מחאת תלמידי הדמוקרטי. צילום באדיבות התלמידים
מחאת תלמידי הדמוקרטי. צילום באדיבות התלמידים

תלמידי הדמוקרטי הצטרפו למחאה העולמית והפגינו נגד ההתחממות הגלובלית

יחד עם תלמידים ב-105 מדינות בעולם, בהשראת הנערה השוודית גרטה טונברג, יצאו תלמידי הדמוקרטי להפגנה ברחוב ויצמן

פורסם בתאריך: 17.3.19 13:00

יחד עם תלמידים מ-105 מדינות שונות בעולם, הפגינו ביום שישי האחרון תלמידי בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא, ברחוב ויצמן, נגד אוזלת ידן של מדינות העולם במאבק בהתחממות הגלובלית. זאת בהשראת גרטה טונברג, פעילה סביבתית בת 16 משוודיה, שיזמה את התנועה "נוער שובת למען האקלים". שמה של טונברג עלה לכותרות כלי התקשורת הבינלאומיים בחודש אוגוסט, כשדרשה שמדינתה תקיים את התחייבותה בוועידת האקלים בפריז, ובמקביל פתחה בשביתה מול הפרלמנט בשטוקהולם. כ-20 אלף תלמידים ברחבי העולם הצטרפו למחאה שהיא מובילה. בעקבות מחאתה פורצת הגבולות שלושה חברי פרלמנט נורבגים הציעו להעניק לה את פרס הנובל.

מי שארגנה את ההפגנה המקומית היא תלמידת הדמוקרטי, אלה רופא, בת 16. "אנחנו נמצאים בבעיה ממשית. בסכנה. זה נוגע לעתיד של כולנו. אני קוראת מכאן להתחיל לפעול, ולחנך בנושא, כי המצב הזה חייב להשתנות!", היא מסבירה.

אלה רופא

בהפגנה השתתפו כמה עשרות תלמידים ותלמידות שהניפו שלטים וקראו לצמצם את פליטות גזי החממה המביאים לשינויי האקלים הקיצוניים לפני שזה יהיה מאוחר מדי. בין השאר, קראו התלמידים במגפונים לעבר העוברים והשבים: "אם אין לעולם עתיד, למה לי להיות תלמיד",  "מאיפה האישור, לקחת ת'כדור" וסיסמאות נוספות.

גרטה טונברג. צילום רויטרס

חבר ועדת איכות הסביבה העירונית איציק מנהיימר: "נושא איכות הסביבה מאוד חשוב לי ברמה האישית ולכן ביקשתי להיות חבר בוועדה העירונית לאיכות הסביבה. מחמם את הלב שהילדים בכפר סבא פועלים למען עתיד של כדור הארץ. המחאה נותנת תקווה שבמקום בו המבוגרים אינם ממלאים את תפקידם כראוי, הילדים באים ומתריעים על כך. כולי תקווה שאנחנו המבוגרים נקבל את ההחלטות הנכונות ולהחזיר לילדים את כדור הארץ מושלם".

איציק מנהיימר

איציק מנהיימר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר