מירית שקד ברק ואיציק מנהיימר, מובילי המאבק. צילום עופר הופסטון גרומן
מירית שקד ברק ואיציק מנהיימר, מובילי המאבק. צילום עופר הופסטון גרומן

מטה המאבק בתוכנית המתאר: "יש נתק בינינו ובין העירייה"

הפגישה שנקבעה לפעילי מטה המאבק בתוכנית המתאר של כפר סבא עם ממלא מקום ראש העירייה בוטלה. הפעילים מקיימים פעולות הסברה על התוכנית לתושבי השכונות המזרחיות. מושב צופית הגיש התנגדות לתוכנית: "לעורכי התוכנית כוונה להפוך את המושב לשכונה בכפר סבא"

פורסם בתאריך: 21.5.17 12:07

פעילי מטה המאבק נגד תוכנית המתאר של כפר סבא מתלוננים על כך שפגישה שנקבעה להם עם ממלא מקום ראש העירייה, צביקה צרפתי, בוטלה. נזכיר שבישיבת המועצה האחרונה, אליה התפרצו הפעילים, ביקש צרפתי לתאם איתם פגישה. אחד הפעילים: "מיד למחרת ישיבת המועצה קיבלנו טלפון מאגף ההנדסה בעירייה לקביעת פגישה רשמית עם צרפתי ועם מהנדסת העירייה. הפגישה נקבעה ליום חמישי שעבר בשעות הבוקר. ביום שני דוברת העירייה, צאלה וקסמן גונן, פנתה לפעילים ממטה המאבק בניסיון לתאם פגישה עם ראש העירייה יהודה בן חמו. הפעילים לא הצליחו להגיע לפגישה בהתראה כל כך קצרה. לאחר מכן התקשרה מזכירת מהנדסת העיר וביטלה את הפגישה ביום חמישי עם מהנדסת העיר ועם צרפתי. כרגע אין שום פגישה על הפרק ויש נתק בינינו לבין העירייה".
צרפתי בתגובה: "לצערי נאלצתי לדחות את הפגישה עם התושבים עקב מחלה, כעת עם שובי לעבודה הוריתי לתאם פגישה מחודשת עם כל הגורמים".
במקביל ממשיכים פעילי המאבק בפעולות ההסברה על התוכנית לתושבי השכונות המזרחיות. בשבוע שעבר נפגשו הפעילים עם תושבי שכונת הדרים והשבוע נפגשו עם תושבי שכונות תשלו"ז ושכונת האוניברסיטה. למפגש הגיעו גם תושבים ממושב צופית, שהגיש התנגדות לתוכנית. בסוף השבוע שעבר פתחו הפעילים עצומה באינטרנט, תחת השם "לעצור את תוכנית המתאר של כפר סבא", וכתבו כי "מטה המאבק דורש לאלתר פגישת הסברה עם נציגי העירייה בטרם אישור התוכנית בוועדת התכנון המחוזית".
כאמור, גם המושב צופית, הגובל בכפר סבא מצפון מזרח, הגיש התנגדות לתוכנית המתאר לוועדה המחוזית. "כל המעיין בתוכנית רואה כי המושב המתנגד יוקף משני הצדדים העיקריים בשכונות מגורים צפופות", נכתב בהתנגדות שהגיש עו"ד אמיר רנן, "כנראה שהעובדה שצופית אינו מצוי בתוך כפר סבא גרמה לעורכי התוכנית להתעלם לחלוטין ממנו, מגובה הבנייה בו ומצרכיו". עוד נכתב: "הבנייה הצמודה ליישוב צופית, מתעלמת מכך שמדובר במועצה אזורית חקלאית ומישוב חקלאי. חובה הייתה על עורכי התוכנית לקבוע הוראות ברורות שימנעו פגיעה כלשהי בחקלאות הקיימת, הכוללת הן גידולים חקלאיים והן גידול בעלי חיים". בהמשך נכתב: "התוכנית מלמדת כי לעורכיה כוונות נסתרות והנחיות שלא גולו במסגרתה, להפוך את צופית לשכונה בכפר סבא, תוך הענשת תושביה של צופית על אי חפצם בשיוך זה בכך שבתיהם יכלאו בתווך של בתים בני עד 22 קומות". בהתנגדות מבקשים במושב למחוק מהתוכנית את מסוף התחבורה הציבורית שמתוכנן לקום בצמוד למושב.
מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה כי "תכנית המתאר של כפר סבא עוסקת אך ורק בשטחים הנמצאים בשטחה המוניציפאלי של העיר. ההתנגדות שהוגשה על ידי צופית תידון במסגרת הדיונים בוועדה המחוזית".
גם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל הגישה התנגדות לתוכנית לוועדה המחוזית ברמלה. בהתנגדות, כותבת מנהל מחוז מרכז במועצה, טל בן נון, כי בין מטרות התוכנית מצוי סעיף של שימור המרקם העירוני וטיפוח המרחב העירוני אך "בהוראות התוכנית לא נמצא כי המטרה הזו מעוגנת. המילה שימור אמנם נמצאת בכמה פסקאות אבל אין שום הנחיות ברורות למה הכוונה ומה מנחה התכנית בהקשר זה".
ביום רביעי השבוע חתמו 11 חברי מועצה מהקואליציה ומהאופוזיציה על מכתב לצרפתי ובו דרישה לזמן את מליאת ועדת התכנון והבנייה לדיון חוזר בתוכנית המתאר.
במקביל, שלח יו"ר סיעת האופוזיציה תפוח יובל לוי הצעה לסדר לקראת ישיבת המועצה הקרובה, שתהיה בחודש יוני, לפיה העירייה תמשוך את התוכנית מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ותדון בה מחדש בוועדה המקומית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר