בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי
בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי

עיריית כפר סבא: בית ספר מונטסורי ייפתח בעיר בשנה הבאה

בית הספר ייפתח בתחומי בית הספר הדמוקרטי, וכדי להתקבל אליו יהיה צורך להבחר בהגרלה. עוד בשורה מהעירייה: ההרשמה לבתי הספר היסודיים תפתח לבחירה מבוקרת

פורסם בתאריך: 27.3.19 15:42

עיריית כפר סבא הודיעה על פתיחת בית ספר בשיטת מונטסורי, בתחומי בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא, שיהפוך לקריית חינוך שכוללת גם בית ספר בשיטת סאדברי שנפתח בעיר בשנת הלימודים הנוכחית. מהעירייה נמסר כי שלושת בתי-הספר הללו הינם בתי ספר ציבוריים מוכרים ורשמיים, וכי הקבלה אליהם תתקיים בהגרלה.

נזכיר כי באוקטובר 2017 דיווחנו בצומת השרון על יוזמה של קבוצת הורים להקים בעיר בית ספר בשיטת מונטסורי, בשיתוף העירייה, שכעת כאמור הבשילה. הרחו החיה מאחורי היוזמה, רעות הראל, כתבה בדף הפייסבוק שלה: "כשרון היה בגן טרום חובה, קיבלתי סרטון בווצאפ הקבוצתי של הגן. כתגובה לסרטון, שלחתי הודעה תמימה, שהחלום שלי הוא שרון יעלה לכיתה א' בבית ספר מונטסורי, כל כך התאהבתי בגישה וראיתי יום יום על הילדים הפרטיים שלי איך אפשר לגדול אחרת, ללמוד אחרת. מרגע שליחת ההודעה ועד היום, קבלת ההודעה הרשמית על פתיחת בית הספר, עברו שנתיים וחצי. זכיתי להכיר קבוצה מנצחת של אנשים נדירים וביחד האמנו שנצליח לגרום לזה לקרות, עבדנו קשה, התמקצענו, התמודדנו עם בירוקרטיות, אתגרים, תהפוכות, שיחות וידאו חוצות יבשות. וחשוב מכל, הוכחנו לעצמנו ולילדנו שאין דבר העומד בפני הרצון!".

הרישום לכיתות א'-ב' יחל ביו ראשון, 14 באפריל ויסתיים ביום שלישי, 30 באפריל. לקראת הרישום יתקיימו שני מפגשי היכרות בבית הספר הדמוקרטי, האחד ב-4 באפריל בשעה 20:30 והשני ב-8 באפריל באותה שעה.

מהעירייה נמסר כי "הגישה המונטסורית מעודדת את התפתחותם של הילדים כבני-אדם וכלומדים עצמאיים, סקרנים, בעלי תחושת מסוגלות עצמית גבוהה ופרואקטיביים, ומאפשרת להם להתפתח וללמוד בהתאם לקצב האישי כל אחת ואחד מהם. הלמידה בבתי-הספר המונטסוריים מותאמת ללמידה האנושית האינטואיטיבית: היא רב-גילית, פרסונאלית ורב-ערוצית וחושית. גם הסביבה הפיזית מזמנת למידה פעילה וחוויתית, ומשרה אווירה רגועה וחמה, התומכת בתהליכי התפתחות רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים מיטביים".

עוד נמסר כי "לצד בתי-הספר הייחודיים, יושק תהליך מקביל ומשלים בכלל בתי הספר היסודיים בעיר, הכולל גיבוש ייחודיות לכל אחד מבתי ספר, שבעקבותיו ייפתחו אזורי הרישום ותתאפשר בחירה מבוקרת של הורים בבתי הספר. כל התהליכים הללו יחד, מטרתם להפוך את הלמידה לחוויה מרתקת ומעצימה עבור התלמידים".

אורית ליבוביץ מ"מ מנהל אגף החינוך ומנהלת מחלקת חינוך יסודי: "גישות חינוך פרוגרסיביות ניתן למצוא בכל העולם וגם בארץ, אולם בכפר סבא לראשונה, הן תתקיימנה יחד בקריית חינוך אחת, שתעבוד במודל של מסגרת בתוך מסגרת (school within school). שלוש שלוחות עם גישות חינוכיות שונות, תעבודנה בקריית חינוך משותפת, כבית ספר גדול אחד, המאפשר משאבים גדולים ויחד עם זאת שמירה על האינטימיות בתוך השלוחות, כשכל שלוחה עובדת באופן עצמאי עם מספר קטן של ילדים וצוות. השיתוף מזמן תהליכי חינוך ולמידה עוצמתיים במרחב המשותף, במערכת חינוך המותאמת למציאות המשתנה במאה ה-21. תודה גדולה לתומר ודלית, מנהלי בית הספר הדמוקרטי, שבחרו לצאת עם אגף החינוך וההורים למסע המשותף ובמיוחד לרפי סער, ראש העיר, שאפשר לחלום להתגשם".

ראש העיר, רפי סער: "מטרותיי העיקריות להביא את כפר סבא להוביל את התחדשות החינוך הציבורי בישראל, ולאפשר להורים לבחור את הזרם החינוכי בו ירצו לחנך את ילדם בשטחי העיר. מסיבה זו ממש אנו מקימים בית ספר על פי השיטה המונטסורית שיצטרף לשני בתי הספר: הדמוקרטי והסאדברי ובכך תוקם קריית החינוך הדמוקרטית. פרט לבתי הספר הייחודיים אנו נשיק תהליך חדשני במסגרתו כל אחד מבתי הספר יגבש את ייחודיותו האישית. אני מודה לאורית ליבוביץ מ"מ מנהל אגף החינוך ומנהלת מח' חינוך יסודי על ההובלה ההשקעה והליווי הצמוד של התהליך".

המשנה לראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר אסנת ספורטה: "בשנה וחצי האחרונות נפגשנו עם אלפי הורים ותושבים שהעלו בפנינו את רצונם לפתיחת בתי-ספר ייחודיים בעיר. בנוסף, נפגשנו עם קבוצת הורים שפעלה באופן מאורגן ומקצועי להפצת הבשורה המונטסורית בקרב תושבי העיר, לרבות קיום ערבי חשיפה והכרות עם הגישה. התרשמנו מאוד מהמהלך, ואני שמחה על שמתאפשר לנו לבשר על פתיחתו של בית-הספר המונטסורי כבר בספטמבר הקרוב, וזאת לאחר עבודה מאומצת של כלל הצוותים המקצועיים בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר