בית אבות בשרון. צילום: shutterstock
בית אבות בשרון. צילום: shutterstock

בתי אבות מומלצים בשרון שיגרמו לכם להרגיש שנשארתם בבית

יצאנו להכיר בתי אבות בשרון המציעים פתרון מעולה לאוכלוסיית הגיל השלישי, המבקשת לשמור על איכות חיים גבוהה לצעד חיי חברה תוססים, השגחה מלאה ומענה שלם לכל צורכיהם

פורסם בתאריך: 8.4.19 13:24

בית אבות "המבריא"

הטיפול בהורינו המבוגרים מצריך לא מעט זמן ומשאבים, ולעיתים רבות לא משאיר לנו זמן לעצמנו, שלא לדבר על כך שכל התקשורת שלנו עם ההורים הופכת מזמן איכות איתם למעין מטלה. בתי אבות ודיור מוגן הם שני פתרונות מעולים לאנשים בגיל השלישי, אך בעוד שדיור מוגן מתאים לאנשים שעדיין יכולים לדאוג לעצמם באופן מלא ולצאת מהבית, בתי אבות מותאמים לאנשים שזקוקים לטיפה יותר עזרה, ועל כן מהווים מקום מעולה לאוכלוסיית הגיל השלישי.

בית אבות "המבריא", מראשוני המוסדות המודרנים המכבדים את הגיל השלישי, קיים כבר 45 שנים, ושם לו למטרה לשמר את איכות חייהם של הדיירים בו ולהעניק להם תוחלת חיים ארוכה ומיטבית. על מנת שיהיה ניתן לשמור על איכות חיים גבוהה במקום, בית האבות מציב בעדיפות הראשונה את רווחת הדיירים, רצונותיהם וצרכיהם. לא מזמן אף נבחר בית האבות למקום ראשון, בסקר שמדרג בתי אבות באזור השרון מטעם אתר Gold Factor, המדרג בתי אבות ברחבי הארץ. "אנחנו מקדישים את כל כולנו עבור הדיירים במקום, ועם כמה שאנחנו שמחים לקבל הערכה, העבודה אף פעם לא נגמרת ואנחנו תמיד שואפים להשתפר עוד יותר", מספר אלי, מנהל המקום.

מקום נעים ורגוע. צילום: המבריא

מקום נעים ורגוע. צילום: המבריא

"המבריא" מציע 120 יחידות דיור לעצמאיים, חלקן לזוגות וחלקן ליחידים. בנוסף ישנן עוד שתי מחלקות לתשושי גוף ברמות תפקוד שונות ועוד שתי מחלקות סיעודיות, כל אלה מספקות מענה שלם 24/7 לכל צרכיו של הדייר ובכלל זה פיזיותרפיה, פעילות תעסוקתית יומיומית, שירותי סיעוד, רפואה וכמובן שירותי רווחה, החל מתהליך קליטתו של הדייר, דרך מיצוי זכויותיו ברשויות השונות וכלה בליווי אישי צמוד לאורך כל חייו.
בעוד שהמקום מחולק למספר אגפים, המיועדים כל אחד לדיירים ברמות תפקוד שונות, הגישה של המקום היא איננה להפריד בין הדיירים, כי אם לאחד ביניהם וליצור מעגל חברתי. הבדידות של אוכלוסיית הגיל השלישי, בעיקר של אלה שנשארים בבית, עולה בשנים האחרונות לכותרות כאחת הסיבות העיקריות להידרדרות במצבם הבריאותי. יצירת מעגל חברתי ושילוב של כל הדיירים בו, במהלך פעילויות והפעלות שונות מבטיח כי כל הדיירים יוכלו להנות מאורח חיים נעים ובריא.

לדייריו העצמאיים מספק "המבריא" את כל השירותים שהם צריכים ומלווה אותם בכל צעד שהם עושים, כך שלא יצטרכו לדאוג לדבר מלבד לרווחתם.

  • אוכל – המקום דואג ל-5 ארוחות ביום, בוקר, צהריים וערב, וארוחות ביניים. איכות המזון במקום מוקפדת היטב, כל המנות שמוגשות נבחרות בקפידה על ידי דיאטניות מקצועיות כך שיבטיחו להציע גיוון בכל ארוחה, לצד שמירה על כל הערכים התזונתיים הנדרשים.
  • מרפאה – פתוחה 24/7 וזמינה תמיד לכל דייר שצריך עזרה רפואית. במקום ישנם שני רופאים, אחיות וצוות עזר שמגישים עזרה בכל הנדרש, ואפילו עוזרים לוודא שהדייר לוקח את כל התרופות שניתנות לו.
  • ניקיון – בכל יום ישנה מנקה שאחראית לניקיון החדר, החלפת מצעים, מגבות, ריקון אשפה, וכל דבר נוסף שנדרש. כמו כן, על כל תיקון או עזרה שצריך הדייר בחדר, בין אם זו נורה שנשרפה או רהיט שצריך חיזוק, ישנו איש תחזוקה שדואג להכל.
  • תרבות וחברה – אוכל, בריאות, וניקיון הם אולי הצרכים הבסיסיים של כל אדם, אבל החוגים הם המקום שבו נראה כי ""המבריא"" באמת דואג לדייריו. על מנת ליצור מעגל חברתי כיף ונעים, יכולים הדיירים לבחור בין מבחר חוגים כגון: הרצאות, מוזיקה, טאי צ'י, יוגה, יצירה, קבוצות פיזיותרפיה, מקהלה, ציור ועוד. כל החוגים מתפרסים על פני כל היום, כל יום, 7 ימים בשבוע, לפני הצהריים אחר הצהריים ובערב, ומספקים מענה מקיף לתעסוקת הדיירים.
  • במחלקות השונות (תשושי הגוף והסיעודיות) ניתנים כל השירותים הללו ועוד רבים אחרים המותאמים לצורכי הדיירים. בין השאר מותקנות במחלקות אלה מצלמות בחדרים, ומערכות אוטומטיות מתקדמות נוספות המאפשרות בקרה וניתור הן של הדיירים והן של הצוות המטפל.
    הבית מציע מקום פתוח ומקבל שמעניק את כל החופש לדייריו, ללא מגבלות ביקורים או הגבלות אחרות, ובעוד שיש בו כשרות הוא מאפשר לכל אחד לחיות את חייו בהרמוניה וללא אילוצים.

ההחלטה להיכנס לבית אבות הופכת לקלה וברורה ברגע שמבינים כי בריאותו של האדם צריכה להיות תחת השגחה, דבר שלא מתאפשר כשהאדם נמצא לבד בבית או עם מטפל. יחד עם צוות מקצועי ומעגל חברתי תוסס, זוכים הדיירים של בית אבות "המביא" לסביבה חברתית, בריאה ושוקקת חיים המבטיחה להם עוד שנים ארוכות.

כתובת: רחוב רופין 15, כפר סבא
טלפון: 09-7645555
אלי: 050-6993361

המלצות
למעבר לאתר

כל מה שצריך במקום אחד. צילום: המבריא

כל מה שצריך במקום אחד. צילום: המבריא


בית אבות "נועם"

כולנו מגיעים לרגע הזה בו אנחנו צריכים לבחור עבור הורינו האהובים או קרובים החשובים לנו באותה מידה, את המקום הנכון והטוב ביותר עבורם לחיות חיים מלאים כאנשים מבוגרים ומחפשים מקום חם שיכיל צוות מקצועי וחיי קהילה.
בעידן בו חברה אנושית היא חלק בלתי נפרד מהבריאות הנפשית שלנו, רצוי שנחפש אחר מקום שיהיה בית, אינטימי ובוטיקי, מקום שמתאים גם למבוגרים במצב סיעודי.

השאלה איך מוצאים אותו? בית אבות "נועם" הינו בית אבות סיעודי אשר הוקם לפני 60 שנה והפך במרוצת השנים לחלק בלתי נפרד מהנוף של רעננה.

אודות: בית אבות "נועם" ממוקם בלב העיר רעננה ברחוב מרכזי ושקט, וכולל מבנה חד קומתי ושתי מחלקות סיעודיות בהן גרים בין 50 ל-70 דיירים, הנהניםמשתי גינות ירוקות ואזורים ציבוריים לרווחת הדיירים. לאחרונה עבר המקום שיפוץ ושדרוג רציני, על פי נוהלי משרד הבריאות אשר העניק לו, ולא בפעם הראשונה, ציונים גבוהים בגין תפקודו כבית אבות סיעודי עבור אוכלוסיית קשישים סיעודיים.

חלק מדיירי בית האבות הינם במסגרת קוד משרד הבריאות וחלקם במסגרת פרטית, חלקם וותיקים (בנועם, דיירת המתגוררת במקום מזה 37 שנה! ) וחלקם חדשים המגיעים מכל פלחי האוכלוסיה, כולל דוברי רוסית, אנגלית, צרפתית, עברית ועוד, הזוכים לחיי קהילה ומגוון אירועים ופעילויות, בהתאמה לצרכיהם.
בנועם שמים דגש על טיפול פרטני לכל דייר, תזונה, רפואה ובבחירת אנשי צוות איכותיים, מקצועיים וא'כפתיים הרואים בדיירי המקום משפחה גדולה

מזה 40 שנה מנוהל המקום על ידי אהרון שרצר, מבעלי המקום שרואה לנגד עיניו את טובת הדיירים והמשפחות ומשתדל להנעים ולסייע בכל התלבטות וקושי שבהם מצויים.

רותי אבן חן, אחות ראשית, מוסמכת עם השתלמויות בסיעוד של משרד הבריאות ועם וותק של 28 שנה, מנצחת במקצועיות ואהבה על הנעשה במקום. לדבריה, "בבית אבות ישנו רופא תורן המגיע בכל יום בשעה 7:00 בבוקר ועד השעה 15:00, לאחר מכן, הוא מהווה כונן בביתו. כמו כן, במשמרות הבוקר והערב, שלושה מטפלים ואח אחראי ובלילה, מטפל ואח אחראי. בנוסף, במקום עובדות באופן קבוע, טבחית ואם בית וגם 5 עובדות ניקיון ו-3 עובדות מטבח, הדואגות לכך שהדיירים ייהנו מתזונה בריאה ומותאמת על פי תפריט, כולל אוכל מבושל ביתי וטעים. בימי שישי, הפעילות בבית אבות לא נפסקת, מגיעים למקום 2 פיזיותרפיסטים וקלינאית תקשורת, תזונאית ומרפאה בעיסוק הדואגת לתעסוקת הדיירים, כולל בערבים".

מזה ארבע שנים, זוכים הדיירים ומשפחותיהם, לסיוע והכוונה של העובדת הסוציאלית רונית מירון, בעלת תואר שני בתחום הגריאטרי ו-וותק של 25 שנה בתחום. לדבריה,"כל העובדים מנוסים ומיומנים עם וותק במקום. כחלק מהרצון לסייע לדיירים להרגיש בבית ולקבל את כל השירותים, אנו דואגים עבורם לסל מגוון של טיפולים, שירותים וליווי צמוד הכולל טיפול רפואי סיעודי, רחצה, האכלה (3 ארוחות ביום כולל שתי ארוחות ביניים), תיאום תורים לרופאי חוץ, ליווי פלוס אמבולנס, כל שירותי הטיפול ע"י אנשי הצוות המקצועי מטפל ופרא רפואי. כמו כן, הדיירים זוכים מדי יום לשירותי ניקיון, החלפת מצעים מגבות, חלוקת תרופות, פעילויות תעסוקה, כולל פעילויות פנאי ועבודות תעסוקה, יציאה לגינה בימים שטופי שמש, ערבי מוזיקה ושירה, קבלת שבת מדי ערב שישי וגם פעילויות של מתנדבים המגיעים לא רק בחגים אלא באופן קבוע, לנגן עבור הדיירים בפסנתר ללוות אותם לבית הכנסת לאירועים מיוחדים כמו הקראת המגילה והדלקת נרות חנוכה ,לשוחח ולשיר עימם ועוד".

אהרון, האם ישנה קבוצת תמיכה או פעילות מיוחדת למשפחות?
"חשוב לנו להעניק לכל דייר את התחושה של בית ולכן כל משפחה חדשה זוכה ללווי אינטנסיבי והדרכה ע"י העו"ס והאחות ראשית במקום, שיחות עם הרופא לפי בקשת המשפחה ובנוסף ישנה קבוצת הדרכה למשפחות חדשות. מדובר בתוכנית מסודרת למעבר למסגרת ולכן, עוד לפני המעבר, מגיעים בני המשפחה לסיורים ושיחות הדרכה, כולל שיחות אישיות המתקיימות עם הדייר ומשפחתו עד תום שלושה חודשי הסתגלות. אם צריך להמשיך אחר כך בליווי זה גם אפשרי הכל לפי הצורך והאבחון המקצועי. חשוב לציין, כי אנחנו פה בנועם מנסים להתאים חליפה לכל דייר ומידותיו ולפי מידות משפחתו ולכן הצוות ואני, שומרים על סבלנות, קשובים ומתייחסים לכל בקשות הדייר ומשפחתו, ערניים לשינויים עימו, מתקשרים עימו לפי יכולותיו ועוד".
החדרים ב- "נועם" הם לשני דיירים, כולל מקלחת נפרדת לכל חדר. לאחרונה, עברו חדרי המקום שיפוץ ושדרוג וכיום זוכים הדיירים שלנו לחדר נעים עם הסקה ומיזוג לכל חדר, מיטות המותאמות לנכים, קרמיקה ומערכת מים חדשה לפי דרישות משרד הבריאות וכמובן, פעמון מצוקה ליד כל מיטה. בקרוב יותקנו מצלמות בחדרי הדיירים וכבר כיום, מותקנות מצלמות בשטחים הציבוריים.
הייחוד של המקום הוא בהיותו משפחתי, אנושי, המנוהל מזה 40 שנה על ידי אותו מנהל המקפיד לבחור את העובדים היטב ולכן הדיירים נהנים מצוות וותיק, מגובש, גדול ומקצועי המכירים באופן אישי כל דייר ומעניקים מענה אנושי לכל בעיה.

בית אבות "נועם"
רחוב עקיבא 44 ב', רעננה
טלפון ראשי: 09-7431215 09-7421630

קישור לדף הפייסבוק

קישור לאתר של בית אבות "נועם"

בית נועם

בית נועם

 


מחפשים אחר בית אבות סיעודי בשרון? לפרטים נוספים, לחצו כאן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר