוון תחומי שמאות המקרקעין.

למשרדנו, הכרות רבה עם אזור השרון. ידוע, כי בעסקת מקרקעין רב הנסתר על הגלוי , ולכן, אנו נשמח לתת לכם ייעוץ חינם בכל סוגיה.

פז שמאות מקרקעין

טלפון: 2698*

קישור לאתר


מרום גולי שמאות מקרקעין בע"מ

שמאי מהווה את אחד הגורמים המקצועיים החשובים ביותר, ברכישה ומכירת נכסי מקרקעין. לשמאי יש תפקיד מכריע בהצלחת העסקה – עליו לבדוק ולאשר כי הנכס נבנה באופן חוקי, כי הוא אכן רשום על שם הטוען לבעלות על הנכס, מהן הזכויות הנמכרות ומהו שוויו של הנכס.

משרד מרום גולי שמאות מקרקעין, הוא אחד ממשרדי השמאים המובילים והמומלצים בשרון. המשרד קיים משנת 2008, ומספק שירותים שמאות ליזמים, חברות נדל"ן, משרדי עורכי דין ולאנשים פרטיים, בכל הקשור בנושאי שמאות מקרקעין.

מרום גולי הוא כלכלן ושמאי מקרקעין, מוסמך במנהל עסקים (.M.B.A), שצבר ידע ומוניטין מוכח בתחום. הוא מתמחה בשירותי ייעוץ, ליווי ושמאות מקרקעין ומתאפיין בהכרה טובה וגבוהה של ענף המקרקעין בארץ תוך עיסוק בקשת רחבה ומגוונת של נכסים והתמצאות בסוגיות שמאיות, דרכי פעולה והחלטות.

למשרד ניסיון עשיר והצלחות בייעוץ וליווי לקוחות בעסקאות מקרקעין של מכירה ורכישה באזור השרון, והליכי השגה בנושאי היטל השבחה, רשות מקרקעי ישראל ומיסוי מקרקעין.

המשרד מבצע הערכות שווי לקשת רחבה של נכסים, כגון: מגורים; שטחי מסחר; משרדים; תעשייה ומלאכה; קרקעות חקלאיות וכיו"ב. הערכת שווי הנכסים נערכת בהתאם לתקנות שמאי המקרקעין (אתיקה מקצועית) ועל-פי תקני הועדה לתקינה שמאית, וכוללת בין היתר ביקור בנכס ובסביבתו, ביקור בוועדה המקומית לתכנון ולבניה וסקירת כל תכניות בנין העיר הקיימות החלות על המקרקעין כולל תכניות בהכנה באם קיימות, עיון בתיק הבניין וסקירת היתרי הבניה שנתקבלו, בדיקת הזכויות בנכס ע"י נסח רישום מקרקעין וכל מידע משפטי אחר, התאמת עקרונות השומה ובחינתם לצורך אומדן שווי הנכס, וכן גיבוש אומדן שווי הנכס.

המשרד הוא משרד בוטיק, ייחודי ומומחה בשמאות מקרקעין. מרום גולי אומר: "אנחנו מבינים את הצרכים הספציפיים של הלקוח ומעניקים שירות שמשלב מגוון ועומק של ידע המיוחד למשרדנו. אנו ממוקדים ביצירת קשרים ארוכים המבוססים על אמון והצלחות עם לקוחותינו, מתוך הבנה שלקוחות מרוצים הם הבסיס העיקרי עליו אנחנו בונים ומרחיבים את פעילותנו".

כתובת המשרד: תבואות הארץ 3, תל אביב, 6954627

                        משק 41, מושב ירחיב, 4586000

קישור לאתר

דוא"ל משרד: [email protected]

דוא"ל: [email protected]

טלפון: 03-9677432 פקס: 03-9677433

מרום גולי. צילום: תומר שלום

מרום גולי. צילום: תומר שלום


שי בן פורת, שמאות מקרקעין וייעוץ נדל"ן

נראה שבשנים האחרונות הפכו רבים מאיתנו למבינים בנדל"ן. הם יהיו הראשונים לספר לכם בכמה מוערך הבית שלכם וכמה תקבלו עבורו אם תמכרו היום, שבוע הבא או בעוד שנתיים. במבחן המציאות כשאנחנו רוצים לבצע שווי הערכת נכס יש חשיבות גדולה לבחירה במשרד בעל ותק, ניסיון והבנה רבה בתחום שמאות המקרקעין.

כזה הוא משרדו של שי בן פורת שנמצא ביישוב קציר. שי בן פורת, הוא שמאי מקרקעין המתמחה בשמאות מקרקעין וייעוץ נדל"ן. שי בעל תואר B.A במנהל עסקים וכלכלה מאוניברסיטת אריאל וכן לימודי שמאות מקרקעין. הוא חבר לשכת מקרקעין בישראל ולאחר עבודה כשמאי בכיר, כלכלן וראש תחום תמ"א/38 במשרד שמאות מוביל, הקים את משרדו "שי בן פורת, שמאות מקרקעין וייעוץ נדל"ן"

את הערכת שווי הנכס נעשה במקרים בהם נרצה למכור או לקנות נכס מקרקעין בכלל ודירה בפרט ובמקרים דוגמת: אומדן של פגיעה וירידה בשווי נכס, לצורך קבלת הלוואה ומשכנתא, סכסוכים משפטיים, התנהלות מול רשויות המס ועוד

איך נקבע שווי של נכס?

קודם כל חשוב שנדע להבחין בין שווי למחיר. שווי הוא הסכום הסביר שיתקבל במכירה של נכס בעסקה סבירה וללא לחצים ואילו מחיר הוא הסכום שמייצג את מה שקונה מסויים מסכים לשלם למוכר מסויים בנסיבות מסויימות בעסקה. שווי נקבע על פי פרמטרים אובייקטיביים למשל: מיקום, סוג הנכס, גורמים פיזיים, היסטוריה של עסקאות בנכסים דומים, זכויות משפטיות, זכויות תכנוניות, גורמים חברתיים, גורמים גאוגרפיים גורמים חקיקתיים ועוד

מה חשוב לדעת כשמבצעים הערכת שווי נכס? 

כשמבצעים הערכת שווי נכס המשמעות הכלכלית היא גבוהה מאוד וטעות בהערכה עשוייה לעלות כסף רב ולהסב נזק כלכלי גדול לבעל הנכס או לרוכש. לא לחינם גם הבנקים מבקשים הערכת שמאי מקרקעין לנכס במתן משכנתא והלוואות וזאת על מנת להפחית את הסיכון על ההשקעה שלהם. חשוב לזכור שהשמאי עורך הערכה לשווי ולא למחיר. כלומר, זו נקודת הייחוס אשר ביחס אליה נחליט למה אנחנו מבקשים/מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר או נמוך יותר מהערכת השמאי בהתאם לתנאי העסקה.

איך נעלה את שווי הנכס? 

ניתן להעלות את שווי הנכס בחלקים שיש לנו השפעה עליהם כלומר בעיקר בגורמים הפיזיים והמשפטיים ולעתים גם בזכויות התכנוניות. כדוגמא להשבחה פיזית ניתן למשל לשנות את מס' החדרים בדירה בהתאם לביקוש הקיים בסביבת הנכס ושיפור נראות הנכס.

הערכת נכס היא משהו שכדאי לתת למומחים לבצע. משרדו של שי בן פורת מתמחה בביצוע הערכות שווי שוק לכל סוגי הנכסים והקרקעות טרום רכישה/מכירה לרבות מגורים, משרדים, מסחר, מלונאות, השכרה לטווח ארוך, חניה ועוד. ביצוע הערכות שווי לנכסים המוחזקים ע"י דיירים מוגנים עפ"י חוק הגנת הדייר. ביצוע דוחות אפס ובדיקות כלכליות, ביצוע אומדן שווי חברות יזמיות לפני פירוק שותפות ורכישת/מכירת זכויות. ביצוע בדיקות של מכרזי מקרקעין של רמ"י ביעודים שונים ובמיקומים שונים בין היתר לדיור להשכרה לטווח ארוך ומחיר למשתכן. הכנת חוות דעת המוגשות לרשות המיסים ובתי משפט. ייצוג בהליך שומה מכרעת. בדיקות כלכליות לנכסים מניבים. ייעוץ ליזמים לתכנון אדריכלי-כלכלי מיטבי בכל הליך תכנון הפרויקט מחתימת ההסכמים ועד הגשת התכניות לוועדות התכנון.

העובדה שתמצאו את סל השירותים הללו במשרד מקצועי תאפשר לכם לקבל שירות מקצועי בכל הקשור בשווי הערכת הנכסים. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם והנכס שלכם בידיים טובות.

שי בן פורת, שמאות מקרקעין וייעוץ נדל"ן

כתובת: היקב 23 קציר

טלפון: 050-8624070

שי בן פורת, שמאות מקרקעין וייעוץ נדל"ן. צילום: חיה גולד


לפרטים נוספים בנושאים שאולי יעניינו אותך: 

החזר מס שבח

ייעוץ מס רילוקיישן

מיסוי עובדי הייטק


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר