צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

פרויקט "מחוסגן" בכפר סבא: 14 גנים פרטיים לא יקבלו ילדים לא מחוסנים

בכפר סבא יש כבר 13 גנים שהצטרפו למיזם "מחוסגן" שמטרתו למנוע כניסה של ילדים לא מחוסנים לגנים פרטיים. האם הגן שלכם ברשימה?

פורסם בתאריך: 29.4.19 14:17

נושא החיסונים עלה לאחרונה לכותרות בשל התפרצות מגפת החצבת, ואיתו גם מיזם "מחוסגן" – המיזם ההתנדבותי שקם לפני כשבעה חודשים במטרה להציע לגנים ליווי של רופא שכולל מעקב אחר השלמת תוכנית החיסונים של הילדים, ולמנוע כניסה של ילדים לא מחוסנים לגנים פרטיים. בבדיקה שביצעה מערכת "צומת השרון" מול נתוני "מחוסגן", מספר הגנים בכפר סבא הוא עומד על 14 גנים.

המיזם הוא פרי של שיתוף פעולה בין ד"ר מאיר עזרא אליה, ד"ר ליאור אונגר, מתמחה בנוירוכירורגיה בשיבא, ואיתי ברשדסקי, הבעלים של גן הילדים "פשוט גן" ברמת השרון. ברשדסקי החליט שכבעל גן הוא מתנה את הרישום לגן בהצגת פנקס חיסונים, ולאחר שהתייעץ עם ד"ר אונגר, הם הפיצו את הרעיון בין חברים. אל השלושה הצטרפה סתיו אברהמי, שמנהלת את המיזם.

"הצטרפתי למיזם על מנת לשמור על סביבה בריאה", מספרת אתי בנטוב, בעלת הגן הפרטי 'הבית הקסום' ברחוב דוד אלעזר בכפר סבא. "ההורים מאוד מפחדים מסביבה לא מחוסנת וכיוון שהחצבת התפרצה עכשיו ויש ילדים לא מחוסנים בכפר סבא, אמנם מדובר מספר די מצומצם של ילדים אבל קיימים, ולכן החלטנו להצטרף כדי להפיג את החששות של ההורים. בהצטרפות חובה להציג פנקס חיסונים ורופאת הילדים עוברת על הפנקס כדי לוודא שהילד אכן מחוסן לפי נהלי משרד הבריאות עד לאותו הגיל שהוא הגיע. בנוסף יש לויי צמוד של רופא ילדים לאורך כל השנה. זה יוצר לי סדר, אני יותר מודעת למה שקורה בגן וזה גם מייצר שקט".

"כואב לי שאנו צריכים היום להתמודד גם עם הפחד מפני מחלות אשר יכלו להיכחד מהעולם בזכות החיסונים", אומרת סתו אברהמי, מנכ"לית המיזם "מחוסגן", "הגננות יוצאות מגדריהן כדי לשמור על כל ילדי הגן ואנו פוגשים מידי יום הורים רבים שפשוט חוששים ומפחדים בגלל כל ההטעיות שהם ראו ברשת. הרופאים המתנדבים שלנו משוחחים איתם, ומרגיעים את פחדם, והם הולכים לחסן בשמחה. ההורים הם אלה שצמאים להגנה הזו״.

אז איזה גנים בכפר סבא הם "מחוסגנים"?
בא לי גן
גן דרור
הגן בקאנטרי
המשפחתון של רוני
הבית הקסום
שניניגן
הגן של אביטל וירדנה
הגן של שני ואלינור
ילדות קסומה
גן דקלה
קטנטנים
המקום שבלב
פרפר נחמד

הגן של מיכלי

יש לציין כי בגנים שהצטרפו למיזם, התניית הרשמת הילד לגן בהצגת פנקס חיסונים צפויה להתחיל רק משנת הלימודים הקרובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר